Silnik | ||||||||||||
Istota tuningu to usprawnienie lub modyfikacja silnika seryjne- go celem zmiany jego parametrów i osiagów. Typowe seryjne silniki wolnossące osiagają ok. 50 -60 KM z jednego litra pojemności. Odpowiednio zmodyfikowane lecz nie wyczy- nowe jeszcze jednostki napędowe osiagają 100 KM z litra. Silniki doładowane mogą osiągać nawet 150 KM z litra pojemności. Rozbieżności te wynikają z założeń jakie konstruktor przyjął podczas projektowania. Podstawowymi kryteriami podczas tworzenia jednostki napędowej są na pierwszym planie trwałość oraz koszty wytworzenia, a dalej dopiero znajdują się osiągi. Wiele niedoskonałości konstrukcji wynika z procesu produkcji wielkoseryjnej. Ale każdy motor ma zapas konstrukcyjny, który wykorzystywany jest przez firmy takie jak nasza. |
||||||||||||
|
Podwozie | |||||||||||
Do podwozia zaliczamy wszystkie elementy konstrukcyjne samochodu łączące nadwozie z podłożem, po którym porusza się pojazd. Podzespoły mogące podlegać przeróbkom lub zmianom to amortyzatory, sprężyny, drążki reakcyjne, felgi, opony czy hamulce. Wszystkie te elementy mają oprócz efektu wizualnego zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo jazdy, dlatego do zaprojektowania i dokonania zmian z nimi związanych potrzebna jest wiedza i doświadczenie. |
|||||||||||
|
Stylizacja | ||||||||||||
Na tych stronach zamieściliśmy zdjęcia i opisy zmian, które są widoczne bez zaglądania pod maskę pojazdu. Stylizacja bowiem wiąże się z całym wizerunkiem auta oraz jego charakteru jaki został mu nadany. Zmiany mogą przeobrazić samochód w "sportowe monstrum" lub dodać nieco szyku i elegancji. |
||||||||||||
|