UWAGA! Wyjątkowy warsztat dla osób profesjonalnie zajmujących się prowadzeniem szkoleń. Chcesz uniknąć kłopotliwych i niezręcznych sytuacji podczas zajęć? Zamierzasz poszerzyć swoje kompetencje trenerskie w zakresie radzenia sobie z oporem i aktywizacją uczestników Twoich szkoleń? Zapisz się na warsztat "Kompetencje trenera: sytuacje trudne podczas szkoleń", które odbędzie się w dniach 24-25 października 2008 r. w Bydgoszczy.
Uczestnicy:
Trening dedykujemy osobom, które pragną poszerzyć swoje umiejętności pracy z grupami i zespołami (trenerzy, nauczyciele, psycholodzy, pedagodzy, menedżerowie) w zakresie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami pojawiającymi się podczas szkoleń. W czasie zajęć zajmiemy się m.in. strategiami radzenia sobie z oporem uczestników, rozwiązywaniem konfliktów i technikami aktywizacji grupy.
Program szkolenia:
Część 1: Wprowadzenie do tematu trudnych sytuacji szkoleniowych
1.1 Mapa trudności podczas szkoleń
1.2 Aktywność grupy a typy szkoleń
1.3 Sytuacje trudne a pozycja trenera
1.4 Znaczenie procesu grupowego
Część 2: Techniki radzenia sobie z sytuacjami trudnymi
2.1 Asertywność w pracy trenera
2.2 Metody radzenia sobie z obiekcjami uczestników szkolenia
2.3 Rozwiązywanie konfliktów wewnątrzgrupowych
2.4 Rozwiązywanie konfliktów: grupa kontra trener
2.5 Gry i zabawy integracyjne
2.6 Gry i zabawy rozładowujące napięcie
2.7 Gry i zabawy aktywizujące grupę
Cześć 3: Podsumowanie
3.1 Symulacje sytuacji trudnych
3.2 Podsumowanie omówionych treści
Termin: 24-25 października 2008r.
Inwestycja: 389 PLN / os.
Miejsce szkolenia: Park Hotel ul. Wrocławska 3, Bydgoszcz
Ilość miejsc: maksymalna liczba uczestników wyniesie 14 osób
Czas trwania: 2 dni (w godzinach od 9:00 do 17:00)
Prowadzący: Maciej Chabowski - psycholog społeczny, trener, redaktor naczleny Polskiego Portalu Psychologii Społecznej, Maciej Michalak - psycholog społeczny, trener, wykładowca akademicki
Szkolenie jest oparte o techniki aktywnego rozwoju kompetencji. Każdy z bloków tematycznych wzbogacony jest ćwiczeniami warsztatowymi pozwalającymi na łatwe zaadaptowanie zdobytej wiedzy do praktyki.
Podczas zajęć zaplanowano wykorzystanie zróżnicowanych i interaktywnych metod pracy z grupą, tj. miniwykłady, pracę w podgrupach, burzę mózgów, prezentację multimedialną, analizę przypadków (case study), zadania grupowe oraz symulacje.