Odzież – ludzka konieczność, a może przyjemność - Obecnie handel konfekcyjny stanowi jedną z najważniejszych branży gospodarki. Na naszej planecie jest już 7 miliardów ludzi a wszyscy muszą posiadać odzienie. Odnosi się to również społeczności plemiennych zasiedlających kontynent afrykański, Australię, oraz chociażby Południową Amerykę. Nawet w przypadku, gdy tamtejszy klimat pozwala na nieco bardziej skąpe odzienie, członkowie tychże grup plemiennych posiadają odzież. Cywilizacja i turystyka sprawiły, że nierzadko można zauważyć, przykładowo w audycjach dokumentalnych, że członkowie tychże grup plemiennych mają na sobie odzienie i akcesoria, na przykład gumowe buty, spodenki sportowe czy koszule, zapewnione przez turystów czy daną ekipę filmową. Wobec tego przemysł odzieżowy czy włókiennictwo mogą dotrzeć właściwie do wszystkich miejsc na naszej planecie. Warto się jednak zapytać, czy zakup odzieży to przede wszystkim zwykła ludzka potrzeba zakrycia organizmu, czy też jednak odzienie stanowi część rozrywki. Można zauważyć, nie tylko wśród kobiet, lecz również mężczyzn, iż kupno ubrań to rodzaj hobby. Na masową skalę powstają centra handlowe, w których oczywiście główną część stanowią butiki odzieżowe. Całe rodziny wybierają się tam na zakupy postrzegająć je jak rozrywkę. Pomijając odwiedziny w restauracjach czy centrach rozrywki, butiki odzieżowe, głównie w większych aglomeracjach, nie narzekają na małą liczbę klientów. Z pewnością klienci sklepów odzieżowych nabywają ubrania przede wszystkim dostosowane do pór roku i pogody, czy również do swoich możliwości finansowych swoich portfeli. Ale wydaje się, iż często zdarza się, iż moda oraz zakupy odzieżowe mogą być przyjemnością samą w sobie. Klienci nierzadko nabywają ubrania, jakich wcale nie potrzebują, a takie, które są po prostu modne. Lumpeksy również cieszą się stałą ilością klientów, gdyż mogą oni tam zakupić kilka egzemplarzy odzieży w cenie takiej samej czy możliwe niższej niż w tak zwanych sieciówkach. Zakupy odzieżowe nie idą tylko za potrzebą przyodziania się czy ochrony ciała przed warunkami pogodowymi, lecz to również rodzaj przyjemności, szansa na spotkanie znajomych i rodziny, świetna zabawa i łatwy sposób na spędzanie wolnego czasu. Zatem oczywistym staje się, że handel ubraniami, włókiennictwo oraz dziewiarstwo wciąż ulegają rozwojowi.