DIAGNOZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH
Czy szef zna potrzeby szkoleniowe pracowników?
Badanie potrzeb szkoleniowych jak i pozostałe formy wspierania rozwoju pracowników jest wyrazem poszanowania praw pracownika do rozwoju. Stanowi realizacje nowego stylu zarządzania. Stylu opartego na dialogu społecznym i bliższej współpracy.
Analiza schematu organizacji pokazuje złożoną i rozbudowaną strukturę, w której zarządzanie zasobami ludzkimi jest zadaniem trudnym, wymagającym dużego nakładu pracy.
Największe źródło wiedzy mamy na poziomie dyrektorów. To oni najszczegółowiej znają potrzeby, zakres wiedzy niezbędny do realizacji wizji tego, co chcieliby zrealizować w swoim dziale. Dyrektorzy i dział HR dzięki ocenie okresowej wiedzą, jakie zadania można będzie powierzyć pracownikom, w przypadku zwiększenia ich kompetencji.
Jednocześnie pracownicy najlepiej wiedzą, jakie kompetencje są im potrzebne do efektywnego wykonywania dotychczasowych obowiązków. Na jakich szkoleniach byli i jakie ze szkoleń chcieliby powtórzyć. Realizacja planów pracowników zapewnia efektywne wykonywanie obowiązków na danym stanowisku. Pracownicy też mają swoją wizję kariery i rozwoju w obrębie danej organizacji. Plany osób zarządzających i pracowników należy zintegrować w planie szkoleń. Solidnie przygotowany plan szkoleń pozwala:
Proponujemy napisanie projektu i przeprowadzenie badania.
Spis treści wzorcowego projektu:
1. Cel badania
1.1 Co wszyscy zyskujemy wyznaczając ścieżki kariery
1.2 Dlaczego należy wyznaczać plan szkoleń
2. Metody badawcze
2.1 Wywiad ustruktualizowany z Dyrektorami i Kierownikami
2.2 Ankieta dla pracowników wszystkich Oddziałów/Inspektoratów
2.3 Rozmowa indywidualna z setką losowo wybranych pracowników
2.4 Procedura
3. Raport i propozycja rozwiązań
3.1 Część opisowa
3.2 Część graficzna
4. Czas realizacji
5. Oferta cenowa
Osoby zainteresowane zapraszamy do kontaktu