AM Kancelaria Rachunkowa - biuro rachunkowe w Poznaniu, świadczy najwyższej jakości usługi księgowe.
Działamy na terenie całego kraju korzystając z nowoczesnych narzędzi do obsługi klientów. Siedziba biura znajduje się w Poznaniu, ul. Kamiennogórska 7 lok.U3 ( Poznań Grunwlald).
Mamy jeden cel: przenieść standardowe usługi księgowe biura rachunkowego na wyższy poziom innowacyjności i dostępności dla klientów.
W zakresie usług księgowych nasze biuro rachunkowe świadczy kompleksową obsługę księgową firm. Prowadzimy wszystkie księgi, rejestry oraz ewidencje wymagane prawem bilansowym i podatkowym. Pracujemy na programie finansowo-księgowym Comarch Optima.
Posiadamy niezbędne doświadczenie z zakresu rachunkowości i podatków zdobyte przy obsłudze podmiotów gospodarczych oraz pracą na stanowisku głównej księgowej,
Świadczenie usług w zakresie prowadzenia ksiąg handlowych (pełnej księgowości) obejmuje m.in.:
- przygotowywanie dokumentów do zaewidencjonowania (klasyfikacja, sprawdzenie pod względem formalnym i rachunkowym);
- nadzór nad formalną poprawnością dokumentów,
- prowadzenie ewidencji księgowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz przygotowywanie planu amortyzacji wraz z dokonywaniem odpisów,
- prowadzenie ewidencji sprzedaży oraz zakupu (rejestrów) VAT zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług;
- rozliczenia transakcji międzynarodowych w tym wewnątrzwspólnotowych nabyć i dostaw towarów (WNT, WDT), importu i eksportu usług;
- sporządzanie sprawozdań finansowych,
- sporządzanie i składanie comiesięcznych, kwartalnych oraz rocznych deklaracji podatkowych( PIT, CIT, VAT),
- sporządzanie rozliczeń i deklaracji podatkowych,
- kontrola rozrachunków, potwierdzanie sald,
- udzielanie wyjaśnień z zakresu dokumentów i zapisów księgowych oraz aspektów podatkowych,
- informowanie o zmianach w przepisach podatkowych, porady i odpowiedzi dla Klienta.
Zakres obsługi kadrowo - płacowej obejmuje:
- prowadzenie akt osobowych pracowników,
- przygotowywanie niezbędnych dokumentów związanych z procedurą nawiązania i rozwiązania stosunku pracy,
- prowadzenie kartotek wynagrodzeń, - prowadzenie kartotek urlopowych,
- monitorowanie konieczności aktualizacji badań lekarskich oraz szkoleń BHP,
- sporządzanie listy płac - kalkulacja wynagrodzeń wynikających z różnego rodzaju umów,
- naliczanie wynagrodzeń chorobowych i zasiłków,
- naliczanie premii oraz nagród,
- rozliczanie godzin nadliczbowych oraz godzin nocnych,
- sporządzanie miesięcznych i rocznych kalkulacji zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,
- sporządzanie zaświadczeń o wynagrodzeniu i zatrudnieniu dla pracowników,
- sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych, imiennych raportów miesięcznych,
- sporządzanie informacji ZUS IWA,
- sporządzanie deklaracji rocznej PIT4R,
- sporządzanie rocznych informacji o dochodach/deklaracji podatkowych (PIT-11, PIT-8AR, PIT-40, PIT-8C,PIT-AR, IFT-1/IFT-1R),
Udostępniamy narzędzia ułatwiające współpracę:
W ramach usług księgowych udostępniamy naszym klientom BEZPŁATNIE dodatkowe narzędzia ułatwiające korzystanie z naszych usług:
- wystawianie faktur online, dzięki korzystaniu z COMARCH ERP XT – bezpłatnie przez 1 rok
- dostęp do podglądu faktur kosztowych online poprzez aplikację SALDEO, również za pomocą mobilnej aplikacji na telefon.
Aplikacja mobilna jest przeznaczona dla firm, korzystających z programu SaldeoSMART w ramach współpracy z biurem rachunkowym
Funkcje aplikacji mobilnej*: