Centrum prowadzi terapię dorosłych (utrata mowy, problemy komunikacyjne) i dzieci od 2 roku życia (równiej chorych na epilepsję) - metodą Tomatisa. Posiadamy duże doświadczenie - poparte badaniami i publikacjami medycznymi.
Dzieci: udzielamy pomocy dziecku z problemami społecznymi, emocjonalnymi, komunikacyjnymi. Trening jest bardzo istotny w momencie, gdy występują: opóźniony rozwój mowy, brak słuchania ze zrozumieniem lub czytania ze zrozumieniem, problemy z koncentracją, uczeniem się oraz niechęć współpracy z nauczycielem. Istotną kwestią są również problemy społeczne (wejście w życie grupy – przedszkole, szkoła). Trening metodą Tomatisa daje duże możliwości terapeutyczne w grupie dzieci z problemami szkolnymi, dysleksją, ADHD, jąkaniem, zespołem Aspergera, autyzmem, zespołem Downa, afazją, dysfazją (również z epilepsją). Dorośli pacjenci to: osoby po udarach, wylewach, z afazją, dysleksją, jąkaniem, migreną.
Rozwój możliwości intelektualnych dzieci jest możliwy poprzez poprawę uwagi słuchowej. Indywidualnie układa się program w taki sposób, aby wzmocnić odbiór tych pasm częstotliwości, które odpowiadają za rozwój komunikacji i „słuchania ze zrozumieniem”. Trening ma wpływ na: zwiększenie zasobu słownictwa, płynność wypowiedzi, elokwencję, sprawność komunikacyjną oraz szybkie przyswajanie języków obcych (również przy wielojęzyczności znaczny wpływ na akcent, poprawną wymowę, spontaniczne rozumienie).
Jesteśmy placówką rekomendowaną przez pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych z Wielkopolski ze względu na wyniki terapii.Prowadzimy szkolenia dla specjalistów i dzielimy się doświadczeniem podczas naszych wykładów na konferencjach medycznych. Publikacje przeprowadzonych badań klinicznych w naszym Centrum służą naukowcom i lekarzom.
„Głos zawiera jedynie te częstotliwości, które słyszy ucho” (prawo prof. A.Tomatisa) -…a modyfikacja sposobu słuchania prowadzi do natychmiastowych zmian w głosie i mowie. Należy pamiętać, że „słuchanie a słyszenie” to dwa różne parametry. Można słyszeć bardzo dobrze, ale nie koniecznie słuchać tego, co inni do nas mówią lub słuchać w sposób zakłócony.
Po terapii następuje poprawa między innymi w „słuchaniu ze zrozumieniem” (szybka analiza zasłyszanej wypowiedzi – odrzucanie tła dźwiękowego), „czytaniu ze zrozumieniem”, jakości uczenia się oraz koncentracji. Trening wspomaga rozwój mowy - zarówno w zakresie języka ojczystego, jak i języków obcych. Po terapii w sposób widoczny zmniejsza się nadwrażliwość słuchowa, następuje rozwinięcie zdolności komunikacyjnych. Efekt treningu jest trwały.
.