„Warsztat z umiejętności oceniania” - „Rozmowa oceniająca”
Korzyścią udziału w warsztatach jest poznanie narzędzi możliwych do zastosowania w ramach zarządzania kulturą organizacyjną w firmie, oraz znalezienie odpowiedzi na pytania:
- jakimi technikami i narzędziami oceny zbadać kompetencje pracownika na dane stanowisko?
- jak zastosować odpowiednią metodę systemu ocen pracowniczych, tak, aby ukierunkować się na rozwój pracownika?
- jak metody pozwalają na określenie słabych i mocnych stron pracownika?
- jak dobrać odpowiednie metody oceny w zależności od stanowiska?
- jak sposoby oceniania pracowników wpływają na wzrost świadomości organizacyjnej?
Warsztaty adresujemy do:
- Pracowników działu kadrowego przedsiębiorstw.
- Pracowników zajmujących się pośrednictwem w zatrudnieniu.
- Pracowników działu kadrowego urzędów.
Metody pracy podczas warsztatów:
- warsztaty prowadzone będą w formie interaktywnych zajęć praktycznych
- poprzez realizację ćwiczeń, analizę prezentowanych przykładów oraz dyskusję z trenerem zajęcia będą prowadzone w takiej formie, aby uczestnicy czuli się partnerami spotkania
- indywidualne i grupowe dyskusje z trenerem dające możliwość wymiany doświadczeń oraz skonsultowania i rozwiązania konkretnych problemów z Państwa praktyki zawodowej
- kameralna grupa gwarantuje aktywne uczestnictwo w realizacji ćwiczeń indywidualnych i grupowych
Program szkolenia:
OTWARCIE WARSZTATU
- Ustalenie wspólnych zasad, nawiązanie dobrego kontaktu trenera z grupą
- Określenie indywidualnego celu warsztatu treningowego dla każdego uczestnika.
- Przygotowanie podstaw do dalszej części treningu.
CELE WARSZTATU
- Zapoznanie z procedurą rozmowy oceniającej. poznanie zasad przygotowania się i przeprowadzania rozmowy oceniającej z nastawieniem na motywowanie i doskonalenie
- Rozwijanie umiejętności skutecznej komunikacji dla lepszego porozumienia z osobą ocenianą.
- Wykształcenie odpowiedzialności za efekty porozumiewania się podczas rozmowy oceniającej.
- Umiejętne przekazywanie informacji trudnych i bolesnych dla pracownika.
- Wypracowanie nowych nawyków w kontakcie z osobami ocenianymi (współpracownikami).
- Umiejętne unikanie błędów (zwłaszcza psychologicznych) podczas rozmowy oceniającej.
- Panowanie nad własnymi emocjami podczas rozmowy oceniającej.
ROZMOWA OCENIAJĄCA JAKO ELEMENT SYSTEMU OCEN PRACOWNICZYCH.
- Identyfikacja celów rozmowy oceniającej – z punktu widzenia ocenianego, jak i oceniającego – ćwiczenia praktyczne.
- Przedstawienie zasad i procedury poprawnie przeprowadzonej rozmowy oceniającej.
- Konfrontacja procedury aktualnie stosowanych rozmów oceniających z zaleceniami wzorcowymi. Wnioski i zalecenia na przyszłość.
ZAŁOŻENIA SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI.
- Interaktywne ćwiczenie obrazujące bieżący stan umiejętności przekazywania informacji.
- Radzenie sobie z oporem ocenianych
- Prezentacja założeń komunikacyjnych pozwalających szybko i sprawnie porozumiewać się oraz realizować wspólne zadania.
- Przedstawienie reguł rządzących komunikacją, poznanie czynników wpływających na jej skuteczność
- Określanie celów komunikacji. Zasady prawidłowego określania celu.
- Zasady stosowania konstruktywnej krytyki i konstruktywnej pochwały w rozmowie oceniającej. Asertywne informowanie o słabościach, atutach, wspólne wypracowanie rozwiązań
KOMUNIKACJA W PRAKTYCE.
- Znaczenie dopasowania stylu komunikacji do rozmówcy w celu przyjaznego wywierania wpływu i budowania wzajemnych relacji.
- Gry oraz ćwiczenia werbalne i niewerbalne doskonalące umiejętność dopasowania.
- Trening nawiązywania udanego kontaktu, dopasowanie do rozmówcy oraz świadome przejęcie prowadzenia w komunikacji.
- Bariery komunikacyjne i sposoby ich przekraczania. Błędy popełniane podczas rozmów oceniających i ich konsekwencje dla pracowników oraz całej organizacji.
- Doskonalenie umiejętności słuchania oraz dostrzegania różnic i podobieństw u rozmówcy.
PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE
Metodologia:
- Zajęcia prowadzone są w sposób aktywny i w pełni angażujący uczestników. Metoda warsztatową, która łączy profesjonalną wiedzę z zabawą, twórczym działaniem i osobistym rozwojem.
- Ćwiczenia integrujące
- Ćwiczenia ukazujące podstawowe błędy w komunikowaniu
- Symulacja rozmowy oceniającej
- Dyskusja w grupie
- Analiza
Trener Prowadzący:
Iwona Erber – Marinkow magister pedagogiki pracy TWP w Warszawie. Specjalizujący się w doradztwie zawodowym, doświadczony w pracy z różnymi uczestnikami szkoleń. Trener z licencją na prowadzenie warsztatów „APP Spadochron”. Konsultant w projektach outplacementowych (indywidualne, zbiorowe).
Miejsce i termin szkolenia: 25 listopada 2008 rok, w Lloyd Woodley English Language Centre, ul. Narutowicza 86, 90-139 Łódź,
Cena warsztatów: 390,00 zł od osoby
Rabat: Udział 2 i więcej osób z jednej firmy w szkoleniu - 5% rabatu dla każdej osoby.
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.