Conrad PSJO
Polska Szkoła Języków Obcych Conrad istnieje od 1 sierpnia 1990 roku. Jesteśmy najstarszą działającą szkołą językową w Olsztynie.
Szkoła jest ’polska’, bo chcielibyśmy, by kojarzyła się z otwartym na świat domem.
’Conrad’ może przywodzić na myśl postać Józefa Conrada Korzeniowskiego, pisarza.
Conrad żył w latach 1857 - 1924. Władał biegle obcymi językami: rosyjskim, francuskim, i angielskim.
Angielskiego nauczył się po ukończeniu dwudziestego roku życia, kiedy ubiegał się o pracę w Brytyjskiej Marynarce Handlowej. Później napisał w tym języku swoje słynne powieści.
1 września 2003 roku z olsztyńskich Nagórek przenieśliśmy się na Jaroty i działamy tutaj nadal. Mamy wielu przyjaciół w Kraju i za granicą.
W maju 2006 uzyskaliśmy rekomendację PASE (Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych: Wyślij e-mail ).
Jesteśmy Ośrodkiem Szkoleniowym i Egzaminacyjnym LCCI IQ (Londyńskiej Izby Handlu i Przemysłu: Wyślij e-mail ).
Jesteśmy niepubliczną placówką oświatową (nr 68 w ewidencji UM).
Poziomy
W naszym podziale na stopnie zaawansowania uwzględniamy dyrektywy Rady Europy. W dokumencie ’Common European Framework of Reference for Languages’ (CEF) wyróżniono sześć takich poziomów. Każdy poziom przerabiamy w trzy trymestry - po trzy miesiące każdy - do 20 grudnia, 30 marca i 25 czerwca. Korzystając z własnych doświadczeń wprowadziliśmy pomiędzy poziomami B1 i B2 dodatkowy poziom pre-FCE.
A1 Rozumiesz podstawowe wolno wypowiadane słowa, sformułowania i proste informacje na tablicach informacyjnych i plakatach. Z pomocą rozmówcy, który często powtarza i parafrazuje swoje wypowiedzi, potrafisz porozumieć się w sprawach dotyczących bezpośrednio ciebie i twego otoczenia. Umiesz napisać pozdrowienia z wakacji i wypełnić formularz hotelowy.
A2 Znane ci są typowe sformułowania dotyczące ciebie i twojej rodziny, czynności codziennych, najbliższej okolicy i pracy. Potrafisz się w tych kwestiach porozumieć, ale nadal wymagasz pomocy. Rozumiesz prosty tekst reklamowy, ogłoszenie, czy list. Potrafisz wyłowić z dłuższego tekstu istotne fragmenty. Umiesz napisać krótką informację lub list z podziękowaniem.
B1 Rozumiesz istotę przekazu ustnego i pisemnego na temat pracy, szkoły, wypoczynku, proste opisy wydarzeń i uczuć oraz programy radiowe i telewizyjne na tematy bieżące, lub związane z twoją pracą i zainteresowaniami. Radzisz sobie w podróży zagranicznej. Potrafisz włączyć się do rozmowy na wspomniane tematy i napisać krótki tekst z opisem przebiegu wydarzeń, dodając swoje opinie i wrażenia.
B2 Jeżeli dotyczą tematów ci bliskich, potrafisz w całości zrozumieć dłuższe teksty i wypowiedzi. Rozumiesz informacje radiowe, filmy ze standardowymi dialogami, artykuły na bieżące tematy i współczesne powieści. Potrafisz w rozmowie na przedstawić i bronić swoich racji, analizować możliwe warianty i komentować ich zalety i wady. Równie dobrze robisz to na piśmie. Radzisz sobie z wypracowaniem, raportem, notatką, krótkim artykułem i z osobistym listem.
C1 Bez trudu rozumiesz nieuporządkowane wypowiedzi, większość filmów i programów telewizyjnych, a także złożone teksty i artykuły specjalistyczne z obcych ci dziedzin. Umiesz docenić urok i styl wypowiedzi. łatwo i precyzyjnie formułujesz swoje opinie i poglądy w formie listu, eseju, czy raportu koncentrując się na kwestiach zasadniczych i wyciągając wnioski. Potrafisz dyskutować złożone kwestie przestrzegając obowiązujących konwencji językowych.
C2 Radzisz sobie ze zrozumieniem języka mówionego w każdych okolicznościach. Równie dobrze czytasz najbardziej nawet złożone teksty specjalistyczne i literackie. Bez trudu dyskutujesz na dowolny temat posługując się sprawnie idiomami i potocznymi wyrażeniami. Logicznie porządkujesz swoje opinie, uwzględniając odcienie znaczeniowe i dostosowując styl wypowiedzi do wymogów sytuacji. Piszesz skomplikowane listy, raporty, artykuły ,analizy, streszczenia i recenzje.
Metoda
Podejście komunikacyjne (Communicative Approach) skupia się na rozwijaniu umiejętności komunikowania się w języku obcym. Uczymy języka prowadząc w nim zajęcia. Ciekawy materiał i dobrane odpowiednio do wieku, potrzeb i poziomu słuchaczy formy ćwiczeń motywują ich do ciągłej aktywności. Słuchacze często pracują w parach, lub podgrupach. Słuchają nagrań. Oglądają krótkie filmy wideo.
Podejście komunikacyjne można uzupełniać elementami innych metod, np. Total Physical Response, która łączy naukę z ruchem, czy Direct Method z jej naciskiem na nieskrępowane poprawnością posługiwanie się obcym językiem i unikanie tłumaczeń.
Dzieci w wieku przedszkolnym uczą się inaczej niż dorośli. Nauka przebiega spontanicznie wspomagana ruchem, śpiewem grami i rysowaniem. Oceny mają charakter opisowy i prawie zawsze są dobre.
Starsi słuchacze odgadując kolejność zdań historyjki, odgrywając role, wymieniając opinie, rozwiązując problemy, piszą projekty. Nadal lubią gry językowe i piosenki. Czasem sami proszą o przećwiczenie trudniejszych zagadnień z gramatyki. Testowanie przyjmują jako sposób na uzyskanie informacji o postępach w nauce.
Bardzo wcześnie (od poziomu B1) proponujemy zajęcia z Native’m (angielski). Większość naszych kursów to kursy konwersacyjne.
Nauka języka wymaga systematyczności. Dlatego wymagamy obecności na minimum 85% zajęć. Prace pisemne muszą być składane na czas. Cotygodniowe testy trzeba zaliczać.
Prowadzimy konsultacje. Można na nich odrobić nieobecność. Przeprowadzamy egzaminy próbne i końcowe. Wystawiamy raporty o wynikach w nauce i dyplomy. Organizujemy wywiadówki. Informujemy o wynikach telefonicznie.
Nauczyciele rozliczają się ze swej pracy w cyklu miesięcznym. Ich pracę nadzoruje Dyrektor Metodyczny. Po każdym trymestrze nauczyciele dokonują pisemnej samooceny. Prowadzimy wewnętrzne szkolenia metodyczne.
młodzież od 15 lat i dorośli
dwa razy w tygodniu 90 MIN, wrzesień - czerwiec/ 140 standardowych lekcji po 45 min
CEF* | POZIOMY | MATURA/ EGZ. MIęDZ |
A1 | podstawowy | |
A2 | niżej średnio zaawansowany | |
B1 | średnio zaawansowany | Matura/ ZD |
B2 | wyżej średnio zaawansowany | Matura/ ZD |
C1 | zaawansowany | Matura/ ZMP |
*CEF - Common European Framework of Reference (Europejska skala poziomów znajomości języków obcych)
Cennik
min/ tydz. | lekcje 45 min 06/07 | zł/ m-c | zł/ m-c przy zniżce: | ||
10% | 13% | 15% | |||
2 x 30 | 47 | 66,70 | 60,00 | 58,00 | 56,70 |
2 x 45 | 70 | 99,40 | 89,50 | 86,50 | 84,50 |
2 x 60 | 93 | 132,10 | 118,90 | 114,90 | 112,30 |
2 x 90 | 130 | 184,60 | 166,10 | 160,60 | 156,90 |
2 x 90 | 140 | 198,80 | 178,90 | 173,00 | 169,00 |
2 x 90 | 110 (matura) | 195,30 | 175,70 | 169,90 | 166,00 |
Raty płatne do 10-tego dnia każdego miesiąca.
Można również opłacić kurs w 2, 3, 4 lub 6 ratach.
Zajęcia indywidualne od 25 zł/ 45 min
Test poprawkowy: 30 zł
Ceny w grupach przedszkolnych 2 x 20 min/ tydz. do negocjacji
Zniżki, raty i opłaty
Zniżki
10% - na podręczniki
10% - rodzinna, studencka, za kontynuację,
13% - za ocenę dobrą, 15% - za ocenę bardzo dobrą/ celującą
20% - przy przedpłacie w czerwcu na kolejny rok szkolny
50% - dla poszukujących pracy i dla emerytów
Bezpłatne podręczniki - przy jednorazowej wpłacie
Raty
Opłaty można wnieść w ratach:
czterech: we wrześniu, listopadzie, styczniu i kwietniu
sześciu: we wrześniu, październiku, listopadzie, styczniu, marcu i maju
dziesięciu: co miesiąc
Opłaty
Pekao S.A. I Od/ Olsztyn nr Wyślij e-mail
(Można dokonywać opłat za pośrednictwem Internetu.)