|
HISTORIA
Szkoły Językowe "AKADEMOS" to Specjalistyczna Szkoła Języka Niemieckiego "Alles klar!" oraz Instytut Języków Obcych im. I.J. Paderewskiego w Lublinie (PIL).
Specjalistyczna Szkoła Języka Niemieckiego "Alles klar!" (w tłumaczeniu: "Wszystko jasne!", "Wszystko w porządku!") działa już od września 1999 roku. Głównym celem przyjętym przez Szkołę jest przygotowanie Słuchacza do aktywnego uczestniczenia w życiu krajów niemieckojęzycznych oraz swobodnego komunikowania się w języku niemieckim.
Paderewski Institute of Languages (Instytut Języków Obcych im. I.J. Paderewskiego), czyli w skrócie PIL został założony w roku 2000 jako Paderewski School of English. W roku szkolnym 2001/2002 oprócz języka angielskiego szkoła zaczęła nauczać także innych języków obcych: francuskiego, włoskiego, hiszpańskiego, rosyjskiego. Dlatego zmieniła nazwę na Paderewski Institut of Languages. W tym samym roku oprócz tradycyjnej metody w nauczaniu języka angielskiego Szkoła wprowadziła Metodę Callana, którą kontynuuje z powodzeniem po dziś dzień.
Od roku 2005 obie szkoły (Specjalistyczna Szkoła Języka Niemieckiego "Alles klar!" wspólnie z Paderewski Institute of Language) działają jako
Szkoły Językowe "AKADEMOS"
Organem prowadzącym Szkoły jest CRH "AKADEMOS" Sp. z o.o. Firma ta już od 1993 roku prężnie działa w branży edukacyjnej.
Spółka prowadzi również:
Siedzibą główną wszystkich szkół prowadzonych przez CRH Akademos Sp. z o.o. jest nowoczesny, własny budynek szkolny mieszczący się w Lublinie przy ul. Symfonicznej 1 (Czechów).
METODY
Jest to obecnie najbardziej popularna metoda nauczania języków obcych. Zakłada ona, iż najważniejsze jest osiągnięcie celu komunikacji. Gramatyka pełni rolę drugorzędną i jest ważna o tyle, o ile służy celom komunikacyjnym. Zasadzie tej podporządkowane są także międzynarodowe certyfikaty. W certyfikatach TELC na poziomie B1 gramatyka stanowi jedynie 15% wartości testu. Pozostałe 85% testu sprawdza umiejętność komunikowania się w języku obcym, czyli mówienia, słuchania, pisania i czytania. Na rozwój tych sprawności kładzie nacisk stosowana w naszych szkołach metoda komunikatywna. Oznacza to, że przygotowujemy naszych słuchaczy nie tylko do zdawania międzynarodowych certyfikatów, ale przede wszystkim do aktywnego używania języka obcego w sytuacjach codziennych i zawodowych.
METODA CALLANA (język angielski)
Korzenie
Metoda powstała na początku lat 60-tych. Jej twórcą był Robin Callan. Obecny kształt Metody Callana jest efektem kilkunastoletnich prac badawczych nad metodą i jej skutecznością w nauczaniu języka angielskiego.
Zasada nauczania
Metoda opiera się na naturalnym procesie przyswajania języka, tzn. działa ona w podobny sposób, jak dzieci uczą się języka ojczystego: najpierw słuchają i powtarzają, niekoniecznie od razu rozumiejąc, co mówią. Później zaczynają mówić ze zrozumieniem. Dopiero gdy prawidłowa wymowa jest utrwalona, przyswajane jest czytanie, a na końcu pisanie.
- Jednostka lekcyjna to 50 min. Standardowo w jednym bloku odbywają się dwie jednostki, między którymi jest 10-minut przerwy.
- Zajęcia każdej grupy prowadzone są przez co najmniej trzech różnych lektorów (aby Słuchacze nie przyzwyczajali się do wymowy i akcentu jednego lektora).
- Słuchacze siedzą w kręgu (nie przy ławkach), zaś lektor prowadzi zajęcia zza pulpitu lub chodząc po klasie.
- Lektor mówi od pierwszych zajęć z bardzo dużą prędkością (ok. 220 słów/min, podczas gdy normalne tempo to 160 słów/min.) i nie przestaje mówić na dłużej niż kilkanaście sekund. Wszystko po to, aby zapobiec znużeniu Słuchaczy, zmusić ich do stałej koncentracji, maksymalnie wykorzystać czas na zajęciach oraz przyzwyczajać Słuchaczy od samego początku do rozumienia tekstów słyszanych bez względu na tempo mówiącego.
- Słuchacze od pierwszych zajęć bardzo dużo mówią (ok. 40% więcej niż przy metodzie tradycyjnej), gdyż są "bombardowani" przez lektora pytaniami, na które muszą w szybkim tempie odpowiadać. Pytania są uniwersalne dla ludzi w każdym wieku i w każdym kraju.
- Na początku każdych zajęć utrwalany jest poprzednio poznany materiał gramatyczno-leksykalny. Jest on powtarzany do momentu, aż zostanie opanowany w co najmniej ok. 70%.
- Wyniki nauki są weryfikowane przez dyktanda oraz tzw. Stage Exams (tłum. sprawdziany działowe).
Zawartość programu
Kurs składa się z 1263 paragrafów, wchodzących w skład 5 "Książek Metody".
Cały kurs można podzielić na 12 etapów.
a) etapy 1-4 (ok. 40 godz.) - realizacja "Pierwszej Książki Metody" - opanowanie ok. 1000
najpotrzebniejszych słów i zwrotów = osiągnięcie poziomu A2 (odpowiednik egzaminu KET lub Certificate in English Stage 1 TELC).
b) etapy 5-6 (70 do 100 godz.) - realizacja "Drugiej Książki Metody" - opanowanie ok. 1500 słów i zwrotów - osiągnięcie poziomu B1 (odpowiednik egzaminu PET lub Certificate in English Stage 2 TELC).
c) etapy 7-12 (160 do 240 godz.) - realizacja Trzeciej, Czwartej i Piątej "Książki Metody" - opanowanie ok. 4300 słów i zwrotów - osiągnięcie poziomu B2 (odpowiednik egzaminu FCE lub Certificate in English Stage 3) "Książka Szósta Metody" przygotowuje do egzaminu CAE.
Zalety
1. Twórcy Metody podają, że Metodą Callana języka angielskiego można nauczyć się cztery razy szybciej niż metoda tradycyjną.
2. Uczący się Metodą Callana nie muszą odrabiać godzinami prac domowych.
3. Podczas zajęć następuje zdecydowane "odblokowanie" mówienia w języku angielskim: wszyscy słuchacze, niezależnie od stopnia swojej aktywności i odwagi mają szansę i MUSZą mówić - odpowiadać na pytania lektora.
4. Dzięki szybkiemu tempu prowadzenia zajęć uczący się nie mają czasu na tłumaczenie sobie pytań i odpowiedzi na język polski, przez co ćwiczą i automatyzują swój refleks i od początku uczą się "myśleć po angielsku".
5. Dzięki częstym i konsekwentnym powtórkom zrealizowanego materiału nawet mniej zdolni czy pracowici słuchacze mają szansę na osiągnięcie pożądanych efektów w nauce języka.
Wady
1. Na zajęciach prowadzonych Metodą Callana brakuje czasu na kreatywną pracę Słuchacza. Nie ma tu więc miejsca na swobodną konwersację, która jest postrzegana w Metodzie jako strata czasu.
2. Zdaniem niektórych Słuchaczy brakuje w tej metodzie możliwości utrwalania i przećwiczenia nowo wprowadzanych zagadnień gramatycznych.
Żeby zniwelować te wady nasza Szkoła opracowała specjalny, autorski program fakultatywnych zajęć uzupełniających do Metody Callana, podczas których biorący w nich udział Słuchacze mogą prowadzić swobodne konwersacje z angielskim native speakerem oraz pod kontrolą polskiego lektora, korzystając z tradycyjnych podręczników do gramatyki przyswajać i utrwalać materiał gramatyczny wprowadzany podczas zajęć Metodą Callana.
METODA MIX (CALLAN - TRADYCJA)
Jest to autorska metoda nauczania języka angielskiego, a w pewnym stopniu także innych języków obcych, opracowana przez naszą szkołę. Łączy ona zalety Metody Callana, takie jak ćwiczenie szybkości reakcji językowej, przełamanie barier w mówieniu, przyzwyczajenie do normalnego tempa mówienia i różnych sposobów wymowy z zaletami tzw. metody tradycyjnej / komunikatywnej, dzięki której Słuchacze mają możliwość przećwiczenia trudniejszych zagadnień w domu czy też na zajęciach za pomocą dodatkowych ćwiczeń i wskazówek lektora. Metoda ta pozwala Słuchaczom zrozumieć gramatykę, pisać, rozwiązywać różnego typu zadania przydatne na egzaminach certyfikacyjnych i w życiu codziennym.
Wciąż nie jesteś pewien, jaką wybrać metodę?
Porozmawiaj z Dyrektorem Szkoły lub Wicedyrektorem ds. metodycznych.
Wspólnie znajdziemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.
|
Język |
POZIOM wg Rady Europy |
NIEMIECKI |
poziom |
|
||
POCZĄTKUJACY |
|
Anfänger |
|
PODSTAWOWY |
A1 |
Grundstufe I |
|
|
|||
NIŻSZY ŚREDNIO ZAAWANSOWANY |
|
Grundstufe II |
|
A2 |
|||
ŚREDNIO ZAAWANSOWANY |
B1 |
Grundstufe III |
|
WYŻSZY ŚREDNO ZAAWANSOWANY |
B2 |
Mittelstufe I |
|
LEKKO ZAAWANSOWANY |
C1 |
Mittelstufe II |
|
WYSOKO ZAAWANSOWANY |
C2 |
Oberstufe |
GRUPY