Konsultant ślubny inaczej też zwany koordynatorem ślubnym to osoba, która jest ekspertem w zakresie doradztwa i organizacji ceremonii ślubnych i przyjęć weselnych. Jest osobą działającą w imieniu Młodej Pary, negocjująca z usługodawcami najlepszy serwis, najwyższą jakość usług i najniższe ceny. Sprawia, że przygotowania ślubne nie są trudne i czasochłonne. Jest także doskonałym koordynatorem, dzięki któremu wszystko gotowe jest na czas oraz jest doradcą finansowym, który pracuje w ramach wcześniej określonego budżetu ślubnego i dba by budżet ten nie został przekroczony.
Oto aspekty działalności konsultantów poruszane na kursie:
Þ zaproszenia i winietki stołowe
wieczór panieński/kawalerski
Þ dobór stylistyczny, zaprojektowanie, uszycie lub kupno sukni ślubnej
Þ stylista, makijaż, fryzjer
Þ dobór wiązanki
Þ zaprojektowanie, uszycie lub kupno garnituru, fraka lub smokingu
Þ wynajęcie fotografa oraz kamer video
Þ dekoracja kościoła i/lub Urzędu Stanu Cywilnego
Þ wynajem miejsca weselnego: restauracje, hotele, dworki, zamki a także wesele w plenerze lub w domu oraz zapewnienie cateringu
Þ dekoracja sali weselnej
Þ muzyka na żywo lub mechaniczna
Þ pomoc przy wyborze tortu weselnego
Þ wynajem autokarów dla gości
Þ wynajem noclegów dla gości
Þ poprawiny
Þ kursy tańca
Þ opieka nad dziećmi podczas wesela
Þ potwierdzenie przybycia gości
Þ dodatki np.: pokazy fajerwerków