dynamical napisał:Kluczem do sukcesu to znaleźć dobrą firmę, która kompleksowo podejdzie do sprawy. solidne wykonanie remontów: wymiana okien, prace budowlane to jedno. Ale żeby mieć pewnośc że nikt nie zostawił po sobie fuszerki warto skorzystać z usług firm, które oprócz pomocy w pracach remontowych sprawdza przed odbiorem mieszkania, czy wszystko jest zrobione tak, jak należy... To ważne, bo według prawa zanim podpiszemy protokół odbioru mamy okazję żądać usunięcie źle zrobionych rzeczy bezpłatnie. Później trudno będzie się tym zająć.
Powiem szczerze Iż rozbawił mnie ten post. Po pierwsze najczęściej firma wykończeniowa wchodzi na robotę jak już mieszkanie jest kupione bo dłuuugo w tym pracuje ale może z raz się spotkałem z przypadkiem kiedy firma wykonawcza była wybrana przez klienta przed zakupem bo to jest zawsze dla firmy wielka niewiadoma: a jak klient nie kupi tego mieszkania to zarezerwowany dla niego termin jest g.... wart i ekipa zostaje na lodzie. Nikt takiego ryzyka nie chce podejmować. Co do tzw poprawek to temat rzeka i najczęściej trwa to dłuugo. Na Wilanowie np. na poprawkę źle wyregulowanych okien klient czekał prawie cały okres wykańczania mieszkania i przyszli tylko dlatego że się uparł i męczył ich telefonami. Generalnie tego typu poprawki przejmuje ekipa wykończeniowa i najczęściej o ile nie są jakieś totalnie spierniczone są robione przy okazji kompleksowego wykończenia, więc nie kosztują nic. Na Bemowie na początku wykańczania okazało się, że ekipa hydraulików zrobiła spadek kanalizacji do mieszkania zamiast do pionu. Poprostu trójnik na pionie był za wysoko. Po interwencji klienta został on poinformowany, że ekipa już nie pracuje dla dewelopera i niech to zrobi ekipa remontowa a oni zwrócą kasę. Tak też było ale i tak klient musiał dołożyć bo zakwestionowali kwotę robocizny. Nie dołożył bo mu szef odpuścił ze względu na wielkość prac. Także jak ekipa jest ok i klient jest ok to takie sprawy się ogarnia w ramach roboty. Poprawki ze strony dewelopera to męki pańskie.