Profesjonalny sprzedawca - przedstawiciel handlowy (1 dzień)
Uczestnicy:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które pracują lub chcą podjąć pracę na stanowisku przedstawiciela handlowego
Program szkolenia:
1. Charakterystyka zawodu sprzedawcy
- wiedza sprzedawcy nt. produktu
- indywidualna rozmowa z klientem, czyli gra w bingo "jeden na jednego"
- prezentacja produktu - pochwały - cechy - korzyści
- prezentacja pozycjonująca
- "lejek sprzedaży"
- identyfikacja profilu klienta
2. Cechy i predyspozycje do sprzedaży
- własny plan sprzedaży
- sposoby utrzymania pozytywnego nastawienia w środowisku pracy
- przyciąganie uwagi klienta
- unikatowe cechy handlowe
- jak wykazać przewagę swojej oferty nad innymi
3. Sprawna komunikacja i budowanie dobrych relacji z klientem
- lista kontrolna dla obserwacji samego siebie
- umiejętność słuchania rozmówców
- dlaczego klienci odchodzą?
4. Kreowanie potrzeb klienta
- wzbudzenie zainteresowania
- wywołanie chęci zakupu
5. Sposoby prezentacji
- cecha produktu - zaleta produktu - korzyść klienta
- prezentacja
- prezentacja handlowa z uwzględnieniem pięciu etapów procesu sprzedaży
6. Obsługa klienta jako klucz do sukcesu
- idealny klient
- filtr klientów niedoskonałych
- przyciąganie uwagi
- wywołanie chęci zakupu
- zamknięcie procesu sprzedaży
- zgłaszanie zastrzeżeń
7. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy
-wygląd zewnętrzny punktu sprzedaży
- wnętrze punktu sprzedaży
- pozytywny wizerunek firmy
8. Psychologia sprzedaży – znaczenie motywacji i własnych przekonań w procesie sprzedaży
- udane i nieudane wizyty u klientów
- motywy zaangażowania w sprzedaż
- wpływ nastawienia psychicznego sprzedawcy na wyniki sprzedaży
Pracujemy metodami:
wykład, ćwiczenia na materiałach przygotowanych przez trenera, praca w parach
i podgrupach, dyskusje mające na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów, testy
Cel szkolenia:
Szkolenie jest prowadzone w celu usprawnienia pracy sprzedawcy, przedstawicieli handlowych, osób pracujących w handlu - sprzedaży, działach obsługi klienta, osób prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obsługi klienta, sprzedaży
Czas trwania szkolenia: 1 dzień (6 godzin)
Kontakt:
e-mail: Wyślij e-mail
tel. Wyślij e-mail