Artefakt to agencja interaktywna, której specjalizacją jest pozycjonowanie i optymalizacja serwisów internetowych. Nasz zespół zajmuje się profesjonalnym pozycjonowaniem od 2005 roku.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą pozycjonowania i optymalizacji.
Już od 300 zł netto miesięcznie możesz mieć pełną usługę obejmującą: pozycjonowanie słów kluczowych w wyszukiwarkach internetowych, optymalizację serwisu, badanie i dobór fraz, opiekę zespołu projektowego.
Podstawowym celem świadczonych przez nas usług jest zwiększenie przychodów ze stron internetowych naszych klientów. Osiągamy to przez wzrost ilości wartościowych odwiedzin strony. Wykorzystujemy do tego pozycjonowanie, optymalizację, marketing i PR internetowy.
Nie skupiamy się wyłącznie na promocji wybranych fraz. Wykonujemy stałą analizę rynku i konkurencji dla danego serwisu. Wybór konkretnych działań podporządkowujemy rachunkowi ekonomicznemu: tak, żeby uzyskać jak najlepsze efekty możliwie najniższym kosztem. Dlatego, dla większości średnich i małych serwisów całość kosztów mieści się w niedrogiej ofercie ryczałtowej.
Bez problemów umieszczamy dowolne strony wśród pierwszych wyników w wyszukiwarce Google. Jednocześnie chronimy naszych klientów przed skutkami skupienia się wyłącznie na pozycjonowaniu „na frazy”.
OFERTA
Nasza oferta to kompleksowa usługa, której celem jest skierowanie na strony WWW wartościowych użytkowników i przez to zwiększenie zysków, poprawienie wizerunku firmy i wzrost popularności. Podstawowe elementy wchodzące w skład oferty prezentujemy poniżej:
Projektanci stron tworzą zazwyczaj dopracowane pod względem wizualnym strony. Najczęściej taka strona sprawia "dobre wrażenie" i trudno odnieść się do niej negatywnie. Niestety nie optymalizują serwisu pod kątem wygody użytkowania. Jeszcze rzadziej pamiętają o tym, żeby treść strony była dobrze widoczna dla wyszukiwarek i ich użytkowników.
Dlatego najczęściej wykonywane przez nas czynności w pierwszych tygodniach współpracy to:
Wiele firm pozycjonujących prosi klienta o samodzielny dobór fraz dla wyszukiwarek - przenosząc na klienta jedną z najważniejszych części swojej pracy. Często też odrzucają frazy najtrudniejsze by zająć się tym co łatwe - potocznie nazywa się to pozycjonowaniem "na frazy".
Tymczasem jeszcze przed rozpoczęciem pozycjonowania należy zbadać rynk i ocenić konkurencję, żeby dobrać najskuteczniejsze i najefektywniejsze frazy. Analiza rynku pozwala zająć się tym, co dla klienta przyniesie największe korzyści a ominąć drogie i mało efektywne działania. Przy pozycjonowaniu naszych klientów analizy dokonujemy stale, nie tylko na początku działalności. Jest to istotne tym bardziej, że pozycjonowanie to proces ciągły, a nie chwilowe uzyskanie efektów.
Duża oglądalność stron nieodłącznie związana jest z uzyskaniem wysokich pozycji w wyszukiwarkach - to wiedzą wszyscy i wszyscy próbują kilka fraz umieścić jak najwyżej.
Bez większych problemów (patrz: portfolio) udaje nam się umieścić praktycznie dowolną frazę w pierwszych 10 wynikach nawet najbardziej wymagającej wyszukiwarki jaką jest Google. Jest to istotne, ponieważ google.pl generuje prawie 80% ruchu z wyszukiwarek w Polsce (wg ranking.pl).
Pracujemy nad wszystkimi frazami klienta (nawet tymi trudnymi), a czas uzyskania efektów zależy oczywiście od poziomu ich trudności.
Pozycjonujemy nie dwie lub trzy frazy, ale możliwe jak najszerszą ich gamę (kilkanaście - kilkadziesiąt), w ten sposób gwarantując stały ruch klientów pomimo standardowych wahań wyników jakie są nieodłączną cechą wyszukiwarek.
Skupiając się na pozycjonowaniu na frazy zapominamy, że użytkownika może przyciągnąć dowolna część naszej oferty: określona cecha produktu, interesujący artykuł w portalu, lista referencyjna, zdobyte certyfikaty i nagrody, znane nazwisko. Możliwości jest tak dużo, że nie sposób sporządzić pełną listę zapytań do wyszukiwarek, które mogą przyciągnąć klienta, dlatego też nic się z tym zazwyczaj nie robi.
Już wstępny etap naszej pracy (optymalizacja serwisu) przygotowuje strony WWW do tego, żeby cała ich zawartość znalazła się w indeksie wyszukiwarek. Wspomaganie linków wewnątrz serwisu linkami zewnętrznymi (i innymi bezpiecznymi dla serwisu metodami) pozwala potencjalnemu klientowi dotrzeć do dowolnego elementu z jego treści przy użyciu wyszukiwarki. Dla większej popularyzacji treści wykorzystujemy również możliwości publikowania notek PR na łamach naszych i zaprzyjaźnionych serwisów informacyjnych.
Pozycjonowanie wydaje się czynnością na pograniczu prawa, niemal hakerską polegającą na oszukiwaniu i odwiecznym wyścigu z wyszukiwarkami. Dlatego też mało poważnych firm decyduje się na tą usługę.
Czasy takiego "pozycjonowania" bezpowrotnie minęły. Nasza firma bezwzględnie trzyma się sztywnych zasad i unika wszelkich metod, które mogą skutkować usunięciem strony z wyszukiwarki lub nałożeniem na nią filtru. Nie stosujemy żadnej z rozpowszechnionych metod mogących zaszkodzić naszym klientom takich jak: cloaking, doorway pages, ukryte warstwy, linki dynamiczne.
"Zabawa" przy użyciu takich metod w dłuższej perspektywie zawsze prowadzi do przykrych konsekwencji. Jeżeli nie wykryją tego coraz doskonalsze algorytmy wyszukiwarek, to konkurencja może po prostu zawiadomić o tym wyszukiwarkę "ręcznie". Przypadki takie nie omijają największych*.
Wszystkie opisane powyżej punkty są realizowane w naszej podstawowej ofercie ryczałtowej skierowanej do większości średnich i małych serwisów. Obecnie miesięczne koszty usługi zaczynają się od 300 zł netto miesięcznie.
* W styczniu 2006 roku z indeksu Google została usunięta witryna BMW Deutchland bmw.de - najprawdopodobniej za stosowanie doorway pages.