TakeLead to pierwszy na rynku system wymiany reklam oparty na formule Pay per Lead. Formuła ta polega na rozliczaniu kosztów reklamy na podstawie wypełnionych ankiet reklamowych, a nie standardowym rozliczaniu za kliknięcie w banner reklamowy.
Ankieta pojawiająca się między kliknięciem w banner, a przekierowaniem na stronę reklamodawcy, stanowi swoiste sprzężenie zwrotne między reklamodawcą i odbiorcą reklamy (potencjalnym klientem) dostarczające informacji o oczekiwaniach i opiniach klienta. Formuła jest wyjątkowo korzystna dla każdej ze stron. Reklamodawca może na bieżąco śledzić efekty działań reklamowych, analizować opinie i potrzeby rynku oraz optymalizować koszty.
Za każdą wypełnioną ankietę można zapłacić znacznie więcej niż za kliknięcie w banner, bo uzyskane z ankiet informacje będą cenną wskazówką do modyfikacji oferty, a mimo to koszty na reklamę będą znacznie niższe, bo ankiet będzie wielokrotnie mniej niż przypadkowych kliknięć w banner.
Wyższa cena za pojedynczą ankietę będzie stanowiła doskonałą zachętę dla Wydawców, chętnych do wyświetlania reklam na swoich stronach. Realizowany przez system dobór treści reklamowych dopasowanych do zainteresowań internautów odwiedzających stronę Wydawcy wpłynie na efektywność wykorzystania strony i umożliwi osiąganie przez Wydawcę większych zysków z reklam.