Nasze badania moga dostarczyć Państwu wiedzy na temat:
• wizerunku zarówno produktu jak i firmy
• pozycji Państwa firmy, bądź też produktu na rynku
• stopnia zadowolenia klientów z dostępnej oferty
oraz oczekiwań z nią związanych
• najbardziej skutecznych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów
• stopnia zadowolenia pracowników z miejsca pracy
i funkcjonowania komunikacji w firmie.
By pomóc Państwu zwiększyć konkurencyjność Państwa firmy korzystamy z następujących technik badawczych:
• indywidualne wywiady pogłębione
szczególnie pomocne w poznawaniu potrzeb i oczekiwań klientów, zarówno tych obecnych jak i potencjalnych.
• focus group interview (zogniskowane wywiady grupowe)
technika umożliwiająca skonfrontowanie ze sobą różnych typów konsumentów w celu wypracowania oferty najbardziej zadowalającej klienta. W przypadku oceny struktur organizacji bezpośredni kontakt z grupą pracowników pozwala poznać ich zdanie na temat działania firmy i odkryć źródła ewentualnych problemów oraz uzyskać propozycje ich rozwiązania.
• obserwacje (m. in. mystery shopping)
działania pozwalające na fachowe opisanie i interpretację zachowań konsumentów w punktach usługowych i punktach sprzedaży. Ich wyniki i analiza pozwalają lepiej dostosować otoczenie do potrzeb klienta. Dzięki obserwacji możemy także ocenić jakość obsługi przez pracowników i wskazać na sposoby jej polepszenia.
• testy projekcyjne
technika wspomagająca inne, przede wszystkim jakościowe, badania. Daje ona możliwość dotarcia do mniej uświadamianych przez klienta potrzeb, oczekiwań i sposobów postrzegania produktu czy firmy.
• testy konsumenckie
rodzaj testów pozwalających na pozycjonowanie produktu na rynku oraz uzyskanie oceny dostępnych produktów i poznanie oczekiwań klientów wobec oferty.
• wywiady kwestionariuszowe
(„twarzą w twarz”, telefoniczne)
dostarczają one opisu zachowań konsumenckich opartego na danych ilościowych. Duża liczba uzyskanych w ten sposób wypowiedzi pozwala na uzyskanie statystycznego obrazu badanej populacji pod kątem wybranych cech.
• ankiety (pocztowe, telefoniczne, rozdawane, internetowe)
podobnie jak wywiady kwestionariuszowe dostarczają danych ilościowych opisujących badaną grupę.
Nasze badania mogą pomóc Państwu w:
• poprawie jakości życia mieszkańców
• polepszeniu komunikacji z mieszkańcami
• diagnozie najważniejszych problemów społecznych i określeniu pożądanych sposobów ich rozwiązywania
• opracowywaniu strategii rozwoju i planów marketingowych
• przeprowadzaniu konsultacji społecznych
• ocenie działań samorządów
• przygotowaniu projektów unijnych oraz ewaluacji ich przeprowadzania.
By dostarczyć informacji potrzebnych w skutecznym zarządzaniu miastem lub gminą korzystamy z następujących technik badawczych:
• wywiady kwestionariuszowe
(„twarzą w twarz”, telefoniczne)
dostarczają one informacji o opiniach i nastrojach mieszkańców. Duża liczba uzyskanych w ten sposób wypowiedzi pozwala na uzyskanie statystycznego obrazu badanej populacji. Możliwe jest także przeprowadzanie badań panelowych, powtarzanych co jakiś czas, które z kolei umożliwiają śledzenie zmian opinii.
• ankiety (pocztowe, telefoniczne, rozdawane, internetowe)
podobnie jak wywiady kwestionariuszowe dostarczają danych ilościowych opisujących badaną grupę.
• indywidualne wywiady pogłębione
poszerzają wiedzę na tematy ważne z punktu widzenia samorządowców oraz mieszkańców.
Nie wszyscy zdają sobie sprawę z użyteczności badań społecznych i rynkowych. Poniżej przestawiamy parę przykładowych sytuacji, z jakimi każdy menedżer lub samorządowiec może się spotkać, a w których pomóc mogą informacje zdobyte dzięki oferowanym przez nas badaniom.
