Monitoring to ciągła, elektroniczna obserwacja wszystkich zdarzeń mających miejsce w obiekcie chronionym systemami alarmowymi. Monitoring polega na odbiorze sygnałów z lokalnych systemów alarmowych przesyłanych drogą telefoniczną, radiową lub GSM, dekodowaniu ich znaczenia
i powiadamianiu całodobowej stacji monitorowania, powodując ich reakcję. W zależności od rodzaju zdarzenia informacja dociera do patroli interwencyjnych, policji, straży pożarnej lub pogotowia ratunkowego. Równolegle powiadamiany jest właściciel obiektu, a także wskazana przez niego osoba, czy instytucja.
Co można monitorować ?
W zależności od potrzeb abonenta oraz zastosowanych czujników i systemów sygnalizacji w danym obiekcie, program monitorujący pozwala przypisać odebranym sygnałom dowolne znaczenie: Pozwala to monitorować np.:
włamania (z identyfikacją strefy)
pożary (z identyfikacją strefy)
wezwania pomocy medycznej
wezwania z przycisków napadowych
zagrożenia ekologiczne
nadmierne stężenia gazów wybuchowych lub trujących
skażenia wody
przekroczenia dopuszczalnych temperatur (np. w szklarniach lub chłodniach)
przekroczenia dopuszczalnej wilgotności (np. w archiwach, muzeach, itd.)
włączenie i wyłączenie systemu alarmowego z podaniem czasu rzeczywistego (archiwizacja danych)
blokady stref w systemie alarmowym (tzw. częściowe włączenie systemu)
usterki w systemie, np. brak napięcia zasilającego, obniżenie napięcia akumulatora poniżej
dopuszczalnej granicy, przerwanie linii, itp.
Jakie korzyści przynosi włączenie obiektu w system monitoringu?
Gwarancja reakcji na zdarzenie, gdyż stacja monitorująca zapewnia natychmiastowe powiadomienie najbliższej grupy interwencyjnej firmy "Gwarant", czy też wskazanych przez Państwa osób. W przypadku, gdy posiadasz tylko system ochrony z syreną alarmową, jesteś skazany na niepewną reakcję osób, przypadkowo będących w pobliżu i słyszących sygnał alarmu.
Kontrola nad obiektem, dzięki gromadzeniu w bazach danych stacji monitorującej wszelkich informacji i sygnałów przychodzących z obiektu. To pozwala skontrolować np. terminy włączeń
i wyłączeń systemu, określić kto i kiedy otwierał lub zamykał obiekt, przejrzeć historię zdarzeń w obiekcie (regularność odbioru testów łączności, sygnały o usterkach systemu, zanikach napięcia zasilania, uszkodzeniu linii telefonicznej, blokady stref lub linii alarmowych, blokady klawiatury po kilkakrotnym użyciu niewłaściwego kodu, czy też próby sabotażu systemu alarmowego).
Grupy interwencyjne "Gwarant"
W celu należytej realizacji oferowanych usług, w Spółce funkcjonuje selektywny dobór pracowników. Stosowane są bardzo wysokie kryteria, od kandydatów wymaga się predyspozycji do pracy w grupie interwencyjnej, określonej wiedzy, odpowiedzialności, estetyki, ponadto są to osoby wyselekcjonowane z dużej grupy pracowników ochrony posiadających licencje I i II stopnia zgodnie
z wymogami Ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia.
Pracownicy grupy interwencyjnej są jednolicie umundurowanymi, zabezpieczeni kamizelkami
i hełmami kuloodpornymi, posiadają broń palną oraz środki łączności wewnętrznej (radiotelefony
z zestawami słuchawkowymi) i zewnętrzne (telefony komórkowe).
W przypadku wtargnięcia napastnika do ochranianego obiektu, operator systemu monitorowania otrzymuje sygnał z dokładną identyfikacją obiektu i niezwłocznie wysyła najbliższą zmotoryzowana grupę interwencyjną. Przy trwałym uszkodzeniu elementów monitorowanego obiektu, pracownik
z grupy interwencyjnej dokonuje jego zabezpieczenia do czasu przybycia właściciela.