Wyślij e-mail jest rozwinięciem naszego poprzedniego sprawdzonego modelu Wyślij e-mail w kierunku większego komfortu i dzielności morskiej. Główne zmiany to przedłużenie kadłuba na rufie oraz drobne zmiany we wnętrzu.
Przedłużenie kadłuba umożliwiło zaprojektowanie półki kąpielowej-zejściowej na rufie, na której zamocowana może być duża drabinka, trap, tratwa ratunkowa, lub inne potrzebne przedmioty. Przedłużenie kadłuba to także zwiększenie wyporności i wydłużenie linii wodnej.
Ponieważ w tej wersji występuje ster głębinowy, to proponujemy dwie wersje jego obsługi: rumpel lub koło sterowe. Sama płetwa może być obrotowa, osadzona w jarzmie, co pozwala na podejście do płytkiego brzegu. Może także być typowa morska, głębinowa, osadzona na trzonie. Żeby sternikowi siedziało się wygodnie za kołem sterowym, zaprojektowaliśmy specjalną ławkę rufową, która podczas żeglugi zamyka rufę na poziomie siedzisk w kokpicie, ale umożliwia swobodny odpływ wody z kokpitu. Na postoju ławkę można łatwo złożyć poprzez podniesienie do pionu jej bocznych części, co ułatwia komunikację z lądem.
Podobnie jak w 25-ce proponujemy trzy wersje urządzenia „antydryfowego”: miecz obrotowy w wersji śródlądowej lub stała płetwa kilowa dla wersji morskiej. Uniwersalnym rozwiązaniem jest opcja płytkiego falszkilu o wadze 270 kg do wersji mieczowej. Wyślij e-mail tak wyposażony posiada wystarczającą stateczność na wyjście na słoną wodę, a falszkil dodatkowo zabezpiecza śrubę silnika stacjonarnego (przy długim wale ale nie przy sail-driv’ie) przed uszkodzeniami. Silnik pomocniczy może być montowany zaburtowy na pawęży lub stacjonarny zarówno na przekładni sail-drive jak i długim wale.
Wnętrze to sprawdzony w 25-tce typowy układ w dwóch kombinacjach: armatorskiej i czarterowej. Podstawę zabudowy stanowi laminatowa wkładka denna, zawierająca wszystkie koje, podłogi i kabinę WC. Oczywiście istnieje także możliwość niestandardowej zabudowy drewnianej.
W wersji mieczowej jacht spełnia kryteria kategorii C (6B), w wersji mieczowej z falszkilem oraz w wersji kilowej spełnia kategorię B (żegluga morska do 8B).
Zobacz więcej informacji:
Dane techniczne:
Długość całkowita: | 8,41 m |
Długość kadłuba: | 8,09 m |
Szerokość kadłuba: | 2,86 m |
Zanurzenie z mieczem: | 0,36 - 1,46 m |
Zanurzenie z falszkilem: | 0,52 - 1,46 m |
Zanurzenie z finkilem: | 1,20 m |
Wysokość masztu (od KLW): |
11,2 m |
Masa balastu dennego wersje mieczowe / finkil: |
500 / 120 kg |
Masa miecza obrotowego: | 105 kg |
Masa płetwy balastwowej falszkil: |
270 kg |
Masa płetwy balastwowej finkil: |
530 kg |
Masa jachtu (wersja mieczowa - kilowa): |
2300 - 2600 kg |
Wysokość w kabinie: | 1,80 m |
Ożaglowanie: | 30,0 m2 |
Liczba koi: | 6 + 2 5 + 1 |