Oferujemy wszystkie poziomy zaawansowania w różnych grupach wiekowych.
KURSY DLA DZIECI:
Grupa przedszkolna – dla dzieci pięcioletnich i sześcioletnich. Wprowadzenie języka angielskiego w naturalny świat dziecka poprzez zabawy
Beginners Junior – dla początkujących lub uczących się bardzo krótko. Koncentrujemy się na zdobywaniu słownictwa, utrwalaniu go poprzez wielokrotne używanie.
Elementary Junior- dla dzieci uczących się już jakiś czas. Na tym poziomie rozpoczynamy poważną naukę J, wprowadzamy najprostsze struktury gramatyczne, utrwalamy i poszerzamy słownictwo. Dzieci potrafią układać proste dialogi, opowiadając o sobie i swoim życiu.
Pre-intermediate Junior- dla dzieci kontynuujących naukę w English Zone bądź dla uczniów, którzy napiszą wstępny test diagnozujący. Poziom ten jest uzupełnieniem i rozszerzeniem poziomu Elementary- młodzi studenci English Zone poznają nowe struktury gramatyczne i rozwijają słownictwo dotychczas nabyte. Ćwiczą zdobytą wiedzę pod kątem różnych sytuacji życiowych .
Intermediate Junior –ostatni poziom w grupie wiekowej ‘junior’. Kończąc ten kurs dzieci potrafią płynnie czytać .Rozumieją dłuższe, proste teksty. Umieją rozwiązać zadania z nim związane, metodami: „prawda –fałsz”, wielokrotny wybór, tytułowanie fragmentów. Znają podstawowe struktury gramatyczne, wykorzystując je w opowiadaniach o przyszłości, teraźniejszości i przeszłości. Piszą proste teksty użytkowe typu: pocztówka, list do przyjaciół.
KURSY DLA NASTOLATKÓW:
Elementary Teen: dla piąto- i szóstoklasistów. Na tym poziomie poszerzamy zdobyte umiejętności językowe. Utrwalamy struktury gramatyczne. Pracujemy z tekstem czytanym i słuchanym. Młodzież potrafi uczestniczyć w sterowanych dialogach związanych z sytuacjami życia codziennego.
Pre-intermediate Teen: dla młodzieży z klasy pierwszej i drugiej gimnazjum. Na tym poziomie uczniowie rozwijają słownictwo poprzez rozmaite ćwiczenia leksykalne: znajdowanie synonimów, antonimów, dopasowywanie słów do ich definicji i grupowanie słownictwa w logiczne zbiory, na przykład: dom, ogród, rodzina, sklep, zdrowie, czas wolny, podróżowanie. Uczniowie tworzą dłuższe teksty, układają dialogi i doskonalą umiejętność rozumienia ze słuchu.
Intermediate Teen: poszerzenie, podsumowanie i utrwalenie zdobytej dotychczas wiedzy. Szczególną uwagę zwraca się na standardy egzaminu gimnazjalnego, które przedstawiamy poniżej:
STANDARDY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH DLA GIMNAZJUM
1. Odbiór tekstu słuchanego (10 pkt.)
Uczeń:
a) określa główną myśl tekstu
b) określa kontekst sytuacyjny
c) stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje, wyszukuje lub selekcjonuje informacje.
2. Odbiór tekstu czytanego (20 pkt.)
Uczeń:
a) określa główną myśl tekstu
b) określa główną myśl poszczególnych części tekstu
c) stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje, wyszukuje lub selekcjonuje informacje
d) określa intencje nadawcy tekstu
e) określa kontekst sytuacyjny
f) rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu
3. Reagowanie językowe (20 pkt.)
Uczeń:
a) właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, w szczególności w celu uzyskania, udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy
b) rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji
c) przetwarza treści tekstu przeczytanego w języku polskim lub treści przedstawione w materiale ikonograficznym i wyraża je w języku obcym.
Umiejętności te są niezbędne w celu kontynuacji nauki na wyższych poziomach zaawansowania.
DOROŚLI I MŁODZIEŻ
BEGINNERS: dla studentów, rozpoczynających naukę języka angielskiego lub znających język w stopniu minimalnym (false beginners). Uczestniczy kursu poznają podstawy języka pod kątem wszystkich umiejętności językowych tzn: mówienie, pisanie, słuchanie i czytanie. Wiedza ta jest czysto praktyczna i już od pierwszych spotkań studenci potrafią przedstawić się, zamówić hotel a pod koniec kursu potrafią również przeprowadzić prostą rozmowę telefoniczną, napisać krótki list lub przeczytać ogłoszenie prasowe.
