Anna Sielużycka-Skomorowska
Radca prawny, adwokat, z wieloletnim doświadczeniem w zakresie prawa obrotu nieruchomościami oraz prowadzeniu postępowań cywilnych.
Specjalizacja i bogate doświadczenie w zakresie:
1. prawa cywilnego i gospodarczego
2. prawa obrotu nieruchomościami,
3. prawa upadłościowego,
4. prawa spadkowego,
5. prawnych zagadnień nabywania i sprzedaży nieruchomości,
6. postępowania wieczysto-księgowego,
7. postępowań sądowych,
8. obsługi procesów inwestycyjnych i prowadzenia negocjacji.
9. uczestnictwa w postępowaniach administracyjnych
MOCNE STRONY (CECHY CHARAKTERU, UZDOLNIENIA)
- analityczne myślenie ukierunkowane na osiągnięcie sukcesu, przy identyfikacji z zespołem współpracowników i firmą,
- sumienność,
- rzetelność,
- dokładność,
- dynamizm,
- komunikatywność,
- odporność na stres
· Z mojej inicjatywy, sukcesem było znalezienie w celu dokonania zakupu w imieniu inwestora - spółki z udziałem kapitału zagranicznego, nie należącej do krajów Unii Europejskiej - 15 ha nieruchomości gruntowej, przeznaczonej w planie zagospodarowania przestrzennego pod budownictwo wielorodzinne, uzyskanie pozwoleń na budowę oraz wszelkich niezbędnych innych pozwoleń wymaganych w procesie budowlanym, w tym zlecenie i odebranie w imieniu inwestora projektu architektonicznego, jak również zawarcie umów z inwestorami zastępczymi oraz sporządzenie projektów aktów notarialnych umowy przedwstępnej ( Pactum de contrahendo) oraz umowy rozporządzającej.
Rezultatem podjętych działań było uzyskanie w ciągu dwóch miesięcy decyzji Ministra Spraw Wewnętrznych zezwalającej na nabycie przez inwestora wskazanej nieruchomości, zawarcie aktów notarialnych w zakresie kupna nieruchomości oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych zezwoleń umożliwiających rozpoczęcie procesu inwestycyjnego w ciągu czterech miesięcy od rozpoczęcia wykonywania zadania, w celu stworzenia wartości dodanej.
· Zgodnie z założeniami, zadaniem podlegającym wykonaniu miała być fuzja bądź przejęcie spółek kapitałowych zajmujących się odrębnymi rodzajami działalności, a posiadającymi w swoim majątku atrakcyjne inwestycyjne nieruchomości gruntowe poprzez utworzenie nowego podmiotu prawnego, w celu osiągnięcia maksymalizacji zysków i zwiększenia rentowności.
Rezultatem działania było sporządzenie projektów aktów notarialnych, zawarcie aktów notarialnych przejęcia sześciu spółek przez spółkę przejmującą w zamian za udziały, które spółka przejmująca wydała wspólnikom spółki przejmowanej, co pozwoliło na zmniejszenie o 25% kosztów działalności spółki, pozyskanie atrakcyjnych nieruchomości gruntowych, zwiększenie potencjału strategicznego oraz przyczyniło się do powiększenia zysków o 40%.
· Sukcesem było nabycie sześciu przedsiębiorstw spółek upadłych w trybie Art. 55`1 kodeksu cywilnego, według procedur określonych w Art.113 w zw. z Art.140 i nast. Prawa Upadłościowego, po sporządzeniu projektów aktów notarialnych, zawarcie umów sprzedaży przedsiębiorstw w drodze nabycia tych przedsiębiorstw wchodzących w skład mas upadłości bez odpowiedzialności za długi przez nabywcę przedsiębiorstwa.
Rezultatem sprawnie przeprowadzonych działań było nabycie przez mojego mandanta od syndyków mas upadłości, pięciu z sześciu oferowanych do sprzedaży przedsiębiorstw spółek w upadłości, posiadających atrakcyjne nieruchomości gruntowe, co przyczyniło się do podniesienia wyników sprzedaży w firmach mojego mocodawcy o 40% i zwiększenia zatrudnienia w rejonach bezrobocia strukturalnego na Podlasiu o 10% w ciągu sześciu miesięcy.
