Favore.plBaza wiedzyEdukacja, naukaKursy, szkolenia, konferencje

Artykuł: Zbiór metod na zwiększenie rezultatów sprzedaży

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Zbiór metod na zwiększenie rezultatów sprzedaży

Zbiór metod na zwiększenie rezultatów sprzedaży
Autor: karinam6   |   13 lis 2014, 14:49   |   Dział: Artykuły

Każdy sprzedawca dwoi się i troi, żeby osiągać jak najlepsze rezultaty. Próbuje różnych metod, analizuje każde obiecujące pomysły. Robi to gdyż wie, że od tego zależą przyszłe lata jego firmy. Z kolei każdy rozsądny biznesmen dobrze wie, że w to, w co zawsze trzeba wkładać i na czym nie należy szukać oszczędności to szkolenia. Techniki sprzedaży to tutaj jedna z najistotniejszych dziedzin, gdzie organizacje przeprowadzające treningi dla pracowników operują.


Jakie są przeznaczenia tego typu warsztatów? Co zwykle one obejmują?
Celów tego typu szkolenia dla firm jest zwykle bardzo wiele. Po pierwsze zwykle jest to uaktualnienie teoretycznej wiedzy o profesjonalnym rozpoczynaniu konwersacji, przeprowadzaniu jej, przełamywaniu tak zwanych lodów, jak również prawidłowym zakańczaniu jej. Następne, istotne, ćwiczone tutaj kompetencje to stawianie różnego typu pytań, korzystanie z wzorów konwersacji telefonicznych, oprogramowania wspierającego sprzedawców i negocjacji. Co więcej nierzadko zawierają one także najświeższe dokonania i zdobycze, jakimi chwalą się specjaliści i nauczyciele techniki sprzedaży. Szkolenie takie jest wtedy ponad to atrakcyjne i daje nadzieje na pozytywne efekty wśród słuchaczy.

Reasumując, warsztaty ze sprzedaży mogą zawierać w swoim harmonogrami między innymi:
- Reguły słuchania i artykulacji głosu w momencie rozmów telefonicznych z klientami
- Reguły zadawania pytań sugerujących i sondujących
- Metody wzbudzania potrzeb wśród potencjalnych konsumentów
- Sposoby prezentowania oferty
- Metody komunikowania oferty cenowej
- Negocjacje cenowe
- Techniki dotyczące autoprezentacji
- Sposoby wzbudzania ufności wśród klientów
- Pokonywanie obiekcji klientów
- Kończenie konwersacji handlowej
- Kreowanie miłego nastroju
- Utrzymywanie zainteresowania odbiorcy

Jakie inne szkolenia dla sprzedawców?
Patrząc z innej perspektywy przy kształceniu sprzedawców nie wolno się ograniczać jedynie do treningów umiejętności twardych. Należy też nie zapominać o tym, że umiejętności miękkie są tak samo, jeśli nie jednak ważniejsze. Poleca się w tym miejscu zastanowić się chociażby nad wydatkiem w jakąś z propozycji dotyczących tematyki motywowanie pracowników. Szkolenie tego typu może koncentrować się na kierownikach, których również nie należy zapominać. Dlatego kolejną sugestią, godną rozważenia są szkolenia menedżerskie.

Jaką firmę wyselekcjonować?
Oprócz rozważenia rodzaju warsztatu np. zarządzanie projektami, szkolenia winny być wybierane także pod zróżnicowanymi kontami. Przede wszystkim trzeba sprawdzić dogłębnie kwalifikacje specjalistów, ludzi je przygotowujących. Warto aby byli to praktycy przedsiębiorczy, a nie tylko osoby z dużą wiedzą. Najbardziej pożądanym jest żeby posiadali co najmniej kilkuletnie dokumenty stażu w sektorze, jak również w zawodzie trenera. Dobrze jest także poszukać rady o kilku firmach i wybrać taką, która została już przez kogoś sprawdzona. Nie należy brać pod uwagę jedynie cenę – ze względu na to, że należy pamiętać o tym, że jakość w tym wypadku będzie najważniejsza, a wydane kilka złotych mniej nie musi się skończyć dobrymi efektami.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy