Szkolimy cały rok. Kursy rozpoczynają się w każdy poniedziałek i trwają 5 dni do piątku. W razie niesprzyjających warunków pogodowych kurs przedłuża się na weekend.
Przy grupach zorganizowanych istnieje możliwość szkolenia systemem weekendowym.
Na czas szkolenia jego uczestnicy posiadają ubezpieczenie NW i OC.
Szkolenie odbywa się na sprzęcie szkoły. Każdy otrzymuje na czas kursu: paralotnię, uprząż z protektorem, kask oraz radio zapewniające łączność instruktora z kursantami.
Podczas szkolenia odbywają się zajęcia teoretyczne oraz praktyczne, na stokach dla początkujących w okolicach Szczyrku, na które zapewniamy dojazd szkolnym busem.
SZKOLENIE PRAKTYCZNE
Celem szkolenia jest przede wszystkim nauka startów i lądowań oraz umiejętności samodzielnego przygotowania i kontroli sprzętu przed lotem. Pilot-uczeń uczy się i doskonali podstawowe manewry jak: start, zmiana prędkości lotu, wykonywanie zakrętów, korygowanie znoszenia przez wiatr, precyzyjne podejście do lądowania.
Szkolenie w locie obejmuje minimum 20 lotów ze wzgórza o deniwelacji nie większej niż 150 m oraz przy wietrze max do 5 m/s.
SZKOLENIE TEORETYCZNE
Obejmuje wykłady z ogólnej wiedzy o paralotni, zasady lotu, zasady bezpieczeństwa, podstawy meteorologii.
Zajęcia praktyczne dodatkowo filmowane są kamerą video i później analizowane wraz z uczniami, a na zakończenie kursu, każdy otrzymuje pamiątkowy film i zdjęcia.
Wymagania:
aby uczestniczyć w kursie należy mieć ukończone 18 lat lub 15 lat + pisemna zgoda rodziców bądź opiekunów prawnych na uczestnictwo w szkoleniu
wykształcenie minimum podstawowe
ogólny dobry stan zdrowia (nie trzeba zaświadczenia lekarskiego)
Co zabrać na kurs:
obuwie usztywniające kostkę (najlepiej górskie)
luźny sportowy strój
1 zdjęcie
kserokopię świadectwa ukończenia minimum szkoły podstawowej
dokument tożsamości
przybory do pisania
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc konieczna jest wcześniejsza rezerwacja (ok. 3-4 tygodnie przed planowanym terminem).
Terminy kursów do uzgodnienia.
Loty odbywają się na sprzęcie szkoły lub własnym (wtedy konieczne jest aktualne dopuszczenie paralotni do lotów).
SZKOLENIE PRAKTYCZNE
Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności pilotażowych. Pilot-uczeń po zakończeniu tego etapu powinien umieć zastosować co najmniej jedną metodę wytracania wysokości. Opanować wszystkie elementy związane z zakrętami, krążeniem, posiąść umiejętność stabilizacji skrzydła w locie oraz powinien umieć wylądować w obszarze ograniczonym 60 na 60 metrów. W ramach tego etapu należy doskonalić start klasyczny oraz uczyć startu odwróconego.
Szkolenie w locie obejmuje minimum 10 lotów z wysokości nie mniejszej niż 200 m, przy wietrze do 5 m/s.
SZKOLENIE TEORETYCZNE
Obejmuje rozszerzenie tematów z etapu I, i ponad to osiągi i planowanie lotu, procedury operacyjne, ogólne bezpieczeństwo lotów.
Etap II zakończony jest wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
W zależności od kierunku wiatru loty odbywają się ze stoków Beskidu Śląskiego i Żywieckiego (Skrzyczne, Żar), na Podhalu (Czarna Góra), na Słowacji (Stranik) lub podczas wyjazdów szkoleniowych w Alpy.
Terminy kursów również do uzgodnienia.
Zajęcia praktyczne prowadzone są ze stoków Skrzycznego lub Żaru, na Słowacji (Stranik) oraz na wyjazdach szkoleniowych w Alpy.
SZKOLENIE PRAKTYCZNE
Celem szkolenia jest nauczenie wykonywania lotów z wykorzystaniem prądów dynamicznych i termicznych oraz doskonalenie umiejętności stabilizacji skrzydła w locie. Pilot- uczeń po zakończeniu tego etapu musi posiadać nalot min. 6 godzin, powinien umieć wylądować w celu o wymiarach 30 na 30 metrów, umieć przygotować i skontrolować sprzęt przed startem, umieć ocenić warunki meteorologiczne i terenowe oraz przygotować lot pod względem meteorologicznym i nawigacyjnym. Etap ten obejmuje również doskonalenie techniki startu klasycznego i odwróconego.
Szkolenie w locie może odbywać się przy wietrze do 8m/s.
SZKOLENIE TEORETYCZNE
Zawiera rozszerzenie wiadomości nabytych w poprzednich etapach oraz prawo lotnicze, człowiek możliwości i ograniczenia.
Osoby, które nie są jeszcze do końca zdecydowane, czy chcą wziąć udział w kursie, zapraszamy na skorzystanie z lotów zapoznawczych.
Jest to możliwe w każdy poniedziałek i wtorek podczas odbywającego się równolegle kursu do Etapu I.
Jeśli osoba taka zdecyduje się na szkolenie, może kontynuować kurs lub umówić się na inny termin.
posiadanie udokumentowanego nalotu minimum 60 godzin na paralotni jednomiejscowej
SZKOLENIE PRAKTYCZNE
Celem szkolenia jest zapoznanie ze specyfiką lotów z pasażerem.
Obejmuje ono naukę startu z pasażerem w różnych warunkach w wymiarze 4 godzin. Szkolenie w locie obejmuje minimum 10 lotów w tym lądowania w ograniczonym terenie.