POZIOM PRE-INTERMEDIATE – tłumacząc dosłownie to poziom średniozaawansowany niższy. Poziom ten jest przeznaczony dla uczniów, którzy kontynuują naukę bądź zdali egzamin wstępny na ten poziom. Poziom ten jest uzupełnieniem i rozszerzeniem poziomu Elementary. Studenci poznają nowe struktury gramatyczne i rozwijają słownictwo dotychczas nabyte. Ćwiczą zdobytą wiedzę pod kątem różnych sytuacji życiowych tj.: wyrażanie opinii, sytuacje na lotnisku, opis drogi, przyjmowanie lub odmawianie zaproszenia, pisanie CV, czytanie krótkich tekstów.
POZIOM INTERMEDIATE – czyli poziom średniozaawansowany następuje po trzech latach nauki l i jest kontynuacją poziomu Pre-Intermediate. Uczniowie na tym poziomie posługują się językiem angielskim w typowych i najczęściej spotykanych sytuacjach życiowych, ale w sposób bardziej zaawansowany niż na poprzednich poziomach. Znajomość języka angielskiego na tym poziomie pozwala również na porozumiewanie się w sytuacjach niecodziennych, a jednak mogących się zdarzyć na przykład podczas wyjazdu tj. zgłaszanie przestępstwa. Wypowiedzi stają się coraz bardziej złożone zarówno pod względem gramatycznym jak i leksykalnym. Uczeń jest w stanie wypowiedzieć się o przyszłości, teraźniejszości i przeszłości, a także o sytuacjach hipotetycznych, prawdopodobnych i niemożliwych.
POZIOM UPPER-INTERMEDIATE – czyli poziom średiozaawansowany wyższy następuje po czteroletniej nauce w English Zone i jest kontynuacją poziomu Intermediate. Osoby, które wcześniej nie uczęszczały na kursy na niższych poziomach muszą zdać test wstępny (zachęcamy do napisania testu sprawdzającego na naszej stronie). Uczniowie na tym poziomie ugruntowują już zdobytą wiedzę, poszerzają ją i aktywnie z niej korzystają. Po ukończeniu tego kursu, uczestnicy znają już wszystkie czasy, stronę bierną we wszystkich czasach, tryby warunkowe, wszystkie czasowniki modalne, a także swobodnie potrafią opisać wydarzenia z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Zwiększa się znacząco zakres słownictwa i jednocześnie bogactwo wypowiedzi. Za pomocą odpowiednich struktur językowych kursant potrafi w językowo wiarygodny sposób zareagować w różnych sytuacjach takich jak np.: reakcja na niespodziewaną dobrą informację czy wyrażenie żalu z powodu zaistniałej sytuacji.
POZIOM PRE-FCE – jest poziomem ‘pomostowym’ pomiędzy poziomem upper-intermediate a FCE. Jest on przeznaczony dla studentów, którzy nie czują się na siłach sprostać językowym wymogom egzaminu państwowego (FCE) i chcą ‘podszlifować braki’.
POZIOM FCE – następuje po pięciu latach nauki w English Zone i jest kontynuacją poziomu Upper-Intermediate lub poziomu Pre-FCE. Poziom FCE ma na celu przygotowanie kursantów do egzaminu pierwszego stopnia organizowanego przez Cambridge Examinations Syndicate. Przygotowanie do tego egzaminu wymaga przede wszystkim rozwinięcia wszystkich pięciu umiejętności językowych tj.: czytania, mówienia, pisania, słuchania i wiedzy gramatyczno-leksykalnej. Bardzo ważnym elementem tego kursu jest zapoznanie się z technikami egzaminacyjnymi pozwalającymi na lepsze wykorzystanie swoich możliwości językowych kursanta w różnych zadaniach egzaminacyjnych.
EGZAMIN FCE – uprawnienia
- Egzamin FCE jest międzynarodowym egzaminem uznawanym na wielu uczelniach w Europie jako wstępny egzamin ze znajomości języka angielskiego.
