WINDYKACJA NALEŻNOŚCI W PRAKTYCE
Płynność finansowa to podstawowy problem każdej firmy. O ile lekki zator płatniczy w przypadku dużego podmiotu nie stanowi problemu, to taki sam zator w przypadku małej firmy może decydować o jej „być albo nie być” na rynku.
Powstaje typowa spirala długów:
Nie zapłacona faktura dla przedsiębiorcy to wizja braku środków na zapłacenie swoim kontrahentom, dostawcom, pracownikom czy urzędom.
Dlaczego tak się dzieje, że jedni płacą od razu, a inni zwlekają z przelaniem należnych pieniędzy?
Powodów jest bardzo dużo. Jednym z nich jest to, że dłużnicy układają piramidę płatności – komu najpierw zapłacić, a komu nie trzeba się spieszyć. Najpierw badają grunt przez przeciąganie przelewu do momentu zagrożenia konsekwencjami.
Ile razy sam nie zapłaciłeś/aś za telefon w terminie? Wiesz, że termin upływa 07 każdego miesiąca, ale dopiero 20-tego wyłączą połączenia przychodzące. Więc zapłacisz 18 tego prawda?
Na to pytanie odpowie szkolenie z zakresu windykacji prowadzone przez firmę QUERCUS.
Oferta szkolenia WINDYKACJA NALEŻNOŚCI W PRAKTYCE skierowana jest do przedsiębiorców, którym nie jest obcy problemem nieterminowych płatności od swoich kontrahentów.
Podczas zajęć poznacie Państwo windykację od strony praktycznej. Szkolenie zawiera ćwiczenia i gotowe rozwiązania do zastosowania w sytuacji zadłużenia kontrahenta. Dłużnicy stale „ulepszają” swoje metody działań. Trzeba też nadążać za bardzo dynamicznymi zmianami w prawie. Dzięki przedstawieniu tematyki windykacji przestrzennie, będą Państwo potrafili sami nadążać za zmianami prawnymi w tej dziedzinie a także zauważać kolejne sposoby oszustów i być WYSOKO W PIRAMIDZIE SPŁATY SWOICH DŁUŻNIKÓW.
Stereotypowa windykacja opiera się o zasadę siły. Windykacja prawdziwa i skuteczna to połączenie kilku dziedzin nauki. Samo podejście psychologiczne do problemu nie pomoże, bez znajomości procedur prawnych. Tak samo powyższe stanie się całkowicie bezużyteczne, gdy nie potrafimy odnaleźć majątku dłużnika i wskazać go komornikowi, po zakończeniu działań na drodze sądowej.
Wykładowca: Robert Rebizant
Licencjonowany prywatny detektyw, specjalizujący się w sprawach gospodarczych, specjalista ds. Windykacji. Posiada kilkuletnie doświadczenie zarówno w sektorze windykacji konsumenckiej, jak i w sektorze biznesowym.
Obecnie zajmuje stanowisko pełnomocnika Zarządu ds. Windykacji w holdingu spółek kapitałowych.
Do głównego obszaru jego zainteresowań należy odpowiedzialność cywilnoprawna członków zarządu za zobowiązania spółek oraz problematyka przestępstw przeciwko wierzycielom i czyny nieuczciwej konkurencji.
Posiada poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych. Łączy w swojej pracy praktyczne doświadczenie z zakresu windykacji, detektywistyki i prawa z wykształceniem prawnym i psychologicznym.
Właściciel Biura Prawno – Detektywistycznego SATOR.
Program szkolenia:
Dzień I
I. WINDYKACJA NALEŻNOŚCI JAKO PROCES.
§ Co to jest windykacja?
§ Dlaczego ludzie nie płacą? (hierarchia płatności, przeciąganie, gra, uwarunkowania społeczne, )
§ Typy dłużników (biedacy, gracze, fraudzi – wizjonerzy i problematycy)
§ Co robimy źle? – jak zachęcamy do przeciągania płatności? (Uzależnienie od firmy, brak procedur, bałagan, długi czas reakcji, niekonsekwencja, przewidywalność)
§ Kiedy powinno się rozpocząć negocjacje z dłużnikiem?
§ Kto powinien negocjować?
§ Z kim rozmawiać w firmie dłużnika?
II. ZANIM ZACZNIEMY WINDYKOWAĆ
§ Proste sprawdzenie w Internecie (KRS, RDG, LEX, Portale, Biznespolska)
§ KRS
§ Umowy i inne dokumenty
§ Faktury (zestawienia możliwość kompensaty)
§ Aspekty nagrywania rozmów telefonicznych
III. PROCES WINDYKACJI
§ Procedura
§ Wybór drogi kontaktu
§ Pierwszy kontakt (domniemanie niewinności, wciąganie w rozmowę)
§ Negocjacje
§ Zagrożenie sankcjami
§ Konsekwencja
§ Wprowadzanie sankcji (plan, piramida)
§ Uznanie długu
§ Przerwanie biegu przedawnienia
§ Błędy podczas windykacji
Dzień II
IV. GRY DŁUŻNIKÓW
§ Na czas
§ Strategia
§ Inni wierzyciele, najpierw im zapłacę
§ Reklamacja
§ Zasada - mnie nie zapłacili, to ja wam nie zapłacę
§ Zapomniałem
§ Często wyjeżdżam
§ Granie „głupiego”
§ Pan niedostępny
§ Kontr natarcie (groźby, wyzwiska, krytyka)
V. WPROWADZAMY SANKCJE
§ Zablokowanie towaru
§ Wymówienie umowy
§ Odsetki
§ Kary umowne
§ Zabranie towaru
§ Zlecenie windykacji
§ Doniesienie do prokuratury
§ Ujawnienie zadłużenia - triki na dłużników
§ KRD
VI. KIERUJEMY SPRAWĘ DO SĄDU
§ Procedura („nie żałujcie pieniędzy na specjalistów”)
VII. POSTĘPOWANIE KOMORNICZE
§ Procedura (aspekty poszukiwania majątku)
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe – kompendium wiedzy oraz dyplom ukończenia szkolenia.
Ilość godzin szkoleniowych: 16 ( dwa dni )
KOSZT SZKOLENIA: 1200 PLN
12 – 13 Lipiec 2008 ŁÓDŹ
Ilość miejsc ograniczona. Potwierdzenie obecności na szkoleniu do 30 czerwca.