Oświetlenie samochodu to temat rzeka. Nie da się ukryć, że każdy właściciel auta, co jakiś czas przegląda nowości i ciekawostki, które pomogłyby mu ulepszyć i nieco zmodernizować samochód. Zwykle najwięcej przeróbek i udoskonaleń, możemy wykonać w obrębie lamp pojazdu. Nie bez podstaw nazywane jest to tuningiem reflektorów. Dzięki małym i nie drogim akcesoriom, nasz samochód może zyskać nowy, bardziej drapieżny wygląd i definitywnie wyróżni się on na polskich drogach. Jakie są więc najpopularniejsze metody tuningu reflektorów?
Nawet zwykłe lampy, w starszym modelu auta, mogą prezentować się oryginalnie i nienagannie. Umożliwiają to soczewki Bi-LED. W głównej mierze polega to na zamontowaniu, w miejscu oryginalnych odbłyśników, innowacyjnej soczewki Bi-Led. Nie tylko samochód nabierze nowego, atrakcyjnego wyglądu, ale także jazda po zmroku, okaże się bardziej efektywna i bezpieczniejsza. Reflektory ledowe, są znacznie mocniejsze od xenonowych, nie wspominając już o lampach halogenowych.
Widoczność na drodze, w niesprzyjających warunkach będzie o wiele lepsza. Dodatkowo, nie ma co się martwić o komputer i wyświetlane błędy, możliwość regulacji lampy jest w całości zachowana. Technologia Bi-Led przy wykorzystaniu zaledwie jednego projektora i jednej diody, umożliwia zrealizowanie świateł mijania jak i drogowych, z nieporównywalną jak dotąd jakością. Tego typu lampy rozświetlają się od razu, a dodatkowe są one przyjazne dla oka, gdyż białe światło równomiernie się rozkłada. Lampy Bi-Led wykazują się też niskim poborem energii, co oznacza, że nie obciążają one zbytnio akumulatora.
Malowanie lampy polega w pierwszej kolejności na rozklejeniu klosza lampy i odseparowaniu go od reszty części. Następnie odpowiednio przygotowuje się powierzchnie malowania. Mianowicie, wymagane jest nałożenie co najmniej dwóch warstw podkładu. Kolejnym etapem, jest pokrycie wewnętrznej strony reflektora wybraną przez nas farbą. Również niezbędne jest nałożenie jej w ilości dwóch warstw. Na koniec, konieczne mogą być drobne poprawki lakiernicze i oczyszczenie lampy z pozostałości farby. Teraz nasz nowy reflektor musi wyschnąć, a potem możemy go zamontować. Stuningowane lampy prezentują się niesamowicie elegancko, a zarazem nadają nowego charakteru. Jednak, jak to się zwykło mawiać: do wyboru, do koloru. Firmy oferujące lakiery do reflektorów, posiadają naprawdę bogatą ofertę, więc kolor czarny, wcale nie jest dla każdego oczywisty.
Kolejnym sposobem, na unowocześnienie i zmodernizowanie naszych reflektorów jest, zamontowanie dynamicznego paska kierunkowskazu i świateł dziennych DRL. Każdy z pasków posiada, dobrze znaną nam funkcję z najnowszych modeli samochodów, płynnego światła kierunkowskazu + światła do jazdy dziennej DRL.
Dodatkowo, dzięki innowacyjnej konstrukcji można dopasować ich długość i odpowiednio je kształtować. Moduły paska są oparte na konstrukcji segmentowej, a każdy z nich możemy usunąć lub nawet dodać. Ruchome przeguby, dają możliwość tworzenia zakrzywień i łuków. Dodatkowo dynamiczne światła kierunkowskazu działają sekwencyjnie. Oznacza to, że podczas gdy pracują one jako światła dzienne, a włączymy kierunkowskaz, to chwilowo zostanie wyłączone światło biało. Natomiast po wyłączeniu kierunkowskazu, normalnie wrócą one do pracy.