Public relations prowadzenie obsługi prasowej, internal PR, kreowanie wizerunku firm, osób, organizacji, usprawnianie komunikacji w firmie, publikacje, projekty, artykuły, organizacja konferencji prasowych, sympozja, dni otwarte, jubileusze firmowe, kontakty z mediami. |
Dział PR w firmie stwarza zagrożenia. Do najczęstszych można zaliczyć: - brak bezstronności i obiektywnego spojrzenia ze względu na przynależność do przedsiębiorstwa, - popadanie w rutynę, - brak profesjonalnej krytyki, - niebezpieczeństwo łączenia PR z reklamą czy marketingiem, celem zmniejszenia kosztów, - wysokie koszty stałe. Jeżeli w firmie public relations prowadzi się w oparciu o rozbudowaną, szeroką strukturę wewnętrzną i odpowiednią liczbę personelu PR, to istnieje możliwość kontrolowania całej problematyki, łącznie z reklamą i środkami komunikowania wewnątrz firmy. Jednakże ujemną stroną tego układu są koszty niewspółmierne do efektywności prowadzonych działań. Poza tym zagrożeniem tego wariantu są przerosty administracyjno – biurokratyczne, schematyzm w programowaniu i działaniu oraz trudności w pozyskaniu kadry o właściwych i pożądanych kwalifikacjach. W tym momencie szukać należy agencji public relations. Współpraca z obcymi podwykonawcami z zakresu PR to przede wszystkim solidność i większe kompetencje w przygotowaniu konkretnych działań. Agencje PR są przede wszystkim odpowiedzialne za asymilowanie i przesyłanie informacji pomiędzy organizacją i jej otoczeniem. Łączą organizację w jedną całość. Próbują ustalić jakie są potrzeby i interesy poszczególnych grup odbiorców, jednocześnie zachowując większy obiektywizm spojrzenia na sprawę, czego często brakuje działom PR w firmach. Należy zaznaczyć, iż ważnym aspektem wynajęcia profesjonalnej agencji public relations jest właśnie obiektywizm. Praktycy z zewnątrz nie są objęci zależnościami panującymi w firmie, skupiają się wyłącznie na realizacji celu a nie na utrzymaniu odpowiednich kanałów komunikacyjnych, co bardzo często spotyka się w działach PR wewnątrz firm. Zapotrzebowanie na agencje public relations jest coraz większe, czego przyczyną jest przede wszystkim potrzeba utrzymania dobrych stosunków z poszczególnymi grupami odbiorców. Pracownicy agencji PR mają coraz szersze pole widzenia i coraz większy wpływ na podejmowanie decyzji dotyczących polityki realizowanej przez przedsiębiorstwo. Agencje PR patrzą na problem świeżym spojrzeniem, „od zewnątrz”, ich obiektywizm wyraża się w fachowej, bezemocjonalnej ocenie sytuacji. Wnoszą profesjonalizm i doświadczenie, będące wynikiem współpracy z licznymi klientami oraz dysponują liczną grupą sprawdzonych ekspertów, specjalizujących się w różnych technikach public relations. W świetle korzyści i zagrożeń, optymalnym rozwiązaniem wydaje się być połączenie działu PR z profesjonalną agencją. Połączenie doświadczenia agencji z doświadczeniem osób z firmy i praca zespołowa to najbardziej efektywne podejście do sytuacj i. Wyślij e-mail |
Dotychczas zaufali nam: <_script type="text/"> document.write('Net-Expert'); Wyślij e-mail <_script type="text/"> document.write('AIESEC Polska - Oddział Poznań'); Wyślij e-mail <_script type="text/"> document.write('Eurotronic 2000'); Wyślij e-mail Poznańskie Stowarzyszenie Żużlowe Nissan Sadowski CAFE PR S.C. Agencja Public Relations Urban Polska Sp. z o.o. EMC VOGUE Sp. z o.o. Wydawnictwo INSTALATOR POLSKI Sp. z o.o. S4 Agencja Reklamowa MAT Agencja Reklamowa ALBEDO Marketing Agencja Reklamowa AFEKT Agencja Reklamowa Pracownia Ptasia 30 TVN TURBO Sp. z o.o. Inter Cars S.A. Pol-Aqua SA United Partners Sp. z o.o. Empik Sp. z o.o. Triada Biuro Podróży Sp. z o.o. Lotos Oil SA Boomgaarden Medien Sp. z o.o. Industrievertretung Rudolf Thielmann Interfood Polska Sp. z o.o. Folmar Sp. z o.o. ZOTT Polska Sp. z o.o. RSC Sp. z o.o. Lemon Tri Sp. z o.o. mBroker Sp. z o.o. Tamex Obiekty Sportowe sp. z o.o. 4BIG Agencja Reklamowa DHL Express (Poland) Ehrmann Polska Sp. z o.o. Rigall Distribution Sp. z o.o. Puby i Restauracje Sp. z o.o. AIDA Consulting Pro Computer First Interactive Polska Sp. z o.o. Salon Odzieżowy Clever PIRO S.J. BezObaw Agencja Reklamowa Akademia Stylu i Urody Marzena Krawczyk Aluco Systems Sp. z o.o. Globe PPHU Wegoma Polska Sp. z o.o. WWF Polska Swiatowy Fundusz na Rzecz Przyrody Top Tech S.J. Bank Handlowy w Warszawie SA |
|