SYTUACJA PIERWSZA
Sklep X funkcjonuje dobrze i przynosi w miarę stałe dochody swojemu właścicielowi. Ugruntowana pozycja na lokalnym rynku sprawia, że pozyskiwanie nowych klientów odbywa się „pocztą pantoflową”. Spokój właściciela zostaje zakłócony przez wiadomość o tym, że w pobliżu powstanie supermarket, posiadający w swojej ofercie także asortyment oferowany w sklepie X…
Problemem Pana X jest utrzymanie dotychczasowych klientów.
Nasze propozycje:
Pan X powinien dowiedzieć się co dla klientów jest najważniejsze w ofercie tego rodzaju sklepów oraz co jego sklep może zaoferować klientom, czego supermarket nigdy im nie zaoferuje.
W tym celu moglibyśmy się posłużyć następującą techniką:
• wywiadami pogłębionymi (focusy) z wybranymi klientami sklepu.
Orientacyjna cena przeprowadzenia całego badania (3 wywiady) wraz z analizą i przygotowaniem raportu ok. 4000 zł. netto.
SYTUACJA DRUGA
W gminie W niedawno wybrano nowego burmistrza oraz radę miasta i gminy. Przed samorządem stanęło wiele nowych zadań. Przede wszystkim opracowanie nowej strategii rozwoju ze szczególnym uwzględnieniem uatrakcyjnienia wizerunku miasta na zewnątrz. Ponadto nowo wybrane władze chcą utrzymać dobre notowania wśród mieszkańców.
Nasze propozycje:
Władze gminy W powinny:
• zapoznać się z opinią mieszkańców na temat pożądanych kierunków rozwoju gminy
• dowiedzieć się jak postrzegana jest ich miejscowość wśród potencjalnych grup docelowych: inwestorów, turystów itp.
• dbać o to by na bieżąco kontrolować opinie mieszkańców na temat funkcjonowania władz
W tym celu można wykorzystać:
• cyklicznie powtarzane wywiady kwestionariuszowe z mieszkańcami
• wywiady pogłębione z przedstawicielami grup docelowych np. inwestorami
Orientacyjna cena badania zależy od wielkości próby.
SYTUACJA TRZECIA
Państwo Y prowadzą restaurację Y stworzoną z pasją i z pasją wciąż ulepszaną. W działalności tego rodzaju szczególnie ważne są jakość obsługi oraz wyczucie gustów klientów. Każdy powinien czuć się tam wyjątkowo.
Do właścicieli docierają informacje o nie do końca zadowolonych klientach…
Nasze propozycje:
Państwo Y powinni dołożyć starań, by poznać przyczyny takiego stanu rzeczy i poprawić wizerunek swojej restauracji.
W tym celu proponujemy wykorzystanie dwóch technik:
• mystery shopping, czyli ukrytą obserwację zachowań obsługi restauracji
• ankietę wręczaną klientom.
Orientacyjna cena przeprowadzenia całego badania ok. 3000 zł. netto.
SYTUACJA CZWARTA
Studio urody Z oferuje szeroki wachlarz usług, z których dotychczasowi klienci są zadowoleni. Rynek, na którym działa firma jest rynkiem dynamicznym zarówno pod względem wzrostu liczby konsumentów, jak i konkurencji. Właścicielka Studia zauważa potrzebę efektywnego dotarcia do nowych klientów…
Nasze propozycje:
Pani Z powinna:
• starać się utrzymać dotychczasowych klientów
• określić miejsce swojej firmy względem konkurencji
• zdefiniować nową grupę docelową i poznać jej oczekiwania, aby dotrzeć do niej z odpowiednią ofertą.
Aby pomóc Pani Z zrealizować jej cele zaproponowalibyśmy:
• ankiety rozdawane klientom
• desk research (określenie segmentów rynku kosmetycznego, w celu zdefiniowania nowej grupy docelowej)
• indywidualne wywiady pogłębione z trendsetterami wybranej grupy docelowej.
Orientacyjna cena przeprowadzenia całego badania ok. 3500 zł netto.
Oczywiście wszystkie podane tu ceny są orientacyjne, ostateczna kalkulacja zależy od fantazji i możliwości finansowych zleceniodawcy.