"Pokażmy dzieciom kolory tęczy a sięgną gwiazd"
"Tęczowe Przedszkole" posiada Wpis do Ewidencji Szkół i Placówek Niepublicznych prowadzonych przez m.st. Warszawy pod numerem 137 PN oraz podlega nadzorowi Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
Wyślij e-mail Wyślij e-mail Wyślij e-mail Wyślij e-mail Wyślij e-mail
Pragniemy Państwu przedstawić sprawdzoną i zweryfikowaną przez dzieci koncepcję nauki w naszym przedszkolu. Praca z dziećmi w różnym wieku i z różnymi możliwościami rozwojowymi nakłoniły nas do poszukiwania metod pracy, które pozwoliłyby przenieść naturalne potrzeby i zainteresowania dzieci na zajęcia kierowane. Dlatego też stworzyliśmy w "Tęczowym Przedszkolu" własną koncepcję pracy z dziećmi opartą na zabawie. Zabawa dzieci w wieku przedszkolnym jest ich podstawową formą aktywności. Umożliwia procesy nauki, w których doświadczenie, odkrywanie i badanie wysuwają się na plan pierwszy. Łączy ona naukę opartą o reguły z tą odwołującą się do fantazji i wyobraźni dziecka. Podczas jej trwania możemy zbierać nowe doświadczenia nie bojąc się porażki czy złej oceny.
Naszym zdaniem zabawy:
Z uwagą obserwujemy zainteresowania dzieci, ich ulubionych bohaterów bajkowych, maskotki i zabawki - którymi często się bawią, słuchamy tego co mówią i czego pragną - to wszystko jest dla nas wskazówką i inspiracją do tworzenia całego procesu dydaktyczno - wychowawczego. I tak z "Bobem Budowniczym" zawsze damy radę! "Listonosz Pat" zapozna nas z pocztą, a "Kubuś Puchatek" wyjaśni, jak być tolerancyjnym w stosunku do brykającego i czasami nieznośnego Tygryska. Tak przygotowane zajęcia przynoszą zaskakujące efekty. Wszystkie dzieci biorą w nich aktywny udział, nikt się nie nudzi, nie męczy, nie zniechęca. A nasi mali uczniowie zupełnie nie wiadomo kiedy nauczyli się czegoś nowego. Całym procesem dydaktyczno-wychowawczym kierują wykształceni, kreatywni nauczyciele, którzy odnoszą się do dzieci z uczuciem troskliwości, opiekuńczości i serdeczności, zapewniając jednocześnie poczucie bezpieczeństwa, akceptacji, wzajemnego szacunku, zaufania i tolerancji. Nieustannie wzbogacamy również nasz warsztat pracy o nowe metody w zakresie nauczania po to, aby dzieci rozwijały się lepiej - a nauka była przyjemnością. Naszym zdaniem tylko takie warunki zapewniają bardo dobre przygotowanie do edukacji szkolnej, do funkcjonowania w otaczającej nas rzeczywistości oraz do odniesienia sukcesów w przyszłym, dorosłym życiu. Pragniemy, aby nasza tęcza była bramą do kolorowej, szczęśliwej, radosnej i fascynującej rzeczywistości.
7.00 - 8.15 schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań, zabawy dydaktyczne, praca z książką, zestaw ćwiczeń porannych.
Zabawy swobodne we wspólnej sali z wszystkimi dziećmi niepodzielonymi wiekowo. Zgodnie z założeniami metody Montessorii - uczą się współdziałać w myśl zasady "nie rań, nie niszcz, nie przeszkadzaj" oraz pomagać sobie wzajemnie. Młodsze dzieci uczą się od starszych samodzielności, starsze zaś troskliwie opiekują się maluszkami po rozstaniu z mamą;
8.15 - 8.30 przygotowanie do śniadania, wspólne nakrywanie do stołu;
8.30 - 9.00 śniadanie;
9.00 - 9.45 przygotowanie do zajęć, ćwiczenia z zakresu kinezjologii edukacyjnej.
Zajęcia dydaktyczne z całą grupą z zakresu mowy i myślenia, praca z ilustracją, historyjką obrazkową, wierszem, opowiadaniem oraz spacery i wycieczki dydaktyczne.
9.45 - 10.00 ćwiczenia rozluźniające, oddechowe, ćwiczenia relaksacyjne wg Jacobsona napinająco - rozluźniające;
10.00 - 10.45 przygotowanie do zajęć i zajęcia plastyczne, konstrukcyjne, matematyczne, gry i zabawy dydaktyczne; zestawy ćwiczeń i zabaw ruchowych z elementami usprawnienia psychoruchowego, zajęcia dodatkowe z logopedii bądź z psychologiem;
10.45 - 12.45 gry i zabawy na podwórku przedszkolnym - zorganizowane oraz swobodne, wycieczki do pobliskiego parku;
12.45 - 13.00 powrót do przedszkola, czynności higieniczne oraz przygotowanie do obiadu;
13.00 - 13.30 obiad, mycie zębów,
13.30 - 15.30 odpoczynek, słuchanie kołysanek śpiewanych przez nauczycielkę, czytanie literatury dziecięcej lub opowiadanie bajek. Zajęcia wyciszające i relaksacyjne - słuchanie muzyki. Dla najmłodszych przedszkolaków sjesta poobiednia na leżaczkach z ulubioną poduszką - przytulanką. Dla starszych dzieci - odpoczynek na materacach lub zajęcia alternatywne: rysowanie kredkami, oglądanie książeczek.
Zajęcia dodatkowe;
15.30 - 16.00 podwieczorek;
16.00 - 17.30 wyjście do ogrodu, gry i zabawy dydaktyczne lub niezorganizowane;
17.30 - 17.45 ; drugi podwieczorek;
18.00 - rozchodzenie się dzieci.
Przedszkole zapewnia 4 pożywne posiłki dziennie, przygotowywane w warunkach zgodnych z przepisami i normami zatwierdzonymi przez Rejonową Stację Sanitarno - Epidemiologiczną.
Istnieje możliwość wyboru menu zgodnie z potrzebami dzieci alergicznych.
ŚNIADANIE - godzina 8.30 - 9.00 - to "zabawne kanapki" z wędliną, serem, warzywami, jajkiem, ułożone w sposób zachęcający dzieci do zjedzenia "zazwyczaj nielubianych" warzyw na różnych gatunkach pieczywa. Dla chętnych proponujemy również zupy mleczne z ulubionymi przez dzieci płatkami czy chrupkami.
Wyślij e-mail OBIAD - godzina 13.00 - 13.30 - jest dowożony przez sprawdzoną i polecaną przez rodziców firmę kateringową, również uwzględniającą potrzeby dzieci alergicznych. Na obiad składają się dwa pożywne dania obiadowe z surówkami oraz kompotem.
I PODWIECZOREK - godzina 15.30 - 16.00 - to smaczne kanapki i grzanki z serem lub wędliną, dżemem, ciasta domowego wypieku, racuchy, placuszki, kisiel, budyń.
Wyślij e-mail II PODWIECZOREK - godzina 17.30 - 17.45 - to lekkie menu, na które składają się jogurty, serki, actimelki czy desery sojowe dla dzieci z alergią na mleko lub owoce: banany, pomarańcze, arbuzy, jabłka, gruszki, kiwi... oraz kruche ciasteczka.
Podczas posiłków nie zmuszamy dzieci do jedzenia. Zachęcamy do próbowania nowych dań. Szczególną uwagę przykładamy do spożywania przez dzieci owoców i warzyw, jako źródła witamin, niezbędnych dla rozwoju małego dziecka. Zdajemy sobie sprawę, iż jest to wyjątkowo trudne u dzieci w wieku przedszkolnym. Dlatego wykorzystujemy podczas niektórych posiłków bajkowe postacie oraz sytuacje, aby zachęcić dzieci.
W trosce o zdrowie naszych przedszkolaków, ograniczamy ilości spożywanych słodyczy do niezbędnego minimum, zdając sobie jednocześnie sprawę z tego, iż są to ulubione przysmaki dzieci - pozwalamy od czasu do czasu na kanapkę z nutellą czy słodkie ciastko.
Dyrektor "Tęczowego Przedszkola" - mgr Anita Pyssa
Wykształcenie:
Doświadczenia zawodowe:
Kadrę pedagogiczną stanowią wykształceni i doświadczeni nauczyciele. Są to odpowiednio przygotowani, refleksyjni i twórczy pedagodzy, osiągający wysokie efekty w pracy z dziećmi w zakresie rozwijania ich potencjalnych możliwości oraz rozbudzania ciekawości poznawczej.
WPISOWE - 500 zł. jest to jednorazowa, bezzwrotna wpłata pobierana przy składaniu karty do przedszkola, gwarantująca jednocześnie rezerwacje miejsca dla dziecka w przedszkolu.
CZESNE - 730 zł. opłacane jest z góry, przelewem do piątego dnia każdego miesiąca na konto przedszkola.
Opłata za miesiące wakacyjne w przypadku nieobecności dziecka w przedszkolu, wydatkowana na utrzymanie lokalu i personelu:
Każdy rodzic zobowiązany jest do podpisania umowy z przedszkolem na świadczenie usług na nowy rok przedszkolny.
W czesne wliczone są:
UBEZPIECZENIE DZIECKA - 40 zł., wpłata jednorazowa we wrześniu każdego roku;
PŁATNE ZAJĘCIA DODATKOWE:
ZAJĘCIA DODATKOWE DLA DZIECI NIE BĘDĄCYCH TĘCZOWYMI PRZEDSZKOLAKAMI:
Harmonogram zajęć dostępny w "Tęczowym Przedszkolu" pod numerem telefonu:
(022) 678-17-51, (022) 679-53-70, 501-161-743