Na polskim rynku wymiana opon wciąż rośnie. wedle ostatnich szacunków w ubiegłym roku wyprzedano w naszym kraju ok. 10 mln opon. Niewątpliwie to bardzo dobra wiadomość. Opony zimowe to podstawa.Ogrom dróg krajowych i ulic w miastach jest odśnieżana na czas. Prowadzący jeżdżą więc po suchym, bądź też wilgotnym asfalcie. to nieprawda, że w takowej okoliczności z pewnością dadzą radę opony używane latem. Zimówki różnią się nie tylko strukturą bieżnika, ale również mieszanką, z której są zrobione. Są mniej sztywne. To znak, że w niższej temperaturze używania ich mają odpowiednie właściwości. Jest to widoczne na przykładzie wyścigów samochodowych, gdzie przed startem koła okładane są matami ogrzewającymi, aby opona od razu miała idealną temperaturę pracy (ok. 80-90°C). W warunkach drogowych powłok się nie używa. Standardowo podczas jazdy opona zimowa może podgrzać się do optymalnej temperatury nawet na mrozie, a letnie opony na skutek innego składu- niestety nie. Istotne, że jeżeli dokonamy decyzji na wcześniejsze założenie zimówek, kiedy temperatury są wyższe, nie ryzykujemy. Dają niemal identyczną trakcję jak opony na których jeździmy latem. Wyłącznym minusem jest bardziej zużywający się bieżnik. Poza tym krótki sezon zmiany może spowodować, że jak przyjdzie pierwszy śnieg możemy mieć kłopot ze odnalezieniem osoby zmieniającej oponyz chwilą wolnego czasu. Kiedy wymieniać? Nawet najdroższe opony niszczą się i przychodzi czas na nowe. W przypadku nieobecności tak ewidentnych oznak zużycia, jak szczeliny czy zgrubienia, krajowe reguły techniczne nakazują wymianę ogumienia z bieżnikiem mniejszym niż 1,6 mm. Jednak, patrząc realnie, opona tak zniszczona nie ma większych możliwości na skuteczne działanie, zwłaszcza gdy jest mokro. Dlatego gdy powłoka osiąga głębokość 3-4 mm, oponę koniecznie trzeba zmienić. Kiedy ogumienie nie posiada widocznych uszkodzeń, ogumienie trzeba zmienić także wtedy, kiedy osiągną wiek dziesięciu lat. Jest w czym wybierać Polski rynek zimówek jest duży. Możliwe, że nie w sensie rozwagi kierowców i liczby osób, którzy opon zimowych regularnie korzystają, ale w sensie bogactwa ofert ludzi produkujących oponyowszem.