ArchTech
Firma oferuje profesjonalne usługi archiwistyczne. Zakres naszych usług obejmuje porządkowanie i brakowanie dokumentacji, wdrożenia komputerowego zarządzania archiwami oraz elektroniczną formę archiwizacji (skanowanie). Na życzenie Klienta wykonujemy projekty wyposażania magazynów archiwalnych. Prowadzimy również szkolenia w zakresie organizacji i funkcjonowania archiwów zakładowych i składnic akt.
Nasze usługi dostosowujemy do indywidualnych potrzeb z uwzględnieniem specyfiki prowadzonej przez Klienta działalności. Pracujemy w sposób nie kolidujący z codziennymi zajęciami pracowników.
Posiadamy niezbędną, fachową wiedzę do realizacji w/w zadań, współpracujemy z kancelariami prawnymi, jesteśmy członkami Stowarzyszenia Archiwistów Polskich.
Firma Archtech oferuje Państwu następujące usługi:
1. Konsultacje w zakresie postępowania z dokumentacją archiwalną -
przeprowadzenie studiów wstępnych mających na celu zapoznanie się ze strukturą organizacyjną jednostki aktotwórczej i obowiązującymi w niej normatywami tj.: statut, regulaminy, schematy organizacyjne, instrukcja kancelaryjna i obiegu dokumentów, rzeczowy wykaz akt.
2. Porządkowanie i ewidencja zasobu archiwalnego
a) Klasyfikacja akt wg komórek organizacyjnych lub grup rzeczowych oraz kwalifikacja wg kategorii archiwalnych:
- kat. „A” (wieczysta)
- kat. „B” (dokumentacja o czasowym okresie przechowywania)
Opracowywanie archiwaliów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi
i normatywami archiwalnymi
b) brakowanie akt – wydzielenie z zasobu archiwalnego dokumentacji, której okres przechowywania został zakończony zgodnie z obowiązującymi przepisami
c) przygotowanie do zniszczenia dokumentacji niearchiwalnej
d) nadzór nad certyfikowanym niszczeniem dokumentów
e) porządkowanie akt przy użyciu materiałów własnych lub powierzonych
f) sporządzanie ewidencji w formie drukowanej i elektronicznej
3. Porządkowanie i ewidencja akt osobowych
4. Wdrożenie aplikacji komputerowej do elektronicznego zarządzania archiwami i składnicami akt. Oprogramowanie spełnia wymagania aktualnych ustaw dotyczących archiwizacji dokumentacji aktowej oraz technicznej. Wbudowane funkcje w istotny sposób ułatwiają sprawowanie kontroli nad posiadanymi zasobami, skracają czas w dostępie do właściwych materiałów i przygotowują niezbędną dokumentację przy brakowaniu lub przekazaniu zasobów do Archiwum Państwowego.
5. Elektroniczną archiwizację dokumentacji (skanowanie do wielkości formatu A4)
6. Porządkowanie dokumentacji technicznej
7. Opracowanie projektów zagospodarowania i wyposażenia pomieszczeń przeznaczonych na archiwa zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, BHP
i ppoż.
8. Nadzór nad zasobami archiwalnymi