Nasza firma głównie specjalizuje się w chipowaniu aut z grupy VW, Audi.
Chipy programujemy pod dane auto i pod dany sterownik, nie korzystamy z tzw. Uniwersalnych programów. W nowszych autach chipy programowane są przez złącze OBD, Zaletą tej metody jest to że nie trzeba demontować komputera z samochodu ani lutować pamięci na płycie , więc dealerzy oraz firmy tuningowe mogą dokonywać modyfikacji samodzielnie. Tak wiec jasno możemy powiedzieć że OBD Tuning jest tylko narzędziem do programowania sterownika samochodowego.
Wszystkie nowoczesne samochody kontrolowane są przez komputer nazywany "Engine Control Unit" w skrócie ECU. Jednostka odpowiada za parametry pracy silnika w każdych warunkach prędkości i obciążenia. Parametry pracy zapisane są w postaci tabeli i są umieszczone w pamięci ECU. Chiptuning optymalizuje parametry zawarte w tej tabeli w celu zwiększenia elastyczności i efektywności w całym zakresie obrotowym silnika. Jako rezultat otrzymujemy wzrost mocy od 8% do 15% dla samochodów benzynowych bez turba oraz 30% dla samochodów turbo i TD. Średnie zużycie paliwa w cyklach mieszanych (trasa i miasto) jest zazwyczaj mniejsze.
+ wzrost mocy od 8% i około 15% wzrost momentu obrotowego dla samochodów benzynowych
+ wzrost mocy i momentu obrotowego o 20-30% dla samochodów turbo benzynowych
+ wzrost mocy i momentu obrotowego o 20-30% dla samochodów turbo diesel
- Chiptuning nie zwiększa zużycia paliwa
- Chiptuning zwiększa moc samochodu, ale głównie poprawia moment obrotowy i optymalizuje zasilanie silnika przy założeniu stosowania właściwego paliwa
- Chiptuning pozwala na nadanie indywidualnego charakteru pracy samochodu w seryjnym samochodzie
W Niemczech po rejestracji samochodu (i opłaceniu składki ubezpieczeniowej od niższej mocy) jest chiptuningowanych 70% samochodów posiadających turbinę i 25% samochodów bez turbiny. Dane zaczerpnięte z firmy Wetterauer - największej niemieckiej firmy chiptuning'owej.