NAPRAWA - SPRZEDAŻ - DIAGNOSTYKA
WYSTAWIONA AUKCJA DOTYCZY TURBOSPRĘŻARKI GARRETT GT1749V,
PASUJĄCEJ DO SAMOCHODÓW Z SILNIKIEM RENAULT O POJ. 1.9 I MOCY 120 KM
--------- TURBINKA POSIADA FABRYCZNIE NOWY KORPUS ŚRODKOWY, TZW. CORE ASSY ----------
NR. FABRYCZNE TURBO:
Dysponując najnowocześniejszym parkiem maszynowym w Polsce oferujemy regenerowane turbosprężarki spełniające najsurowsze światowe normy!!
Regeneracja przeprowadzana jest w oparciu o oryginalne procedury naprawcze stosowane przez producentów turbosprężarek.
Urządzenie Jet-Blast w połączeniu z piaskarkami oraz impregnacją silikonową przywraca dawną świeżość wszystkim elementom metalowym - obudowom, kolektorom. Części poddane temu procesowi nie sposób odróżnić od fabrycznie nowych.
Za pomocą wyważarki balnsowane są wszystkie elementy wirujące turbosprężarek. Zmontowana turbosprężarka poddawana jest finalnemu testowi za pomocą doważarki!!
Na stanowisk testowym komputer analizuje prace układu wirującego przy prędkościach wirnika dochodzących do 200 tys./min. Na tym etapie weryfikowana jest prawidłowość przeprowadzonej regeneracji!!
Coraz częściej pojawiają sie informacje, że nie naprawia się turbosprężarek
ze zmienna geometrią(VNT) ze względu na ich skomplikowaną budowę.
Firma GARRETT zrezygnowała ze sprzedaży zestawów naprawczych, oraz
zobowiązała do tego swoich przedstawicieli. W trosce o "dobro klienta" został
nawet uruchomiony program"zamień starą na nową" poniewaz, jak czytamy, tylko nowa turbina spełnia wymagane parametry. Przyjrzyjmy się jednak faktom. W Polsce działa około 50 serwisów zajmujących się naprawą turbosprężarek. Firma Cimat z Bydgoszczy produkuje wyważarki i dowazarki, urządzenia niezbędne i wystarczające do prawidłowej naprawy turbiny.
Brytyjska firma MELLETT produkuje zestawy naprawcze do wszystkich rodzajów turbospręzarek.
Na swoje produkty udzielają gwarancji. Naprawa turbiny polega tylko i wyłącznie na wymianie zużytych elementów na nowe, oraz na wyważeniu i doważeniu zestawu wirującego. Części składowe turbiny to około 15-20 elementów (łącznie ze srubami). Pasowania i tolerancje to wielkości rzędu 0.01mm-0.04mm (podobne luzy występują na panewkach korbowodowych).
Na tej podstawie mozna stwierdzić, że np. silnik lub automatyczna skrzynia biegów
są urzadzeniami o wiele bardziej skomplikowanymi a jednak nie ma problemu z ich naprawą!
Sprawą oczywistą jest ze producentowi turbospręzarek lepiej opłaca sie sprzedać nową
turbinę niż sprzedać zestaw naprawczy za 1/10 ceny. Dlaczego więc turbiny regenerowane tak często się psują? Odpowiedz prosta; turbosprężarka współpracuje z 4 układami-ssący, wydechowy, olejowy i podciśnieniowy(sterowanie zmienną geometrią). Uszkodzenie turbiny jest, jak czytamy na stronach producentów turbin, zazwyczaj skutkiem nieprawidłowego działania któregoś z tych układów. Czyli naprawiając samą turbosprężarkę usuwamy tylko skutek, ale przyczyna pozostaje nie usunięta.
Jeśli masz problem z ciśnieniem oleju i zatarła Ci się turbina to nawet zakładając fabrycznie nowa masz 100% pewność, że też sie zatrze. Producenci turbin piszą że turbiny psują się w 90% z powodu: atak ciała obcego na koło kompresji, brudny olej, niewłaściwe ciśnienie oleju.
Proszę wyciągnąć wnioski.
W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny, a postaramy sie wyjasnic wszelkie niejasności związane z pracą turbosprężarki samochodowej.
POZDRAWIAMY TURBO-TECH TEAM