|
Aktualnie preferowane przez nas do montażu instalacje gazowe:
Tradycyjne, II generacji -cena 1700-1900 zł
-centrala sterująca Bingo, Bingo M, Bingo S,
-reduktor Emmegas lub Brc.
Wtrysk sekwencyjny gazu lotnego:
- Diego polskiej firmy KME cena 2900 zł
- SGIS włoskiej firmy BIGAS-cena 3800 zł
- SIGAS polskiej firmy EKO-GAZ-cena 2700 zł
Wtrysk gazu ciekłego:
-LPI holenderskiej firmy Vialle-cena 6900 zł
(Wszystkie ceny brutto dla silników 4 cylindrowych)
W samochodach z kolektorami ssącymi z tworzywa, wyposażonych w przepływomierze, z systemem OBD2, motujemy tylko instalacje wtryskowe.
|
Informacja techniczno-serwisowa dla użytkowników samochodów wyposażonych w tradycyjne instalacje gazowe (II generacji) w samochodach z wielopunktowym wtryskiem benzyny.
Dopiero w 2004 r. wejście Polski do UE wymusiło wprowadzenie normy na gaz propan-butan sprzedawany do napędu samochodów .Przewiduje ona 4 gatunki takiego paliwa różniace się preżnością par. W chłodnych porach roku powinien być na stacjach gaz o wiekszej prężności.. Dlatego też zdarza się, że skład zatankowanego gazu nie gwarantuje poprawnej pracy instalacji gazowej w samochodzie. Mała prężność może uniemożliwić jazdę w czasie mrozów. Zbyt duża ilość zanieczyszczeń odkłada się w parowniku a jego elementy gumowe ulegają szybszemu zużyciu. Zbyt mała wartość opałowa podnosi zużycie eksploatacyjne gazu.
Tradycyjna instalacja gazowa II generacji nie jest w stanie dorównać w swoim działaniu systemowi wielopunktowego wtrysku benzyny. Przesadzając można powiedzieć, że przy pracy na gazie samochód pracuje jak zasilany przez prymitywny gaźnik.
Ingerencja w układ dolotowy przez wstawienie miksera gazowego zmniejsza przekrój dolotu, powodując też zmiany przy pracy silnika na benzynie (np. mniejsza moc max.).
Najmniejsze usterki silnika, które przy pracy na benzynie są przez użytkownika często nie zauważane, przy pracy na gazie staną się wyraźne. Np. przy usterkach instalacji zapłonowej lub zbyt ubogiej mieszance gazu może nastąpić spalenie gazu w kolektorze ssącym lub wydechowym, co będzie odczuwane w postaci "strzałów". Dlatego wskazana jest częstsza od zalecanej przez producenta samochodu wymiana świec zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia, filtra powietrza.
Spalanie gazu przebiega wolniej niż benzyny. Daje to bardziej miękką pracę silnika ale podnosi też temperaturę w komorze spalania, co najbardziej odczuwają świece zapłonowe i zawory.
Instalacja gazowa wymaga tak jak samochód kontroli, przeglądów i regulacji. Niebezpieczne jest zbyt małe zużycie gazu (równe lub mniejsze od zużycia benzyny) ponieważ silnik pracuje wtedy na zbyt ubogiej mieszance i może ulec przegrzaniu.
Specyfika podawania gazu do silnika (wysysanie z miksera przez podciśnienie w układzie dolotowym) powoduje, że wyrzucenie "na luz" w czasie jazdy przy szybkościach ponad 70 km/h może spowodować zgaśnięcie silnika.
Samochód z wielopunktowym wtryskiem benzyny i instalacją gazową nie nadaje się do nauki jazdy i jazd sportowych.
Dla nowoczesnych samochodów z wielopunktowym wtryskiem paliwa przeznaczone są instalacje gazowe III, IV i V generacji (wtrysk gazu w fazie lotnej lub ciekłej). Mają one rozbudowaną elektronikę a szybko działające elementy wykonawcze zapewniają precyzyjne dawkowanie gazu w sposób podobny do wtrysku benzyny.
Ze względów bezpieczeństwa we wszystkich instalacjach gazowych w czasie pracy silnika na gazie, pompa benzynowa nie jest wyłączona i pracuje cały czas. Tłoczona przez układ wtryskowy benzyna traci swoje lekkie frakcje i ulega degradacji. Aby pompa nie została zatarta oraz nie było problemów z rozruchem zimnego silnika radzimy:
Firma AUTOWIS S.J. wykorzysta całe swoje doświadczenie zawodowe i dołoży maksimum staranności przy montażu instalacji i jej późniejszym serwisowaniu aby uzyskać Państwa zadowolenie z eksploatacji samochodu zasilanego gazem.