Szkolenie z zakresu tworzenia i prezentowania komputerowych wizualizacji architektonicznych: budynków, ogrodów i wnętrz. Prawidłowy tok pracy na poszczególnych etapach, od planowania, poprzez ilustrację koncepcyjną, modelowanie i teksturowanie, aż po oświetlanie, renderowanie i komponowanie projektu z materiałem zdjęciowym. Oparte na jednym z następujących programów do wyboru: SketchUp Pro + V-Ray, 3ds max (Mental Ray lub V-Ray), Maya (Mental Ray lub V-Ray), Cinema 4D (Advanced Render lub V-Ray), Modo.
1. Podstawy i przygotowanie do pracy
- Teoria wizualizacji architektonicznej: tok pracy
- Wybór narzędzi: programy 3D, silniki renderujące, edytory graficzne
- Teoria wizualizacji architektonicznej: przegląd technik
- Planowanie produkcji: rozważania na temat skali, stylu, sposobu prezentowania gotowej wizualizacji oraz oczekiwań klienta
- Praca ze szkicem wstępnym, ilustracją koncepcyjną, szczegółowym rysunkiem technicznym
2. Modelowanie (*wersja 3ds max, Maya, Cinema 4D, Modo)
- Podstawy modelowania technicznego: przegląd narzędzi i technik
- Formowanie obiektów z brył parametrycznych
- Modelowanie szczegółów architektonicznych za pomocą wielokątów i powierzchni podpodziału
- Modelowanie szczegółów architektonicznych za pomocą powierzchni NURBS
- Podstawy modelowania organicznego: szybkie tworzenie roślinności technikami 2D i 3D
- Łączenie technik
3. Modelowanie (*wersja SketchUp)
- Techniki rysunkowe w programie SketchUp
- Rysowanie w dwóch i trzech wymiarach
- Kreślenie linii i figur płaskich
- Kreślenie brył
- Kreślenie elementów konstrukcyjnych (ścieżki, rury, profile itp.)
- Kreślenie elementów architektonicznych (okna, drzwi, dachy)
- Modelowanie budynków
- Modelowanie elementów wystroju wnętrz
4. Teksturowanie
- Tworzenie i edycja materiałów
- Przypisywanie materiałów do powierzchni brył
- Tworzenie map współrzędnych UV
- Mapy tekstur: przegląd rodzajów i pozyskiwanie gotowych map
- Tworzenie i edycja własnych map tekstur
5. Oświetlanie i renderowanie
- Praca z kamerą: rzutowanie modelu na płaszczyznę, tworzenie widoku w perspektywie
- Oświetlanie sceny: charakterystyka i zastosowanie świateł obszarowych, punktowych, kierunkowych i reflektorów
- Oświetlanie sceny za pomocą obrazów HDR
- Symulowanie wyglądu i iluminacji nieba (oświetlenie naturalne)
- Symulowanie efektów atmosferycznych
- Renderowanie wizualizacji statycznej
- Renderowanie wizualizacji dynamicznej (animacji)
- Kompozycja: łączenie wyrenderowanego obrazu 3D z materiałem zdjęciowym
- Tworzenie prezentacji z wyrenderowanych obrazów i animacji 3D