Ubranie – potrzeba, a może przyjemność - Obecnie przemysł konfekcyjny stanowi jedną z najważniejszych branży gospodarki. Na świecie żyje ponad 7 miliardów ludzi a każdy z nich musi mieć jakieś odzienie. Dotyczy to nawet społeczności plemiennych zasiedlających Afrykę, Antypody, czy Amerykę Południową. Nawet w przypadku, gdy tamtejszy klimat zezwala na skąpe odzienie, członkowie tych grup plemiennych noszą ubranie. Cywilizacja i turystyka sprawiły, iż często zauważamy, chociażby w programach typu dokument, że członkowie tych grup plemiennych mają na sobie odzienie oraz akcesoria, takie jak plastikowe obuwie, spodnie czy koszule, sprezentowane przez przyjezdnych czy daną ekipę filmową. Zatem przemysł odzieżowy czy włókiennictwo docierają właściwie do każdego miejsca na ziemi. Warto się jednak zapytać, czy kupno ubrań to przede wszystkim zwykła potrzeba człowieka ogrzania organizmu, czy może jednak odzież stanowi część rozrywki. Często możemy usłyszeć, nie tylko w przypadku pań, ale także panów, że zakupy odzieżowe to hobby. Na masową skalę powstają centra handlowe, gdzie z pewnością większą część stanowią butiki odzieżowe. Całe rodziny wybierają się tam na szaleństwa zakupowe postrzegająć je jako rozrywkę. Pominąwszy wizyty w kawiarniach i centrach rozrywki, butiki odzieżowe, głównie w większych miastach, nie narzekają na brak klientów. Oczywiście użytkownicy tego typu sklepów nabywają produkty przede wszystkim dopasowane do pory roku oraz warunków pogodowych, czy również do swoich możliwości finansowych swoich funduszy. Lecz wydaje się, że często zdarza się, iż moda i zakupy odzieżowe mogą być rozrywką tak po prostu. Klienci często nabywają części garderoby, których być może nie potrzebują, a takie, które są po prostu modne. Lumpeksy również pochwalić się mogą stałą ilością klientów, gdyż są oni w stanie tam zakupić kilka ubrań po cenie podobnej lub możliwe niższej niż w tak zwanych sklepach sieciowych. Kupno ubrań nie muszę wiązać się z potrzebami przyodziania się oraz protekcji organizmu przed warunkami pogodowymi, lecz to również typ przyjemności, okazja do spotkania ze znajomymi i krewnymi, świetna zabawa i łatwy sposób na spędzanie wolnego czasu. Zatem naturalne jest, że handel ubraniami, usługi krawieckie i dziewiarstwo wciąż ulegają rozwojowi.