Witaj, Słaba sprzedaż w firmie wynikająca z tego, że nowi sprzedawcy nie zarabiają na siebie lub z tego, że doświadczeni handlowcy odchodzą (jak już nauczą się dobrze sprzedawać), to spory problem zwłaszcza dla małej firmy. Ale jest sposób na to, aby raz na zawsze pozbyć się tego problemu i tak zorganizować pracę własnej firmy, by nowy pracownik szybko zaczął zarabiać, a odejście doświadczonego handlowca nie prowadziło do gwałtownego załamania w funkcjonowaniu firmy.
Jeżeli czytasz te słowa, to jak przypuszczam jesteś jednym z tych przedsiębiorców, których nie trzeba przekonywać do lepszego zorganizowania procesu sprzedaży we własnej firmie. Ale pewnie zastanawiasz się jak definitywnie rozwiązać ten problem. Już teraz możesz przejść na stronę Wyślij e-mail i zobaczyć jak to działa.
Pracowałem kiedyś dla koncernu i na własnym przykładzie mogę potwierdzić, że handlowca da się wdrożyć do pracy w dwa tygodnie, a zyski z jego pracy można już widzieć w drugim miesiącu pracy. Pracowałem również w małych firmach, gdzie zatrudniając się widziałem jak właściciel po 6 miesiącach wciąż wierzył, że jego nieefektywny handlowiec zacznie w końcu zarabiać na siebie.
Różnica pomiędzy efektami pracy sprzedawcy ukryta była nie w handlowcu i jego zdolnościach ale w systemie pracy. Gdy nie wdrożysz odpowiedniego systemu pracy, to nowi pracownicy nie wiedząc co i jak mają robić, będą tylko obciążeniem dla budżetu Twojej firmy. Zaś ci pracownicy co już coś potrafią odejdą tam gdzie można więcej zarobić.
W koncernie jako świeżo zatrudniony handlowiec przez dwa tygodnie poznawałem jakie konkretne zadania mam wykonywać w ciągu dnia pracy i z jakich konkretnych czynności wykonanie tych zadań się składa. Ćwiczyłem to pod okiem doświadczonego handlowca bezpośrednio na klientach, nic „na sucho”. W małej firmie przeważnie dostawałem polecenie: „sprzedaj to i to – najlepiej jak najwięcej” i … przez miesiąc starałem się znaleźć jakikolwiek sposób na to, aby w ogóle coś sprzedać.
Tak było dziesięć lat temu. W międzyczasie nauczyłem się organizować nie tylko własną pracę ale i pracę współpracowników. W jednej firmie zmieniając organizację obsługi klienta i organizację pracy magazynu, odciążyłem 3 handlowców (w tym siebie) od uciążliwych obowiązków i tylko dzięki temu obroty tej firmy w ciągu roku wzrosły o 106%, a zysk brutto wzrósł o 117% . Wyniki te wypracowali ci sami ludzie.
W innej firmie, w której pracowałem, wprowadziłem program WF-Mag. Namówiłem właściciela by kupił program i sam aktywnie uczestniczyłem przy wdrożeniu organizacji sprzedaży z użyciem tego programu - chociaż to tylko program magazynowo księgowy. Po 4 miesiącach pracy - przy tym samym składzie osobowym firmy - sprzedaż tak wzrosła, że miesięczny zysk stał się równy miesięcznym obrotom z przed 4 miesięcy. Do dzisiaj pamiętam minę właściciela.
Przejdźmy jednak do rozwiązania problemu niskiej sprzedaży związanego z nieefektywną pracą nowych handlowców lub odejściem doświadczonych sprzedawców.
Zainstaluję i udostępnię Twojej firmie program eGroupWare. Instalacja będzie na moim serwerze umieszczonym w Data Center. Serwer jest specjalnie dedykowany pod instalację eGroupWare (konfiguracja Linuksa, PHP, Apache, szyfrowane połączenie https:// zabezpieczone certyfikatem SSL i kilku innych) – obecnie jest już wykorzystywany do świadczenia usługi utrzymania programu eGroupWare.
Z programu eGroupWare Ty i Twoi pracownicy będziecie korzystać przez Internet używając jedynie przeglądarki internetowej. Dzięki temu od razu będziemy mogli przystąpić do wprowadzania rozwiązań organizacyjnych i to bez ingerencji w Wasze komputery oraz oprogramowanie. Na początek każdy z pracowników dostanie dane do logowania i instrukcje jak wprowadzać informacje do programu. Zaczniecie pracę z programem.
Ten pierwszy etap organizacji to wprowadzanie uporządkowanego sposobu odnotowywania danych związanych z klientami oraz powiązanych z nimi wydarzeń (zadań, notatek, dokumentów itd.). Po opanowaniu przez Użytkowników umiejętności z 1 etapu wprowadzimy instrukcję „proces sprzedaży” – na podstawie przeprowadzonej analizy sprzedaży w Twojej firmie zasugeruję konkretne rozwiązanie złożone z zadań do wykonania.
Po wprowadzeniu „procesu sprzedaży” Twoja firma będzie miała uporządkowany sposób gromadzenia informacji oraz dokumentów i uporządkowany sposób sprzedaży. To spowoduje, że handlowcy:
Później mając już działający proces sprzedaży, będziesz samodzielnie lub z moją pomocą go doskonalić na zasadzie:
Będzie to możliwe właśnie dzięki usystematyzowaniu pracy poprzez użycie programu eGroupWare i mojej wiedzy organizacyjnej.
Gdy skorzystasz z usługi udostępnienia programu eGroupWare i z instrukcji "proces sprzedaży", wówczas rozwiążesz definitywnie problem niskiej sprzedaży związany z nieefektywną pracą handlowców oraz zyskasz system uporządkowanego gromadzenia informacji i dokumentów (koniec z problemem niezastąpionych ludzi). Przestaniesz zajmować się zarabianiem na utrzymanie swoich pracowników lub ciągłym poszukiwaniem nowych handlowców, a zaczniesz delegować na nich zadania do wykonania oczekując konkretnych rezultatów.
Twoi pracownicy zaczną więcej sprzedawać. Zaczną zarabiać nie tylko na swoje utrzymanie ale również na rozwój firmy, bo przestaną szukać wymówek typu: szukam danych do oferty, jest ciężko na rynku, konkurencja dała taniej itd., a zaczną: słuchać klientów, pisać i składać odpowiednie oferty oraz zamykać transakcje bo będą postępować według instrukcji „proces sprzedaży”, a wykonywania odpowiednich zadań będzie pilnować zawsze działający program eGroupWare.
W treści napisz, że jesteś zainteresowany lub zainteresowana usługą udostępnienia programu eGroupWare z instrukcją "proces sprzedaży"
Jeżeli w mailu podasz nr swojego telefonu to oddzwonie. Swój telefon podaję tyko zainteresowanym usługą.