Fundusze
W Brukseli ustalono ostateczny kształt budżetu Unii Europejskiej na lata 2007-2013. Porozumienie to przewiduje, że Polska otrzyma w tym czasie ponad 91 mld euro z unijnego budżetu. Na tę kwotę składa się głównie prawie 60 mld euro z unijnych funduszy strukturalnych i spójnościowych oraz niemal 27 mld euro na polskie rolnictwo (w tym na dopłaty bezpośrednie, rozwój wsi i renty rolnicze). Na początku września br. Komisja Europejska poinformowała, że powiększyła planowaną alokację dla Polski o prognozowaną na 2013 r. inflację. Tym sposobem suma przeznaczona dla naszego kraju wzrosła do ponad 67 mld Euro.
Współpraca z nami umożliwi Państwu w bardzo sprawny i skuteczny sposób wykorzystaą szansę, jaką daje przedsiębiorcom i instytucjom Unia Europejska w zakresie finansowania inwestycji.
Nasza pomoc dla Państwa polega m.in. na:
przygotowaniu dokumentacji aplikacyjnej,
opracowaniu studium wykonalności lub biznes planu,
przygotowaniu montażu finansowego w oparciu o zewnętrzne źródła finansowania inwestycji
pomoc w gromadzeniu niezbędnej dokumentacji
przygotowanie wniosków o dotacje i pomoc w opracowaniu wniosków kredytowych lub pożyczkowych
Nasz zespół specjalistów w zakresie dotacji unijnych otoczy Państwa wszechstronną opieką od chwili rozpoczęcia prac przy pozyskaniu dotacji, poprzez poprowadzenie procesu rozliczenia otrzymanych środków finansowych, po rzeczowe zamknięcie inwestycji i złożenie raportu końcowego
z wykorzystania otrzymanej dotacji.
Środki, które zostały przyznane przez Brukselę zostaną rozdysponowane za pośrednictwem krajowych programów operacyjnych zarządzanych przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego oraz 16 Regionalnych Programów Operacyjnych zarządzanych przez samorządy poszczególnych województw
są przeznaczone na następujące Programy Operacyjne:
PO - Innowacyjna Gospodarka (przedsiębiorczość)
PO - Kapitał Ludzki (rozwój zasobów ludzkich)
PO - Rozwój Polski Wschodniej (specjalny program dla 5 województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego)
PO - Infrastruktura i środowisko (ochrona i środowisko)
PO - Pomoc techniczna (pomoc we wdrażaniu programów)
Program rozwoju obszarów wiejskich na lata 2007 -2013
Projekt Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013"
PO IG, zarządzany przez Ministra Rozwoju Regionalnego, ma przyczynią się do zwiększenia spójności interwencji w ramach zakresu odpowiedzialności ministrów właściwych do spraw gospodarki, naukii informatyzacji. Dzięki temu powstanie możliwośą dostosowania oferty sektora nauki do potrzeb przedsiębiorstw, co przyczyni się do zwiększenia transferu nowoczesnych rozwiązań do gospodarki
W efekcie uzyskanej synergii powstanie dodatkowy impuls pozwalający przyspieszyą tempo wzrostu gospodarczego oraz stworzyą stabilne podstawy długotrwałej konkurencyjności polskiej gospodarki.
Wszystkie priorytety PO IG mają na celu wspieranie szeroko rozumianej innowacyjności obejmującej działania zarówno o charakterze naukowym, technicznym, organizacyjnym, jak i finansowym czy handlowym. Interwencja w ramach PO IG będzie obejmowała zarówno bezpośrednie wsparcie dla przedsiębiorstw, instytucji otoczenia biznesu oraz jednostek naukowych świadczących przedsiębiorstwom usługi o wysokiej jakości, a także wsparcie systemowe zapewniające rozwój środowiska instytucjonalnego innowacyjnych przedsiębiorstw.
Zgodnie z projektem przyjętej przez Radę Ministrów w dniu 14 lutego 2006 r. Narodowej Strategii Spójności (NSRO) całośą interwencji Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce na lata 2007 - 2013 zostanie ujęta w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, którego celem jest umożliwienie pełnego wykorzystania potencjału zasobów ludzkich, poprzez wzrost zatrudnieniai potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw i ich pracowników, podniesienie poziomu wykształcenia społeczeństwa, zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego oraz wsparcie dla budowy struktur administracyjnych państwa. W ramach Programu wsparciem zostaną objęte następujące obszary: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, rozwój potencjału adaptacyjnego pracownikówi przedsiębiorstw, a także zagadnienia związane z rozwojem zasobów ludzkich na terenach wiejskich,z budową sprawnej i skutecznej administracji publicznej wszystkich szczebli oraz z promocją zdrowia zasobów pracy.
