ELRKTRONIKA DIAGNOSTYKA TUNING MODYFIKACJE NAPRAWA ECU
Oferujemy Państwu następujące usługi:
Diagnostyka komputerowa:
Krótkie terminy, trafne diagnozy, solidna i rzetelna obsługa każdego auta. Używamy legalnego oprogramowania. Wystawiamy Faktury!
Zapraszamy!
Tel. Wyślij e-mail
Dlaczego usuwamy filtry DPF/FAP?
Problemy z filtrami DPF zaczynają się w zależności od stylu i warunków jazdy. Przeważnie 80- 150 tyś km nic się nie dzieje bo DPF jest nowy. Ale… Jeżeli jeździmy tylko po mieście, na krótkie odcinki lub w korkach to nasz DPF nie ma warunków do samoczynnej regeneracji. Sterownik silnika podejmuje oczywiście takie próby ale kończą się one niepowodzeniem. Efektem tego jest tylko dolewanie ropy do oleju, podwyższone spalanie oraz skrócenie żywotności naszego turbo przez bardzo duża temperaturę podczas próby wypalania. Sterownik zlicza sobie oczywiście poza (przebiegiem, datą i zimnymi startami) także ilość cykli lub prób wypalania filtra i na tej podstawie za pomocą swojego algorytmu skraca nam przebieg do wymiany oleju.
Nic dziwnego zatem, że na zegarach po 5-7 tyś. kilometrów zapala nam się INSP -informacja o konieczności wymiany oleju silnikowego mimo, że serwis przewiduje 15 lub 30tyś w zależności od marki. Większość samochodów nie będzie już podejmowało nawet prób wypalania gdy sieci się nam INSP ponieważ system wie, że mamy 0% jakości oleju silnikowego i podniesiony jego poziom przez ropę a silnik i turbo ma pracować na oleju a nie na ropie.
Część mechaników nie proponuje usuwania filtrów a nawet odradza. Jest to podyktowane tym, że raz na zawsze „stracą klienta” przynajmniej częściowo na częste mycie, dopalanie DPF, czyszczenie lub wymianę EGR i wymianę oleju dwa razy w roku.
Zalety usunięcia filtra:
Kody DTC: P2002, P242F, P1901, P2458, P2463,
Dlaczego usuwamy zawory EGR?
Poza stylem i warunkami jady na żywotność filtra DPF wpływ mają także inne współpracujące części osprzętu silnika. Poza układem paliwowym, przepływomierzem i turbiną najwięcej przyczynia się zawór EGR. Znamy zasadę jego działania i wiemy, że służy także tylko dla „ekologii” podobnie jak nasz nieszczęsny DPF. Nie dość , że często psuje się elektronicznie błąd DTC (P0400) to na dodatek mechanicznie często zostaje uchylony i wpuszcza do kolektora ssącego ciepłe powietrze (spaliny z kolektora wydechowego). Turbina nam tłoczy powietrze, intercooler je chłodzi po drodze żeby w komorze spalania zmieściło się jak najwięcej powietrza bo zimnego zmieści się więcej wtedy mamy najlepsze warunki spalania.
Zalety usunięcia zaworu EGR:
Kody DTC: P0400, P2279,
Dlaczego usuwamy nastawniki klap i przerabiamy kolektory ssące?
Taki EGR nie dość ze podgrzewa schłodzone powietrze w kolektorze ssącym to gdy zachodzi różnica potencjałów temperatur wydziela się wilgoć z powietrza i mamy nagar, szlam w kolektorze ssącym, który nie tylko zmniejsza przekrój kolektora ale i przyczynia się do psucia klap wirowych. Są one zalepione i z czasem się łamią lub blokują. Niejednokrotnie przed uszkodzeniem klap psuje się siłownik (nastawnik) elektryczny, który nimi steruje-(po prostu ma ciężko). Najpierw wymiana sterownika klap, który nie jest tani plus robocizna a później naprawa lub wymiana całego kolektora ssącego. (O ile przy wciągnięciu klapy wirowej uszkodzeniu nie ulegnie silnik i turbo)
Zalety usunięcia klap wirowych:
Kody DTC: P2015, P2016, P2017, P1109, P1110, P2075,
Jak wygląda naprawa u nas?
Wszystko zależy od zażalenia klienta, zdiagnozowanych kodów usterek oraz wybranego przez klienta zakresu usługi.
Każdy klient jest świadom zakresu usługi, terminu oraz ceny!
Usuwając filtr DPF robimy to kompleksowo, czyli:
Mechaniczne usunięcie wkładu z układu wydechowego- w jak najbardziej niewidoczny sposób pozostawiając wszystkie oryginalne części (czujniki, przewody obudowa). Nie wstawiamy żadnych rurek, strumienic itp. rzeczy, które już na oko wskazują diagnoście lub kontroli na braki urządzeń spełniających normę. Mimo braku samego wkładu auto sprawne powinno spełniało normy.
Programowe przerobienie zawartości sterownika, która odpowiada za obsługę filtra DPF oraz zaworu EGR, ponieważ przeważnie wyłączamy te dwie rzeczy razem. Pobranie zawartości sterownika odbywa się zazwyczaj przez złącze OBD, jednak w przypadkach sterowników gdzie jest większy obszar map trzeba otworzyć sterownik i pobrać zawartość bezpośrednio z płyty sterownika. Nie oszukujmy się! Wcale nie jest to żadna szkodliwa ingerencja w sterownik jak piszą niektórzy a przynajmniej na pewno jest dobrze obrobiony plik. Sami przechowujemy oryginalny plik każdego klienta i na życzenie dajemy właścicielowi.
Oburzonych przeciwników usuwania chcemy poinformować, że: