Rynek kosmetyków jest prawdopodobnie jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi przemysłu. Jego zróżnicowanie i zasięg jest ogromne, bo przecież faktycznie każdy używa kosmetyków, a i ich dostępność jest duża. Łatwy i przyjemny, bo producenci kuszą nas imponującymi opakowaniami, konkurencyjnymi cenami zakupu, i licznymi promocjami. Rozdysponowują darmowe próbki, darmowe kosmetyki perfumy, by zanęcić nas do kupienia. Niestety za uznaną markę cały czas trzeba słono zapłacić. Z racji sporego wyboru, na naszym rynku funkcjonuje spora ilość tandetnych brandów, ale generalnie większość firm pracuje wiele lat na dobre imię swojej marki i firmom takim zwyczajnie się ufa, a wierni konsumenci są skłonni zapłacić niemal każdą cenę, gdyż pewni są swojego zadowolenia i satysfakcji. Największy renesans przeżywa rynek perfum. Niemal codziennie wypuszczanych jest kilka całkowicie nowych pozycji, nad którymi wielcy projektanci pracują niejednokrotnie wiele lat. Mija natomiast długotrwała i wydawałoby się nieśmiertelna moda na tipsy. Na dłoniach kobiet zaczyna królować delikatność i lekkość. Wraz ze wzrostem rynku kosmetycznego, rośnie zapotrzebowanie na sprzęt medyczny, często do przeprowadzania nieskomplikowanych zabiegów czy też operacji plastycznych.