Celem prowadzonych szkoleń jest poszerzanie kompetencji zawodowych nauczycieli poprzez rozwijanie ich umiejętności i wiedzy merytorycznej z zakresu pracy z uczniem oraz udanej komunikacji z rodzicami i opiekunami uczniów.
W ramach usług skierowanych do nauczycieli i placówek oświatowych proponujemy Państwu dwie podstawowe formy kształcenia, tj. szkolenia wewnętrzne i szkolenia otwarte. Nasze szkolenia są połączeniem mini-wykładów, warsztatów oraz dyskusji. We wszystkich przypadkach staramy się, aby przygotowywane przez nas programy i przykłady wiązały się ściśle z oczekiwaniami biorących w nich udział nauczycieli.
Wśród dostępnych paneli tematycznych przeznaczonych dla nauczycieli znajdują się m.in.:
Celem tego szkolenia jest ukształtowanie kompetencji w zakresie budowania i rozwijania klasy jako zespołu współpracujących ze sobą osób. Wyjaśnimy czym jest klasa jako zespół i jakie role można w niej pełnić. Dowiemy się w jaki sposób rozwijać konstruktywną tożsamość grupową oraz integrować młodzież w sposób zapewniający nie tylko dobrą atmosferę wychowawczą, ale i bardziej efektywną naukę.
Problem uzależnień dotyka olbrzymiej ilości młodzieży szkolnej. Dotyczy on zarówno dzieci wychowywanych przez uzależnionych rodziców, jak i uczniów, którzy sami eksperymentują i nadużywają substancji psychoaktywnych. Celem tego warsztatu jest przybliżenie uczestnikom najważniejszych zagadnień związanych z używkami oraz konsekwencjami ich zażywania. Ustalimy, gdzie leży granica między zażywaniem, a uzależnieniem. Nauczymy się jak rozpoznawać i pomagać dzieciom dotkniętym tym problemem. Zastanowimy się też, w jaki sposób rozmawiać na ten temat z uczniem oraz jego opiekunami.
Asertywność to nie tylko umiejętność odmawiania. To postawa pozwalająca znaleźć nauczycielowi „złoty środek” pomiędzy uległością a agresją. Podczas tego warsztatu zastanowimy się, do czego może być przydatna asertywność i nauczymy się wykorzystywać ją w pracy z uczniem i kontaktach z rodzicami, które często stają się źródłem nieporozumień i konfliktów.
Warsztat poświęcony problematyce agresji wśród młodzieży. Podczas zajęć przedstawione zostaną rodzaje zachowań agresywnych oraz ich najczęstsze przyczyny i konsekwencje. Wykorzystując doświadczenia wyniesione z pracy z młodocianymi przestępcami, wyjaśnimy jak w ramach pracy pedagogicznej zapobiegać i pomagać ofiarom agresji, ale i samym agresorom.
W czasie zajęć omówiona zostanie problematyka nadpobudliwości ruchowej oraz jej przejawy. Zastanowimy się też w jaki sposób pracować z uczniem cierpiącym na ADHD.
Celem szkolenia jest przybliżenie Uczestnikom specyfiki i zasad efektywnej komunikacji. W programie znajdują się zagadnienia związane m.in. ze sztuką kierowania rozmową oraz aktywnego słuchania.
Problem dysleksji dotyczy dużej części młodzieży. Podczas tego szkolenia omówimy najważniejsze zagadnienia związane z tym zaburzeniem oraz przedstawimy metody pracy z uczeniem dyslektycznym.
Podczas tego panelu wyjaśnimy, w jaki sposób wykorzystywać metody i techniki warsztatowe, aby zwiększyć atrakcyjność i efektywność naszych zajęć.
Nauczyciele z racji swej profesji bardzo często narażeni są na różnego rodzaju sytuacje stresujące i konfliktowe. Celem tego warsztatu jest nauczenie skutecznego radzenia sobie ze stresem, poprawienie jakości życia oraz rozwój umiejętności pozwalających uniknąć wypalenia zawodowego.
Czym różni się alienacja od anomii? Czy wszyscy klasowi „samotnicy” są odrzuceni przez rówieśników? Jak ma się to do samobójstw wśród uczniów? Na te i inne pytania dotyczące problemu alienacji wśród młodzieży odpowiemy podczas tych zajęć. Omówimy jej rodzaje oraz konsekwencje. Wyjaśnimy w jaki sposób rozpoznać i przeciwdziałać temu zjawisku oraz jak radzić sobie w sytuacjach zagrożenia samobójstwem.
Szczegółowe programy warsztatów ustalane są indywidualnie w zależności od oczekiwań i potrzeb danej placówki oświatowej. Oprócz powyższych bloków tematycznych otwarci jesteśmy na realizację innych szkoleń sugerowanych przez naszych Klientów.
Wszyscy Uczestnicy naszych szkoleń otrzymują specjalne certyfikaty i zaświadczenia przydatne w dokumentowaniu rozwoju zawodowego w procesie awansu.
Ponadto istnieje możliwość zorganizowania szkolenia otwartego specjalnie dla zainteresowanej grupy nauczycieli. Jedynym warunkiem jest zebranie minimum 8 zdecydowanych osób. Zaletą takiej formy realizacji usług jest możliwość uzgodnienia dogodnego terminu oraz miejsca szkolenia.