Na polskim rynku sprzedaż opon ciągle wzrasta. wedle ostatnich wycen w ubiegłym roku wyprzedano u nas ok. 10 mln opon. Nie ma wątpliwości, że to świetna informacja. Dlaczego warto zmienić opony?Większa część dróg krajowych i ulic w miastach jest odśnieżana terminowo. Prowadzący podążają więc po suchym, ewentualnie delikatnie mokrym asfalcie. to nieprawda, że w takowej sytuacji z pewnością wystarczają opony letnie. Zimówki wyróżniają się nie tylko ułożeniem wierzchniej warstwy opony, ale także mieszanką, z której są wykonane. Są mniej sztywne. Oznacza to, że w niższej temperaturze używania ich mają odpowiednie parametry. Widać to na przykładzie wyścigów samochodowych, gdy przed startem koła okładane są matami grzewczymi, aby opona od razu miała optymalną temperaturę pracy (ok. 80-90°C). Jeżdżąc ulicami koców się nie stosuje. Standardowo w czasie jazdy opona zimowa może rozgrzać się do idealnej temperatury choćby nawet podczas mrozu, a opona letnia na skutek innego składu- niestety nie. Ważne, że jeżeli zadecydujemy na w miarę wczesne założenie zimówek, gdy jest jeszcze dość ciepło, niczym nie ryzykujemy. Dają niemal taką samą trakcję jak opony na których jeździmy latem. Jedynym problemem jest szybciej zużywający się bieżnik. Poza tym dość krótki sezon wymiany może spowodować, że jak spadnie pierwszy opad śniegu możemy mieć problem ze odnalezieniem osoby zmieniającej oponyz chwilą wolnego czasu. Kiedy jest najlepszy czas na wymianę? Choćby nawet najdroższe opony zużywają się i przychodzi moment na nowe. W wypadku nieobecności tak ewidentnych symptomów zniszczenia, jak pęknięcia albo wybrzuszenia, polskie przepisy techniczne nakazują wymianę ogumienia z bieżnikiem płytszym niż 1,6 mm. Aczkolwiek, realnie patrząc, opona tak zniszczona nie ma dużych szans na działanie, zwłaszcza gdy pada deszcz. Dlatego gdy powłoka ma głębokość 3-4 mm, oponę trzeba zmienić. Gdy opona nie ma widocznych zniszczeń, ogumienie należy wymienić także wtedy, gdy będą miały dziesięć lat. Szeroka gama ofert Nasz rynek opon zimowych jest duży. Możliwe, że nie w sensie odpowiedzialności kierowców i ludzi, którzy opon zimowych stale korzystają, ale w sensie ilości ofert producentówowszem.