· Zadanie obejmowało wykonanie gruntownej analizy systemowej Traktatu z Maastricht, zapewniającego między innymi swobodę świadczenia usług na obszarze państw członkowskich Unii Europejskiej w celu uzyskania odpowiedzi na pytanie czy zasada swobodnego przepływu usług, wyrażona w prawodawstwie unijnym znosi wszelkie ograniczenia zarówno wobec dostawców, jak i odbiorców usług, mających siedziby w różnych państwach Unii, co pozwoli na zgodne z prawem podjęcie świadczenia usług w państwach Unii przez kilkanaście spółek mojego zleceniodawcy.
W wyniku podjętych czynności i wykonanych analiz ustaliłam, że zasada swobody świadczenia (przepływu) usług, wyrażona przez Art.59-66 Traktatu z Maastricht określa prawo do zakładania przedsiębiorstw i prowadzenia działalności gospodarczej oraz przewiduje swobodę dostarczania usług obywatelom państw członkowskich na obszarze całej Unii Europejskiej.
W rezultacie wykonanego przez mnie zlecenia firmy mojego zleceniodawcy rozpoczęły wykonywanie usług w zakresie organizacji międzynarodowych konferencji bez konieczności powoływania nowych spółek i przedstawicielstw w pięciu krajach Unii Europejskiej.
DZIAŁANIA, Z KTÓRYCH CZERPIĘ NAJWIĘKSZĄ SATYSFAKCJĘ
- dużą satysfakcję sprawia mi realizowanie wytyczonych celów i projektów zgodnie z założeniami,
- przyjemność sprawia mi rzetelne sporządzanie umów z poszanowaniem interesów wszystkich stawających stron, które na początku miały wątpliwości co do zasadności dokonywanej transakcji,
- przyjemność sprawia mi wygrywanie dużych spraw sądowych, które na początku wydawały się bez żadnych szans na powodzenie,
- dużą przyjemność daje mi interesująca rozmowa z ludźmi, w tym ze współpracownikami, polegająca na wymianie myśli, doświadczeń, zamierzeń i planów.
PRZEBIEG ZATRUDNIENIA
Od 1 lutego 1990 roku do dnia dzisiejszego właściciel zarówno Kancelarii Prawniczej IURIS PRUDENTIA z siedzibą w Warszawie jak i Licencjonowanej Agencji Obrotu Nieruchomościami w Warszawie.
Mam bogate doświadczenie we współpracy z kilkunastoma spółkami prawa handlowego, reprezentatywnymi dla szerokiego spektrum branż, zarówno w przedmiocie obrotu nieruchomościami, doświadczenia w postępowaniach sądowych, rozliczeniach i reklamacjach, postępowaniach przed podmiotami administracji oraz instytucjami i urzędami.
WYKSZTAŁCENIE:
wyższe
· tytuł magistra prawa dyplom z wyróżnieniem,
· wpis na listę radców prawnych OIRP w pod numerem WA 3189 - egzamin radcowski zdany z wynikiem bardzo dobrym,
· wpis na listę adwokacką ORA w Warszawie dnia 24.09.1998 roku,
· wpis na listę syndyków mas upadłości przez Prezesa Sądu Okręgowego w Warszawie.
POSIADANE UMIEJĘTNOŚCI:
Umiejętność nawiązywania kontaktów z ludźmi (praca indywidualna i praca w zespole) rzutkość, dynamiczność, inicjatywa, zdecydowanie, umiejętne i skuteczne koordynowanie pracy współpracowników, doświadczenie organizatora, handlowca i negocjatora, prawo jazdy kat. B, znajomość obsługi systemów operacyjnych wykorzystywanych miedzy innymi w środowisku Windows, dyspozycyjność.
ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH
Angielski na poziomie zaawansowanym,
Hiszpański, rosyjski, włoski, w stopniu podstawowym