Profil uczestników:
Szkolenie kierowane jest do auditorów wewnętrznych oraz kandydatów na auditorów wewnętrznych systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności.
Termin szkolenia: 28-29 maja 2011 r.
Miejsce: Bydgoszcz
Czas trwania: 16 godzin (2 dni)
Prowadzący: Doświadczony trener/konsultant i jednocześnie czynny auditor międzynarodowej jednostki certyfikującej.
Forma szkolenia: wykłady/ćwiczenia
Cena: 600 zł netto plus 23 % VAT (738 zł brutto)
Specjalna cena dla Studentów: 350 zł netto plus 23 % VAT (430,50 zł brutto)
W cenę wliczono:
Program szkolenia:
1.Wprowadzenie w tematykę zarządzania bezpieczeństwem żywności wg normy ISO 22000:2005 oraz systemu HACCP wg Codex Alimentarius.
2.Najważniejsze aspekty dotyczące jakości produkowanej żywności.
3.Wymagania Dobrej Praktyki Produkcyjnej i Higienicznej (GMP/GHP) przy produkcji i dystrybucji żywności.
4.Regulacje prawa żywnościowego Polski i UE
5.Struktura i koncepcja normy ISO 22000:2005 oraz Codex Alimentarius.
6.Wymogi dokumentacji systemowej (procedury, zapisy).
7.Istota i cel przeprowadzania auditów. Omówienie normy ISO 19011.
8.Organizowanie i przebieg auditu wewnętrznego.
9.Sylwetka auditora (postawa osobista, zasady etyczne).
10.Procedury dotyczące auditów wewnętrznych.
11.Opracowanie planu auditu.
12.Opracowanie listy pytań kontrolnych.
13.Podstawy logiki - stwierdzanie faktów i formułowanie wniosków.
14.Stwierdzenie niezgodności - prawidłowe formułowanie niezgodności, dowodu, przyporządkowanie niezgodności do punktu normy.
15.Spotkanie zamykające i raport z auditu – umiejętność przeprowadzenie spotkania.
16.Działania korygujące - opracowanie zakresu i weryfikacja działań korygujących.
Aby zgłosić swoje uczestnictwo w szkoleniu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Wyślij e-mail (http://incert.pl/p_formularz_zgloszenie.html).
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Kontakt:
Incert Beata Wagner
ul. Kolumba 88/89, lok. 119
70-035 Szczecin
www.incert.pl
Maria Roth
Kierownik ds. szkoleń
e-mail: Wyślij e-mail
Tel./fax: Wyślij e-mail