Jeśli po dniu 30 kwietnia 2004 r. poniosłeś wydatki na zakup materiałów budowlanych związanych z inwestycją mieszkaniową, na które od 1 maja 2004 r. wzrosła stawka podatku VAT z 7% na 22%, możesz odzyskać część wydatków poniesionych na ten cel.
PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 29 sierpnia 2005 r. o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym (Dz. U. Nr 177, poz. 1468 oraz z 2007 r. Nr 23, poz. 138 i Nr 192, poz. 1382).
PAMIĘTAJ!
Zwrot części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych w związku z inwestycją mieszkaniową możesz otrzymać, o ile spełniasz wszystkie warunki określone w ustawie.
KTO MA PRAWO UBIEGAĆ SIĘ O ZWROT VAT?
Uprawnionymi są osoby fizyczne, które: - poniosły wydatki na zakup materiałów budowlanych w związku z inwestycją polegającą na:
- budowie budynku mieszkalnego
- nadbudowie lub rozbudowie budynku na cele mieszkalne lub przebudowie (przystosowaniu) budynku niemieszkalnego, jego części lub pomieszczenia niemieszkalnego na cele mieszkalne, w wyniku których powstał lokal mieszkalny spełniajacy wymagania określone w odrębnych przepisach
- remoncie budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego
- poniesione przez siebie wydatki mają udokumentowane fakturami VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług, wystawionymi od dnia 1 maja 2004 r.
- poniosły wydatki na zakup materiałów budowlanych, na które po dniu 30 kwietnia 2004 r. wzrosła stawka VAT z 7% na 22%
- nie są podatnikami podatku VAT i nie dokonały zakupu materiałów budowlanych w celu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu tym podatkiem
- posiadają prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w rozumieniu ustawy "Prawo budowlane" (Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.) albo tytuł prawny do remontowanego budynku (lokalu) mieszkalnego
- posiadają pozwolenia na budowę, w przypadku inwestycji wymagającej takiego pozwolenia
NIE WIESZ JAK SIĘ DO TEGO ZABRAĆ? ZROBIMY TO ZA CIEBIE! Wystarczy, że prześlesz nam za pomocą specjalnego formularza lub mailem niezbędne dane dotyczące inwestycji, dane osób składających wniosek oraz kilka innych informacji: - dane identyfikacyjne podatnika (w przypadku wspólnego rozliczenia także współmałżonka) - nazwiska i imiona, nr NIP, adresy zamieszkania
- rok rozpoczęcia inwestycji (w przypadku remontu krótki opis zakresu prowadzonych robót)
- w przypadku składania już wcześniej wniosków VZM-1 data złożenia pierwszego wniosku oraz wysokość otrzymanych zwrotów
- w przypadku dołączenia faktur z lat 2004-2005 - informacja czy faktury te były odliczane również w ramach ulgi budowlanej lub remontowej
- preferowany sposobu odbioru kwoty zwrotu: w kasie urzędu skarbowego, przekazem pocztowym lub na rachunek bankowy (w tym przypadku należy podać numer rachunku bankowego i dane jego właściciela)
następnie przygotujesz: - skany lub kserokopie posiadanych faktur dokumentujących nabycie materiałów budowlanych po 01.05.2004 r.
- skan lub kopię pozwolenia na budowę, a w przypadku kiedy inwestycja nie wymagała pozwolenia na budowę tytułu prawnego do lokalu lub domu, który był przedmiotem remontu (umowa najmu, użyczenia, akt notarialny, spółdzielcze prawo do lokalu itp.)
i wyślesz wszystkie dokumenty mailem na adres Wyślij e-mail , prześlesz na nasz serwer FTP (instrukcję i dane dostępowe otrzymasz, kiedy zaznaczysz to w formularzu lub mailu) lub wyślesz pocztą tradycyjną na nasz adres korespondencyjny.
CENA 30zł za sporządzenie wniosku + 1zł za każdą pozycję na fakturach
ZAPRASZAMY! Przez zwrot VAT odzyskasz ok. 10 - 12% poniesionych wydatków na remont lub budowę.
|