Favore.plBaza wiedzyInformatyka i telekomunikacjaInternetTworzenie stronStrony-wizytówki

Artykuł: Wizytówka NAP, czyli jak promować biznes na lokalnym rynku?

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Wizytówka NAP, czyli jak promować biznes na lokalnym rynku?

Wizytówka NAP, czyli jak promować biznes na lokalnym rynku?
Autor: KarolinaRoksela   |   6 lip 2021, 10:37   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Strony-wizytówki

Planujesz rozwinąć swoją firmę? Chcesz dotrzeć do nowych klientów? A może bezskutecznie próbujesz zaznaczyć swoją obecność w sieci? Wszystko to możesz osiągnąć poprzez pozycjonowanie lokalne oraz wizytówki NAP. Z poniższego artykułu dowiesz się, co oznacza ten tajemniczy skrót. Przekonaj się, co powinna zawierać, gdzie należy ją umieścić i dlaczego warto w nią zainwestować.

Wizytówka NAP, czyli prezentacja firmy w sieci

Widoczność w Internecie, promocja biznesu oraz dotarcie do 75,4% użytkowników, którzy najczęściej wykorzystują sieć do wyszukiwania informacji na temat towarów i usług – to najważniejsze cele wizytówek w katalogach firm. Z jednej strony informują one o prowadzonej działalności, a z drugiej za pomocą obrazu i tekstu reklamują markę. Pozwalają wyróżnić się w internetowym gąszczu ofert, wzmacniają wizerunek oraz rozpoznawalność przedsiębiorstwa i stanowią ważny atut w walce z konkurencją.

Katalogi firm to takie miejsca w sieci, w których prezentowane są zazwyczaj lokalne marki za pomocą interaktywnych identyfikatorów. Specjaliści od marketingu nazywają je wizytówkami NAP. Skrótowiec ten pochodzi od trzech angielskich słów:

• Name – nazwa biznesu;
• Adress – lokalizacja (adres w pełnym formacie: miasto, kod pocztowy, numer lokalu, ulica);
• Phone – numer telefonu.

Rozumiany jest jako internetowa prezentacja małego lub średniego przedsiębiorstwa, którą można udostępnić w lokalnym serwisie lub katalogu stron WWW. Zawiera zazwyczaj komplet danych dotyczących konkretnej marki wraz z linkami do oficjalnej witryny internetowej oraz mediów społecznościowych.

Do najpopularniejszych portali branżowych, w których można umieścić wizytówkę NAP, należą: pkt.pl oraz panoramafirm.pl. Obszerną i aktualną listę innych darmowych katalogów znajdziesz pod tym linkiem. Pamiętaj, aby wybierać tylko godne zaufania i sprawdzone adresy, które są dobrze odbierane przez algorytmy wyszukiwarek.


Chcesz dodać swoją wizytówkę do najważniejszych katalogów firm? Wypełnij formularz >>


Co powinna zawierać wizytówka w katalogach firm?

Aby umożliwić identyfikację marki przez nowych klientów, podstawowe dane na temat firmy powinny być ogólnodostępne w sieci. Dlatego też warto zainwestować poza własną stroną internetową czy mediami społecznościowymi również w wirtualne wizytówki.

Wartościowe bazy oferują w tym zakresie spore możliwości. Obecnie w katalogach publikowane są interaktywne prezentacje przedsiębiorstwa wraz z opisem samego biznesu oraz usług i produktów. Całość opatrzona jest artykułami, filmami i zdjęciami oraz mapą wskazującą właściwą lokalizację siedziby. Internauci mogą odnaleźć firmę również poprzez słowa kluczowe i wyrażać opinie czy wystawiać ocenę obsługi lub oferty.

Pamiętaj, że dobra wizytówka firmy jest na bieżąco aktualizowana. Powinny znaleźć się w niej takie elementy jak:

• dane kontaktowe: adres e-mail, godziny otwarcia (umożliwiające i zachęcające do nawiązania interakcji);
• informacje wzbudzające zaufanie potencjalnych klientów: nazwa firmy oraz opis jej działalności (wraz z frazami i słowami kluczowymi), mapa z dokładną lokalizacją, NIP i REGON;
• adres WWW firmowej strony internetowej oraz mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn);
• opis przedsiębiorstwa oraz oferowanych usług i produktów;
• galeria zdjęć, filmy oraz artykuły promujące Twoją działalność.

Jeżeli którekolwiek dane dotyczące przedsiębiorstwa ulegają zmianie, to należy je jak najszybciej uzupełnić i poprawić również w katalogach firm. Takie działanie świadczy o wiarygodności i rzetelności naszego biznesu. Aby pozytywnie wpłynąć również na działania SEO czy relacje z klientami, warto zadbać o spójność komunikacji. Wizytówki w katalogach firm powinny zawierać podstawowe i kluczowe do podjęcia działań przez klienta informacje, które są jednolite z danymi na innych platformach. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na nazwę oraz adres firmy.

Jakie korzyści daje obecność w katalogach firm?

Szybkość realizacji oraz lokalizacja – to dwa kluczowe czynniki wyboru firmy przez klientów. Wielu internautów oczekuje więc ekspresowego wykonania usługi i bezproblemowego dostarczenia towaru. Idealnym rozwiązaniem dla takich użytkowników jest skorzystanie z oferty okolicznych firm. Jak więc skutecznie promować biznes na rynku regionalnym i zwiększyć swoją widoczność wśród najbliższej konkurencji? Pozycjonowanie lokalne opiera się o cztery podstawowe narzędzia:

• wizytówkę w Google Moja Firma;
• optymalizację strony internetowej;
• pozytywne opinie o biznesie;
• umieszczenie danych teleadresowych firmy na innych platformach WWW.

Jak widać, wykorzystanie katalogów NAP odgrywa ogromną rolę w internetowym promowaniu firmy. Aktualne i umieszczone w sprawdzonych serwisach branżowych wizytówki mogą przynieść wiele innych korzyści np.

1. Większe zaufanie wyszukiwarek WWW oraz potencjalnych odbiorców oferty;
2. Lepszą widoczność i rozpoznawalność biznesu na lokalnym rynku;
3. Atrakcyjną promocję i budowanie pozytywnego wizerunku;
4. Pozyskiwanie nowych klientów produktów i usług;
5. Pozytywny wpływ na pozycję firmy w Google.

Najważniejszym celem interaktywnych wizytówek w katalogach firm jest poprawa lokalnego pozycjonowania firmy. Wyższą pozycję można uzyskać poprzez umieszczanie spójnych oraz poprawnych danych o przedsiębiorstwie w różnych sprawdzonych miejscach sieci. W ten sposób można zbudować dobrą reputację w oczach algorytmów Google. Dzięki temu zarówno firmowa strona WWW, jak i profil w GMB mają szansę na lepsze wyniki w zapytaniach lokalnych. Działania te możesz wspomóc poprzez dodanie adresu WWW firmowej strony do wielu wirtualnych wizytówek. Pomnażanie linków zewnętrznych wpływa na wzrost zaufania zarówno wśród klientów, jak i wyszukiwarki.

Jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingu lokalnego, czyli wizytówki NAP stanowią prosty i darmowy sposób na większą rozpoznawalność Twojej marki w sieci. Jeśli chcesz promować swoją działalność na mapie lokalnego biznesu, to sprawdź, inne metody, jak zbudować widoczność firmy w sieci.

Źródło: GUS: Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2020 r.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy