Nazywam się Roman Witkowski.
Od 30 lat zajmuję się gaźnikami samochodowymi wszelkich typów. Przez szereg lat prowadziłem warsztat w podolsztyńskich Słupach. Na początku lat 80-tych opracowałem zestaw modyfikacji gaźników modeli PF 125p i Polonez, dzięki którym silniki nie wykazywały typowego dla nich zjawiska „dziury w obrotach” i uzyskiwały lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa. W tym czasie zaczęły do mnie trafiać auta dwóch znanych olsztyńskich rajdowców: Mariana Bublewicza oraz Krzysztofa Hołowczyca.
Obecnie zajmuję się między innymi regulacjami gaźników, głównie z tzw. klasyków oraz youngtimerów, w tym egzemplarzy przygotowywanych do prób sportowych (np. do pucharu Classic Auto). Podejmuję się regulacji i przeróbek wszelkich gaźników, w tym także zabytkowych. W przypadku tych ostatnich czasami konieczność dorobienia elementów może wymagać nieco więcej czasu niż jeden dzień, jak to jest przy rozwiązaniach typowych. W razie potrzeby mam możliwość wykonania od podstaw nowych elementów za pomocą obrabiarek CNC, bądź wycinarki laserowej. Gwarantuje to wysoką estetykę.
Nawet najbardziej złożone konstrukcje traktuję jako ciekawe wyzwanie i nie ograniczam się jedynie do wybranych modeli samochodów. Jako integralną część procesu regulacji układu zasilania traktuję korektę ustawienia lub nawet modyfikację układu zapłonowego. Opierając się na swoich wieloletnich doświadczeniach muszę stwierdzić, iż proces strojenia silnika gaźnikowego wymaga nie tylko wiedzy, ale przede wszystkim swoistego „czucia” silnika. Uważam się za szczęśliwca, który ten dar posiada, tym niemniej w swojej pracy wykorzystuję takie narzędzia wspomagające, jak hamowania podwoziowa, sonda szerokopasmowa czy analizator. Odpowiednie wydruki „przed” i „po” są gwarancją poprawy parametrów samochodu.
Więcej informacji na Wyślij e-mail