Jak najkorzystniej wynająć biuro Wynajem nieruchomości na biuro to niezwykle ważna kwestia przy zarządzaniu działalnością gospodarczą. Wbrew powszechnej opinii wcale jednak nie musi to być największy wydatek, ponad nasze możliwości finansowe. Dużo zależy od położenia biura. Pomieszczenia w centrach dużych miast są na pewno droższe od tych położonych na obrzeżach. Jednak zarówno te w modnych dzielnicach jak i te na obrzeżach mają swoich zwolenników. Zależy to od rodzaju działalności firmy i tego czym się zajmuje. Cześć firm wybiera atrakcyjnie położone siedziby, aby zachęcić kontrahentów. Te firmy zaś , które nie nawiązują ścisłego kontaktu z kontrahentami zaspokoją się mniej atrakcyjnymi posiadłościami. W najlepszej sytuacji są przedsiębiorstwa interaktywne, które wszystkie działania prowadza za pośrednictwem internetu. W ten sam sposób także pozyskują i kontaktują się z klientami, więc na dobra sprawę w ogóle nie muszą martwić się o powierzchnię biurową, bo mogą działać nawet w niewielkim lokalu. Jeżeli jednakże angażujemy więcej pracowników, którzy nie są w stanie wykonywać swoich obowiązków zdalnie ze swoich mieszkań rozpoczynamy poszukiwania biura do wynajęcia. A gdy jeszcze będą nas w tym biurze nawiedzać kontrahenci kwestia ta staje się trochę trudniejsza. Trzeba bowiem znaleźćkompromis między niską ceną a atrakcyjnością i dostępem do lokalu. Nasi klienci muszą mieć wygodny podjazd do budynku, w którym umieściliśmy pokoje pracy. Ważna jest winda, miejsca parkingowe, dostęp do pracowniczej kuchni i łazienki. Te sprawy w każdej chwili może bowiem sprawdzić komisja z Urzędu Pracy, sprawdzająca czy wynajmowane przez nas biuro spełnia wymagania bezpieczeństwa i czy nasi pracownicy mają zapewnione odpowiednie warunki do pracy.