SPECJALISTYCZNA PRACOWNIA REGENERACJI , NAPRAWY TURBOSPRĘŻAREK SAMOCHODOWYCH
Więcej na Wyślij e-mail
tel. Wyślij e-mail
Proces regeneracji turbosprężarki firmy Borgwarner, Garrett, Holset, IHI oraz KKK.
Etapy rozbierania oraz oceny stanu technicznego elementów turbosprężarek:
- Rozłożenie turbosprężarki oraz wstępna ocena stanu technicznego poszczególnych części
- Czyszczenie elementów w specjalistycznej, wysokociśnieniowej myjce TURBOclean wraz z odpowiednim detergentem,
- Na tym etapie można określić, czy zespół wałka z wirnikiem, rdzeń, koło kompresji czy korpusy nadają się do ponownego użycia,
- Elementy żeliwne, typu obudowa części wylotowej, poddawana jest piaskowaniu przy użyciu piaskarek firmy AUER za pomocą korundu.
- Elementy aluminiowe oraz żeliwne są przenoszone do drugiej piaskarki, w której stosujemy odpowiednie kulki szklane, które bardzo dokładnie oczyszczają oraz nabłyszczają powierzchnię elementów. Jest to gwarancja wysokiego oczyszczenia elementów z wszelkiego brudu.
- Wyczyszczone w ten sposób części, złożone zostają w podpisanym pojemniku, po czym generowana jest lista potrzebnych części do danej turbosprężarki,
Wyżej wymienione etapy są realizowane w tzw. „brudnym pomieszczeniu”. Pojemniki z wyczyszczonymi turbosprężarkami są przemieszczane do „czystego pomieszczenia”.
Etapy wyważania oraz doważania wałka z wirnikiem oraz koła kompresji:
Wyważanie oraz doważanie jest wykonywane na zaawansowanych, najnowszych oraz najlepszych maszyn na rynku, znanej firmy Schenck, odpowiednio: TB Comfort oraz TB Sonio.
- Na maszynie TB Comfort umieszczony zostaje wałek z wirnikiem, po czym ustawia się maszynę pod dany wałek z wirnikiem,
- Jeżeli prędkość obrotowa zgadza się z zadaną wartością (ok. 2600 obr./min.), uruchamiany jest właściwy pomiar niewyważenia,
- Po wykonanym pomiarze, wyświetla nam się wartość niewyważenia na danym kącie – korygujemy niewyważenie poprzez odjęcie materiału z powierzchni korekcyjnych,
- Dzięki wysokiej precyzji, możliwe jest uzyskiwanie wartości niewyważenia, rzędu 1 mg a czasem i mniej, co w przypadku producenta wynosi odpowiednio nawet 100 mg!,
- Następuje montaż koła kompresji na wyważonym wałku, po czym ponownie ustawia się maszynę,
- Uruchomiony zostaje pomiar, który tak samo wskaże nam kąty, na których występuje największe niewyważenie – co skutkuje korekcją masy,
Bardzo ważne jest zachowanie najwyższej czystości, dlatego cały proces wyważania oraz doważania odbywa się w zupełnie oddzielnym, zupełnie czystym pomieszczeniu. Każdy pyłek może skutkować nieprawidłowym wynikiem pomiarów oraz uszkodzeniem bardzo kosztownych elementów wyważarki.
Doważanie przy użyciu TB Sonio
-Rdzeń turbosprężarki zostaje zamontowany na maszynie,
- Załadowany zostaje program dla danego wałka – jeżeli nie ma programu, sami go tworzymy. Tylko w ten sposób możemy zagwarantować najwyższą dokładność wykonywanego doważania,
- Jeżeli nie pojawiły się żadne problemy, uruchamiamy pomiar, w trakcie którego rozpędzamy wirnik sprężarki do prędkości rzędu 130-210 tyś. obr./min.
- Tak jak poprzednio na maszynie TB Comfort tak i w TB Sonio, pokazuje się na ekranie monitora kąt, na którym występuje największe niedoważenie. Jest ono korygowane w podobny sposób.
- Korekcje wykonywane są do momentu uzyskania założonych przez naszą firmę tolerancji, które są o połowę niższe od deklarowanych przez producenta wirników!,
- Drukowany zostaje protokół doważania, na którym umieszczone zostają wszystkie informacje i wykonanym pomiarze.
Maszyna TB Sonio firmy Schenck, pozwala nam na wygodną oraz precyzyjną pracę – coś, czego inne urządzenia dostępne na rynku nie mogą zagwarantować.
Etapy składania turbosprężarek:
- Po wykonaniu procesów wyważania oraz doważania, gotowy rdzeń zostaje umieszczony na stole montażowym,
- Montowany zostaje korpus dolotowy, zmienna geometria oraz obudowa części wydechowej. Wszystkie śruby zostają dokręcone odpowiednim momentem obrotowym. Montowany zostaje zawór podciśnieniowy.
- Tak złożona turbosprężarka, zostaje podłączona do urządzenia Redat w celu odpowiedniego ustawienia zmiennej geometrii. Urządzenie to, dzięki bardzo bogatej bazie danych, jest w stanie dokonać pomiaru otwarcia i zamknięcia naszej zmiennej geometrii i wskazania wartości do poprawy.
- Jeżeli turbosprężarka posiada elektronicznie sterowaną zmienną geometrię, używamy rodzimej produkcji urządzenie o nazwie ATD-1, która również pomaga w precyzyjnej regulacji zmiennej geometrii.
- Jest to również ostatnia czynność w procesie regeneracji turbosprężarek, która oczywiście została opisana w formie skróconej.
Gwarancja
-
Typowe uszkodzenia turbosprężarek:
Najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarek jest uszkodzone koło kompresji, zatarty wałek z powodu braku smarowania lub znaczne wycieki oleju z turbosprężarki. Regeneracja takich turbosprężarek obejmuje wymianę wszystkich uszczelnień, koła kompresji oraz wałka z wirnikiem.
Regeneracja naprawa wtryskiwaczy Wyślij e-mail