W końcu udało Ci się dopiąć na ostatni guzik wszelkie formalności i twoja firma może wystartować. Jednak co zrobić, aby zdobyć pierwszych klientów? Jak zwrócić ich uwagę, jeśli na rynku jest tylu konkurentów?
Po pierwsze: strona internetowa
To właściwie podstawa każdego biznesu, nie tylko internetowego. Strona WWW jest naszą wizytówką, informuje o ofercie, danych teleadresowych, referencjach zadowolonych klientów. Strona WWW powinna być przejrzysta, czytelna,a przede wszystkim zawierająca wiarygodne i rzetelne informacje o firmie. Przykładowo, jeśli naszą działalnością jest pizzeria w Łodzi, powinniśmy zadbać o to, aby na stronie, oprócz menu, była mapka z dokładną lokalizacją. To ułatwi klientom dotarcie do naszego lokalu. Jeśli świadczymy również usługi dowozu, warto dodać na stronie cennik, zaznaczyć, jaki będzie koszt dowozu do poszczególnych dzielnic czy po prostu podanie ceny w zależności od zasięgu.
Po drugie: bądź wysoko w wynikach wyszukiwarkach
Aby nasza strona mogła zaistnieć w sieci i tym samym trafić do odpowiednich klientów, należy podjąć działania związane z pozycjonowaniem. Oczywiście nie musimy tego robić samemu. Na rynku jest wiele firm zajmujących się tym profesjonalnie. Warto zatem poszukać odpowiedniej http://lodzseo.pl/agencji SEO w Łodzi lub w okolicach. Lokalna firma będzie miała dobrą orientację w tym, jak funkcjonuje rynek, w przypadku naszego przykładu – łódzkiego, dobierze odpowiednie słowa kluczowe oraz podpowie, jak zmodyfikować stronę, aby odpowiadała lokalnym potrzebom.
Po trzecie: promocja offline
Aby klienci mogli się o nas dowiedzieć, warto zaplanować dystrybucję ulotek, które możemy rozdawać bezpośrednio przed lokalem lub przy najbardziej ruchliwej ulicy niedaleko naszego lokalu. Dobrym pomysłem jest też pozostawienie ulotek na uczelniach, w miejscach pracy (oczywiście za zgodą władz i właścicieli firm). Pamiętajmy również o tym, aby ulotki dołączać do każdego zamówienia z dostawą. Często też skuteczne okazuje się umieszczanie ulotek w euroskrzynkach znajdujących się w klatkach schodowych.
Każdy biznes potrzebuje czasu na rozkręcenie, ale im wcześniej podejmiemy powyższe działania, tym szybciej uzyskamy sukces.