SZKOLENIE TEORETYCZNE
Obejmuje wykłady z: techniki pilotażu, instruktażu pasażera o sytuacjach niebezpiecznych, udzielania pierwszej pomocy, prawa i przepisów. Zakończone jest sprawdzeniem wiedzy pilota.
Szkolenie to odbywa się na sprzęcie szkoły lub własnym (konieczne jest aktualne dopuszczenie paralotni do lotu).
Szkolenie prowadzone jest na sprzęcie uczestnika kursu.
Celem szkolenia jest nauczenie pilota lub pilota - ucznia latania na paralotni z napędem. Po zakończeniu szkolenia, szkolony powinien opanować wszystkie elementy związane ze startem, lotem, lądowaniem oraz lotami nawigacyjnymi. Musi opanować obsługę sprzętu, listę czynności przed startowych oraz procedury bezpieczeństwa.
SZKOLENIE PRAKTYCZNE
Szkolenie naziemne ma na celu naukę startu z napędem oraz naukę obsługi paralotni i napędu.
Szkolenie w locie podzielone jest na dwa etapy:
Etap I - szkolenie wstępne zapoznawcze, 3-4 dni. Obejmuje lot zapoznawczy na paralotni dwumiejscowej z napędem (30 min.). Następnie 3-5 lotów w czasie ok. 1 godz.(nauka sterowania, budowania kręgu, krążenia, podchodzenia do lądowania i lądowania). Kolejne ćwiczenie to 3 loty po około 30 min (ćwiczenie lądowania awaryjnego, latanie w turbulentnych warunkach, ostatnie lądowanie uczeń-pilot wykonuje samodzielnie). Po wykonaniu 7-10 lotów na paralotni dwuosobowej, po około 3 godz. Nalotu kandydat jest przygotowany do wykonania pierwszego samodzielnego lotu.
Etap II -loty samodzielne zapoznawcze. Następnie trening startu, lotu po kręgu i lądowania oraz kontroli paliwa w locie (20-30 lotów w łącznym czasie ok. 3 godz.) i loty nawigacyjne w tym co najmniej 3 przeloty po wyznaczonej trasie na miejsce lądowania oddalone od miejsca startu o co najmniej 15 km. W sumie pilot - uczeń wykonuje nie mniej niż 10 godz. nalotu.
SZKOLENIE TEORETYCZNE
Obejmuje wykłady z: prawo lotnicze, wiedza ogólna o paralotni i napędzie, osiągi i planowanie lotu, człowiek możliwości i ograniczenia, meteorologia, nawigacja, procedury operacyjne, zasady lotu, łączność (jeśli posiada).
Dopuszcza się przystąpienie do szkolenia z zakresu Etapu II szkolenia z napędem, pilotów-uczniów, którzy ukończyli pomyślnie ETAP I szkolenia paralotniowego.
Szkolenie zakończone jest egzaminem wewnętrznym i wpisaniem uprawnienia do Świadectwa Kwalifikacji przez upoważnionego instruktora egzaminatora.
1. ETAP I - SZKOLENIE PODSTAWOWE 570 zł (UWAGA: Przy zapisaniu się na dowolny termin szkolenia w sezonie 2007 do końca marca, będzie obowiązywała cena 550 zł.)
2. ETAP II - SZKOLENIE DOSKONALĄCE 700 zł (na sprzęcie szkoły) 600 zł (na własnym sprzęcie)
3. ETAP III - TERMIKA I ŻAGIEL 150 zł (dzień zajęć praktycznych na sprzęcie szkoły) 100 zł (dzień zajęć praktycznych na własnym sprzęcie) 50 zł (zajęcia teoretyczne)
4. LOTY ZAPOZNAWCZE 150 zł (za dzień, w ramach odbywającego się kursu do Etapu I (w przypadku decyzji
o kontynuowaniu szkolenia, osoba taka dopłaca tylko różnicę do ceny za etap I)
5. SZKOLENIE DO LOTÓW Z PASAŻEREM - 1000 zł
6. SZKOLENIE DO LOTÓW Z NAPĘDEM (PPG) - 800 zł
7. SEMINARIA PRZELOTOWE (wkrótce)
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.
rozwiń
Zrobilem kurs u Tomka Z. i jestem bardzo zadowolony. I etap, pozniej II i III w Basano dal mi super wspomnienia, umiejetnosci i satysfakcje ze zostalem pilotem. Polecam akurat ich ze wzgledu na profesjonalne podejscie do szkolen i kursantow i przyjacielska atmosfera. Mialem wysokie poczucie bezpieczenstwa i swobody. Nie zapomne zadnej chwili z kursu. 2006r.
Wystawiona 16-11-2011 14:33
przez krewetki - Tomek M. (149.156.26.*)
Zgłoś nadużycie
W trosce o wiarygodność opinii oraz reputację usługodawców rejestrujemy adresy IP komputerów, z których wystawiane są opinie. Użytkownik wystawiający opinię proszony jest również o podanie danych kontaktowych, które nie są jednakże weryfikowane.
pozytywna
rozwiń
Zrobilem kurs u Tomka Z. i jestem bardzo zadowolony. I etap, pozniej II i III w Basano dal mi super wspomnienia, umiejetnosci i satysfakcje ze zostalem pilotem. Polecam akurat ich ze wzgledu na profesjonalne podejscie do szkolen i kursantow i przyjacielska atmosfera. Mialem wysokie poczucie bezpieczenstwa i swobody. Nie zapomne zadnej chwili z kursu. 2006r.
Wystawiona 16-11-2011 14:33
przez krewetki - Tomek M. (149.156.26.*)
Zgłoś nadużycie