Właściciele lokali w blokach czy też kamienicach zwykle nie zawracają sobie głowy sprawami wywozu odpadów. Koszt za to świadczenie wliczona jest w na bieżąco uiszczanym przez nich czynszu. Skupiska domków wyposażane są w odpowiednie kontenery i pojemniki, z których jakikolwiek domownik może nieustannie użytkować. Właściciele dzierżawy sami są zmuszeni zadbać o wywóz śmieci z należących do nich posiadłości. Indywidualnie załatwiają formalności związane z tym faktem. Spróbujmy zatem przeanalizować, jak ukazuje się sprawa wywozu odpadów z terenu dzierżawy, jakie należy posiadać zaświadczenia, jak wiele to kosztuje i gdzie poszukiwać przydatnych przepisów. Posiadacze posiadłości zobligowani są do zawarcia umowy z przedsiębiorstwem zajmującym się wywozem śmieci. Umowę taką podpisuje się w filii firmy, z reguły w punkcie obsługi konsumenta. Przy zawarciu kontraktu wymagane są dowody stwierdzające uprawnienie do rozporządzania nieruchomością, z jakiej będą wywożone śmieci. Klienci instytucjonalni powinni przedłożyć pisma rejestracyjne firmy czy też instytucji. Porozumienie zazwyczaj parafowana jest na czas nieokreślony. Okres odstąpienia umowy wynosi jeden pełen miesiąc. Kontrakt wyznacza zarazem obowiązki firmy trudniącej się wywozem odpadów, jak i powinności właściciela nieruchomości korzystającego z jej świadczeń. Zabronione jest lokowanie w kontenerach stojących na terenie nieruchomości odpadów innych niż komunalne, dla przykładu: gruzu budowlanego, drewna, złomu, gorącego popiołu. Wywóz gruzu, kamieni, gałęzi, ziemi, odpadów z budowy czy też remontu, szkliwa okiennego ,a także odpadów wielkopowierzchniowych jest uznawany, jak odrębne zlecenie i szacowany zgodnie z obowiązującym w przedsiębiorstwie cennikiem.