ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie adresowane jest do rzeczników prasowych, specjalistów ds. promocji, PR i marketingu, ale też do burmistrzów, członków zarządów gminy i powiatu, dyrektorów jednostek administracji publicznej, naczelników i pracowników wydziałów odpowiedzialnych za relacje publiczne i promocję instytucji i gminy.
CEL SZKOLENIA
Prowadząc podczas ostatnich wyborów samorządowych projekt w jednej z gmin zauważyłem, że żadna instytucja nie miała przeszkolonego specjalisty ds. PR i rzecznika prasowego. Nie istniał jednolity system komunikacji ze społeczeństwem z wykorzystaniem wszystkich nośników dostępnych władzom gminy oraz powiatu.
Natłok zadań, priorytety, budżet i kompetencje współpracowników decydują o wyborze strategii komunikowania się z mediami, organizacjami pozarządowymi, instytucjami podległymi i mediami. Nie mając odniesienia, porównania lub czasu na sprawdzanie informacji specjaliści nie wykorzystują posiadanych zasobów. W rzeczywistości powoduje to, że mają więcej pracy i mniej wymiernych efektów. Możemy doradzić.
Proponowane przez WGD PR szkolenie:
Wykładowca „Komunikacji interpersonalnej” i „Autoprezentacji i wystąpień publicznych” w Studium Podyplomowym w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu oraz „Etykiety i savoir vivre” na Wydziale Nauk Humanistycznych WSH.
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania WSPiZ im. Leona Koźmińskiego.
Absolwent Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej oraz Studium Stosunków Międzynarodowych IPB. Ukończył Szkołę Liderów Społecznych i Politycznych Fundacji Schumana.
Doświadczenie w komunikacji i kreowaniu wizerunku zdobywa od 1995. Przez 4 lata był rzecznikiem prasowym Polskiego Związku Działkowców, rzecznikiem organizacji społecznych, pracownikiem Centrum Informacyjnego Rządu i sekretariatu MSWiA a następnie dyrektorem ds. PR w Towarzystwie Inicjatyw Społecznych „TROSKA” i PR managerem roadshow RAGE-RACE 2010. W sferze gospodarczej był kierownikiem projektu w Raabe Verlags, i dyrektorem ds. sprzedaży w Ricco Sp. z o o.
Ma na swoim koncie ponad 2000 publikacji prasowych. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations.
PROGRAM SZKOLENIA
Podstawowe cele skutecznego Public Relations w urzędzie i jego jednostkach podległych. Jak analizować sytuacje i jak zbudować strategię dla całej gminy lub powiatu?
Szkolenie adresowane jest do rzeczników prasowych, specjalistów ds. promocji, PR i marketingu, ale też do burmistrzów, członków zarządów gminy i powiatu, dyrektorów jednostek administracji publicznej, naczelników i pracowników wydziałów odpowiedzialnych za relacje publiczne i promocję instytucji i gminy.
CEL SZKOLENIA
Prowadząc podczas ostatnich wyborów samorządowych projekt w jednej z gmin zauważyłem, że żadna instytucja nie miała przeszkolonego specjalisty ds. PR i rzecznika prasowego. Nie istniał jednolity system komunikacji ze społeczeństwem z wykorzystaniem wszystkich nośników dostępnych władzom gminy oraz powiatu.
Natłok zadań, priorytety, budżet i kompetencje współpracowników decydują o wyborze strategii komunikowania się z mediami, organizacjami pozarządowymi, instytucjami podległymi i mediami. Nie mając odniesienia, porównania lub czasu na sprawdzanie informacji specjaliści nie wykorzystują posiadanych zasobów. W rzeczywistości powoduje to, że mają więcej pracy i mniej wymiernych efektów. Możemy doradzić.
Proponowane przez WGD PR szkolenie:
- pozwala oszczędzić czas specjalisty ds. promocji i public relations na szukanie rozwiązań – my oferujemy gotowe propozycje
- ułatwia pracę dzięki prezentacji sprawdzonych w innych samorządach systemów komunikacji z mediami i społeczeństwem
- stwarza szansę awansu dzięki poznaniu a następnie zastosowaniu przez specjalistę ds. PR najkorzystniejszych i często najtańszych formy promocji gminy i jej władz
- zwiększa kompetencje specjalisty do kreowania wydarzeń, wizerunku i relacji „na już” w oparciu o zdobyta wiedzę i posiadany materiał szkoleniowy
- nie ogranicza czasu – jest krótkie, prowadzone aktywnie z energią z wykorzystaniem przykładów i video-prezentacji
PROWADZĄCY SZKOLENIE
Wykładowca „Komunikacji interpersonalnej” i „Autoprezentacji i wystąpień publicznych” w Studium Podyplomowym w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu oraz „Etykiety i savoir vivre” na Wydziale Nauk Humanistycznych WSH.
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania WSPiZ im. Leona Koźmińskiego.
Absolwent Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej oraz Studium Stosunków Międzynarodowych IPB. Ukończył Szkołę Liderów Społecznych i Politycznych Fundacji Schumana.
Doświadczenie w komunikacji i kreowaniu wizerunku zdobywa od 1995. Przez 4 lata był rzecznikiem prasowym Polskiego Związku Działkowców, rzecznikiem organizacji społecznych, pracownikiem Centrum Informacyjnego Rządu i sekretariatu MSWiA a następnie dyrektorem ds. PR w Towarzystwie Inicjatyw Społecznych „TROSKA” i PR managerem roadshow RAGE-RACE 2010. W sferze gospodarczej był kierownikiem projektu w Raabe Verlags, i dyrektorem ds. sprzedaży w Ricco Sp. z o o.
Ma na swoim koncie ponad 2000 publikacji prasowych. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations.
PROGRAM SZKOLENIA
Podstawowe cele skutecznego Public Relations w urzędzie i jego jednostkach podległych. Jak analizować sytuacje i jak zbudować strategię dla całej gminy lub powiatu?
- Urząd -media-społeczeństwo. Skuteczne komunikowanie się z otoczeniem urzędu i gminy od poziomu lokalnego do unijnego.
- Strategia PR instytucji, gminy, powiatu: - cele i podstawy planowania w PR,- dopasowanie narzędzi PR do sytuacji, budżetu i polityki gminy.
- Prezentacja burmistrza, dyrektora, naczelnika jako element budowy wizerunku instytucji.
- Zasady współpracy z mediami. Jak zdobyć media czyli czego oczekują dziennikarze od managerów oraz od specjalistów ds. PR jednostek samorządowych? Jak profesjonalnie przygotować informację i konferencję prasową.
- Wypowiedz w radio, przed kamerą i wystąpienie publiczne – jak uniknąć stresu i jak wykreować swój wizerunek.
- Komunikacja i PR w Internecie.
- Jak „nie dać się wodzić za nos”, czyli prawa i zasady rzetelnej komunikacji i dobrych relacji z dziennikarzami. Obowiązki dziennikarza – wybrane zagadnienia prawne, aby sprostowanie było ostatecznością.
- Różnice w przekazie, czyli jak prawidłowo i skutecznie wykorzystać różne media do prezentacji instytucji i jej polityki w gazecie i mediach elektronicznych.
- Rzecznik prasowy a wystąpienia publiczne władz instytucji i gminy.
- Jak skutecznie wykreować wydarzenia medialne od imprezy okolicznościowej do koncertu.
- Własna gazeta, portale i fora a opinia publiczna i pozyskanie inwestorów.