Początki firmy sięgają 1997 roku, kiedy to Piotr Sadowski i Dariusz Trętowicz założyli studio. Zaczynaliśmy od produkcji reklamowych na potrzeby radia, chociaż pierwszym zleceniem było udźwiękowienie spektaklu teatru telewizji. Z czasem zaczęły przeważać produkcje na potrzeby telewizji, wydawnictw filmowych i multimedialnych. Studio zostało rozbudowane i przystosowane do realizacji dźwięku w systemach wielokanałowych. W roku 1999 Voiceland wykonał pierwsze udźwiękowienie filmu monofonicznego do formatu 5.1. Filmem tym był kultowy już w Polsce „Rejs”.
Od tego momentu postprodukcja filmowa stała się specjalnością firmy. Studio zaczęło wykonywać udźwiękowienia wielokanałowe oraz kodowania (Dolby Digital, Dolby Surround).
Współpracując z brytyjską BBC, Voiceland zrealizował kodowanie DTS (Digital Theatre System) dźwięku wielokanałowego do filmu „Vabank2” (był to pierwszy polski film zakodowany w tym systemie). Wkrótce rozwinęliśmy współpracę z DTS International London, czego efektem było zakupienie i wdrożenie pierwszego w Polsce systemu do kodowania i dekodowania w DTS. Realizatorzy studia przeszli szkolenie w zakresie kodowania w tym systemie i posiadają certyfikaty DTS.
Obecnie studio realizuje ok. 100 filmów rocznie, setki reklam radiowych i telewizyjnych, a także prezentacje multimedialne.
W 2006 roku nastąpiły zmiany personalne. Nowymi właścicielami i udziałowcami zostali Jarosław Czernichowski, Rafał Konopacki i Piotr Krzykwa, od lat związani ze studiem.
Studio Voiceland to zespół kilku stale pracujących osób i wielu sprawdzonych współpracowników. Dzięki nim i wysokim standardom technicznym dźwięk nie ma przed nami tajemnic.
Piotr Krzykwa – odpowiada za kontakty z klientami i koordynację zleceń. W studiu od 1999 roku.
Jarosław Czernichowski – realizator związany ze studiem od 1997 roku. Zaczynał od nagrań na prostych stacjach roboczych, później pracował w radiu. Do dziś ma na koncie udźwiękowienia kilkuset filmów i reklam, realizację płyt muzycznych i postprodukcję spektakli teatralnych. Aktywnie uprawia muzykę.
Rafał Konopacki – szef serwisu, specjalista informatyk, utrzymuje studio w ciągłej gotowości do pracy.
Maciej Ziółkowski – doświadczony realizator. Wiele godzin za stołem, setki zrealizowanych filmów i reklam. Odpowiada za archiwum dźwiękowe studia. Poza tym lubi petanque, film i gra w formacji Behavior.
Tomasz Orlicz - dziennikarz, reżyser dokumentalista, scenarzysta, spiker i lektor (ok. 5000 filmów fabularnych, seriale tv, dokumenty i spoty reklamowe). Wykładowca Historii Mediów i Pracowni Telewizyjnej. Zdobywca głównej nagrody za reżyserię na festiwalu filmów reklamowych w Krakowie (1991r.) oraz polsko-niemieckiej nagrody dziennikarzy za telewizyjne dokonania dokumentalne (1998r.). Prezes Zarządu Dolnośląskiego Oddziału Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.
Piotr Dziubek - kompozytor, aranżer, producent muzyczny, multiinstrumentalista, związany ze studiem od początku jego działalności. Wykładowca na wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie akordeonu. Współpracuje między innymi z Katarzyną Groniec, Justyną Steczkowską, Olgą Bończyk.
Wojtek Siadak - realizator, akustyk, inżynier dźwięku. Współpracuje równiez z HBO przy realizacji nagrań polskich wersji językowych do filmów, nagłaśnia koncerty i widowiska artystyczne.
Bartek Lichtarowicz – realizator, elektronik. Obecny przy realizacjach studyjnych i obsłudze dźwiękowej planów filmowych. Zajmuje się serwisem sprzętu. Jego hobby to elektronika i muzyka.
|
Do dyspozycji muzyków i producentów muzycznych mamy trzy odseparowane studia wraz z reżyserką. Nagrywamy i postprodukujemy muzykę na platformach cyfrowych, sprzężonych z analogowymi peryferiami. Nad każdą produkcją czuwa doświadczony realizator. W naszej bogatej ofercie znajdują się:
|
Produkujemy spoty reklamowe na potrzeby kina, telewizji, radia. Gwarantujemy szybkie terminy realizacji i atrakcyjne ceny. Współpracujemy z najlepszymi producentami, scenarzystami, kompozytorami, lektorami i aktorami. Posiadamy dużą bazę efektów dźwiękowych i muzyki licencyjnej. Dbamy o jak najwyższą jakość realizacji. Oferujemy:
dobór muzyki | |
przygotowanie kompozycji muzycznej | |
przygotowanie pretestów reklamowych na potrzeby przetargów | |
przygotowanie zajawki, jingla reklamowego | |
nagranie pioseneki reklamowej | |
nagrania lektorskie | |