- Egzamin FCE jest w Polsce równoznaczny z egzaminem państwowym.
- Egzamin FCE jest uznawany jako dokument sprawdzonej znajomości języka angielskiego wymaganej od przewodników międzynarodowych.
- Egzamin FCE jest egzaminem wymaganym od polskich urzędników państwowych.
Sesje egzaminacyjne FCE:
- Sesja letnia (maj/czerwiec)
- Sesja zimowa (listopad/grudzień)
- Sesja wiosenna (marzec)
Komponenty egzaminacyjne:
- Czytanie – Reading (1godz.15min)
- Pisanie – Writing (1godz.30min)
- Gramatyka i słownictwo – Use of English (1 godz.15min)
- Słuchanie – Listening (40min.)
- Mówienie – Speaking (ok.14min)
Więcej informacji o egzaminie FCE znajdziesz na Wyślij e-mail
Uwaga! Istnieje możliwość poszerzenia oferty o wyższe poziomy zaawansowania.
Kursy dla maturzystów:
MATURA PODSTAWOWA I ROZSZERZONA: Te dwa kursy przeznaczone są dla uczniów klas maturalnych. Uczniowie spotykają się trzy razy w tygodniu po dwie godziny lekcyjne (poniedziałek, środa, piątek)w grupach podzielonych na maturę podstawową i rozszerzoną.. Przygotowują się do matury pisemnej i ustnej według obowiązujących standardów egzaminacyjnych.
Oto ramowy rozkład materiału dla zakresu podstawowego.
I. ZAKRES TEMATYCZNY
1. Człowiek
2. Dom
3. Szkoła
4. Praca
5. Życie rodzinne i towarzyskie
6. Żywienie
7. Zakupy i usługi
8. Turystyka i podróżowanie
9. Kultura
10. Sport
11. Zdrowie
12. Nauka i technika
13. Świat przyrody
14. Państwo i społeczeństwo
15. Elementy wiedzy o krajach obszaru języka angielskiego
II. ZAKRES GRAMATYCZNY
1. Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous, Present Perfect, Past Perfect, Future Simple, to be going to.
2. Czasowniki modalne
3. Strona bierna
4. Mowa zależna
5. Zdania warunkowe
6. Zdania złożone
7. Czasowniki złożone (phrasal verbs)
8. Słowotwórstwo
III. FUNKCJE JĘZYKOWE (matura ustna)
1. Uzyskiwanie i udzielanie informacji
2. Relacjonowanie wydarzeń
3. Negocjowanie
4. Opis obrazka i udzielenie odpowiedzi na dwa pytania egzaminatora.
IV. WYPOWIEDZI PISEMNE
1. pocztówka
2. notatka
3. ogłoszenie
4. zaproszenie
5. ankieta
6. wiadomość e-mail
7. List prywatny
8. List formalny
Oto ramowy rozkład materiału dla zakresu rozszerzonego.
I. ZAKRES TEMATYCZNY
1. Człowiek
2. Dom
3. Szkoła
4. Praca
5. Życie rodzinne i towarzyskie
6. Żywienie
7. Zakupy i usługi
8. Turystyka i podróżowanie
9. Kultura
10. Sport
11. Zdrowie
12. Nauka i technika
13. Świat przyrody
14. Państwo i społeczeństwo
15. Elementy wiedzy o krajach obszaru języka angielskiego.
II. ZAKRES GRAMATYCZNY
1. Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous, Past Perfect, Past Perfect, Continuous, Future Simple, Future Continuous, Future Perfect, to be going to)
2. Czasowniki modalne (również w konstrukcjach odnoszących się do przeszłości)
3. Strona bierna
4. Mowa zależna.
5. Zdania warunkowe.
6. Zdania złożone.
7. Następstwo czasów (również zdania z wish, would rather, high time, had better).
8. Konstrukcje bezokolicznikowe i gerundialne.
9. Pytania pośrednie.
10. Czasowniki złożone (phrasal verbs).
11. Słowotwórstwo.
III. WYPOWIEDZI PISEMNE
1. rozprawka (for and against, opinion, discursive essay )
2. recenzja
3. opis
4. opowiadanie
IV. PRZYGOTOWANIE DO MATURY USTNEJ.
1. Rozmowa na podstawie materiału stymulującego.
2. Dyskusja z egzaminatorem na wybrany temat.