Działania wspierające rozwój zasobów ludzkich w kontekście podnoszenia konkurencyjności gospodarki powinny koncentrowaą się wokół następujących zagadnień:
bardziej efektywnego wykorzystania zasobów pracy,
zwiększenia elastyczności rynku pracy i adaptacyjności pracowników,
zwiększenia poziomu spójności społecznej,
budowy społeczeństwa opartego na wiedzy poprzez rozwój wykształcenia i kwalifikacji,
poprawy efektywności zarządzania w administracji publicznej oraz jakości świadczonych usług publicznych,
rozwoju opieki zdrowotnej jako czynnika determinującego jakośą zasobów pracy,
zapewnienia spójności stopnia rozwoju zasobów ludzkich w wymiarze przestrzennym.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki składa się z 10 Priorytetów, realizowanych równolegle na poziomie centralnym i regionalnym.
Priorytety realizowane centralnie to:
Priorytet I Zatrudnienie i integracja społeczna
Priorytet II Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw
Priorytet III Wysoka jakośą edukacji
Priorytet IV Dobre państwo
Priorytet V Profilaktyka, promocja i poprawa stanu zdrowia społeczeństwa
Priorytety realizowane na szczeblu regionalnym to:
Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich oraz promocja integracji społecznej
Priorytet VII Regionalne kadry gospodarki
Priorytet VIII Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Priorytet IX Aktywizacja obszarów wiejskich
Priorytet X Pomoc techniczna
PO - Rozwój Polski Wschodniej (specjalny program dla 5 województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego) Wyślij e-mail
Odszkodowania PODSTAWY PRAWNE DOCHODZENIA ODSZKODOWAŃ Co zrobić po zaistniałym przypadku zdarzenia, kiedy nie otrzymasz odszkodowania z polisy AC ?Odszkodowania
W wielu przypadkach osoby poszkodowane nie zdają sobie sprawy z możliwości dochodzenia zadośćuczynienia lub odszkodowania od firm ubezpieczeniowych jak i z wysokości realnych roszczeń z tego tytułu. My oferujemy ofiarom wypadków pomoc, polegającą na dochodzeniu od podmiotu odpowiedzialnego i zobowiązanego do naprawienia szkody należnych im odszkodowań.
Zwrot poniesionych kosztów (dojazdy do poszkodowanego, koszty leczenia, opieka osób trzecich, zaliczka na leczenie)Art. 444. § 1. k.c. W razie uszkodzenia ciała lub wywołania rozstroju zdrowia naprawienie szkody obejmuje wszelkie wynikłe z tego powodu koszty. Na żądanie poszkodowanego zobowiązany do naprawienia szkody powinien wyłożyć z góry sumę potrzebną na koszty leczenia, a jeżeli poszkodowany stał się inwalidą, także sumę potrzebną na koszty przygotowania do innego zawodu.
Poszkodowany na podstawie przepisów prawa może ubiegać się o krótkotrwałe naprawienie szkody w postaci renty na zwiększone potrzeby, jakimi są: opieka medyczna, sprzęt rehabilitacyjny ,amortyzacja tego sprzętu, niezbędne leki. Konieczną podstawą do ubiegania się i przyznania jest zaświadczenie lekarskie, które to odpowiednio precyzuje długość rehabilitacji oraz opiekę medyczną.
Zadośćuczynienie (doznane krzywdy, cierpienia fizyczne i psychiczne) Art. 445. § 1. k.c.W wypadkach przewidzianych w artykule poprzedzającym sąd może przyznać poszkodowanemu odpowiednią sumę tytułem zadośćuczynienia pieniężnego za doznaną krzywdę.
Zadośćuczynienie jest bardzo szczególną formą świadczenia, gdyż w odróżnieniu od odszkodowania, które to ma na celu naprawienie szkód materialnych i wymiernych, zapewnia pokrycie strat tzw.„trudnych do określenia”- ból, cierpienie fizyczne i psychiczne. Zadośćuczynienie nie ma schematycznego procesu przyznawania środków finansowych, gdyż ma na nie wpływ bardzo wiele czynników z życia poszkodowanego. Bierze się przede wszystkim pod uwagę: doznane w wyniku wypadku obrażenia ciała, okres leczenia, sposób przebiegu leczenia, okres rehabilitacji oraz dalsze konsekwencje wypadku w przyszłości.
Naprawienie szkody (zniszczone przedmioty, utracone dochody) Art. 361. § 2. k.c. W powyższych granicach, w braku odmiennego przepisu ustawy lub postanowienia umowy, naprawienie szkody obejmuje straty, które poszkodowany poniósł, oraz korzyści, które mógłby osiągnąć, gdyby mu szkody nie wyrządzono.Art. 415. k.c. Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej naprawienia.
Sprawca szkody jest zobligowany do pokrycia wszelkich strat spowodowanych wypadkiem oraz utraconych korzyści majątkowych (odpowiednio udokumentowanych - zaświadczenie z Urzędu Skarbowego – deklaracja podatkowa, Umowy o pracę, kontrakty, itp.). Do zasadnego zgłoszenia roszczenia koniecznym jest udokumentowanie częściowej niezdolności do pracy oraz udokumentowany spadek dochodu. Odszkodowanie z tytułu utraconego dochodu posiada przede wszystkim charakter wyrównawczy i nie jest podstawą utrzymania bytowego poszkodowanego.
Pogorszenie sytuacji życiowej (śmierć, pogorszenie sytuacji życiowej) Art. 446. § 1. k.c. Jeżeli wskutek uszkodzenia ciała lub wywołania rozstroju zdrowia nastąpiła śmierć poszkodowanego, zobowiązany do naprawienia szkody powinien zwrócić koszty leczenia i pogrzebu temu, kto je poniósł.Art. 446. § 3. k.c. Sąd może ponadto przyznać najbliższym członkom rodziny zmarłego stosowne odszkodowanie, jeżeli wskutek jego śmierci nastąpiło znaczne pogorszenie ich sytuacji życiowej.
Oferta nasza skierowana jest do osób, które z uwagi na niedostateczną znajomość procedur i przepisów prawnych, brak czasu czy też koszty związane z prowadzeniem postępowania nie mają możliwości osobistego występowania z roszczeniami w stosunku do podmiotów i organów odpowiedzialnych za powstałą szkodę.
Koniecznie zwróć uwagę na wyłączenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń-czyli przypadki,w których ubezpieczyciel mimo zgłoszenia szkody zwolniony jest od wypłacenia odszkodowania!!!
Do standardowych wyłączeń należą przypadki, gdy szkoda:
Często można otrzymać decyzję odmowną, jeżeli:
Windykacje
Samodzielne odzyskiwanie należności - to w wielu przypadkach proces niezmiernie skomplikowany, długotrwały i kosztowny oraz co najważniejsze wymagający zaangażowania środków niezbędnychdo stabilnego funkcjonowania firmy.
Dlatego oparcie się na doświadczeniu i sprawdzonych metodach profesjonalistów zapewni tańsząi szybszą drogę do odzyskania własnych pieniędzy.
Skuteczność działania naszej firmy zapewnia zespół doświadczonych prawników i analityków finansowych, działających w porozumieniu z szeregiem konsultantów zewnętrznych oraz współpracowników, którzy stosując nowoczesne metody pracy, gwarantują prowadzenie działań solidnych i szybkich, a przede wszystkim zgodnych z obowiązującym prawem. Jesteśmy w stanie kompleksowo zadbać o finanse naszych klientów.
Przyjmujemy zlecenia przygotowania i prowadzenia negocjacji w imieniu firm i osób prywatnych.
Działalność prowadzimy na terenie całego kraju w oparciu o sieć przedstawicieli w całej Polsce.
Świadczymy usługi w zakresie każdego rodzaju windykacji:
przedsądowa
Na tym etapie zbieramy wszelkie możliwe informacje na temat dłużnika. Określamy przyczyny zaległości płatniczych (zagrożenie upadłością lub chwilowe trudności z płynnością finansową dłużnika)
sądowa
Postępowanie sądowe jest konsekwencją nie wyegzekwowania należności od dłużnika. Pomimo skierowania pozwu do właściwego sądu, nie ustają czynności celem wyegzekwowania należnych świadczeń w drodze postępowania polubownego. Zadaniem negocjatora jest uświadomienie dłużnikowi kosztów związanych z uzyskaniem wyroku, jak i wszelkich związanych z tym konsekwencji.
komornicza
długoterminowy monitoring
Długoterminowy Monitoring Wierzytelności jest usługą skierowaną do Klientów, którzy posiadają postanowienie o umorzeniu od komornika lub wpisali należność w koszty uzyskania przychodu. Usługa ta jest przeznaczona dla wierzycieli posiadających dłużników wśród osób fizycznych, także prowadzących działalność gospodarczą. Nasze działania mają na celu uświadomienie dłużnikom,że wierzyciel dochodzić będzie swoich należności w każdym czasie pomimo bezskutecznej egzekucji komorniczej czy nawet przedawnienia roszczenia.
Współpraca w zakresie zarządzania wierzytelnościami niesie ze sobą wiele bezpośrednich korzyści dla Klienta.
oraz:
Najważniejszymi elementami kształtującymi stosunki z klientami jest zaufanie i profesjonalizm.Na zaufaniu opiera się nasza współpraca. Klient powierza nam swoją sprawę, a my staramy się jak najlepiej sprostać jego wymaganiom.