Czarter jachtów Tango 780 S i Janmor 28
Oferuję doskonałą obsługę i prawdziwy relaks podczas rejsu moim jachtem po Wielkich Jeziorach Mazurskich. Oferowane jachty są w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym.
Zapraszam -
Paweł Sadowski
CENNIK 2007 na czarter jachtów
Czarter jachtu
w terminie
|
Tango 780 S
|
Janmor 28
|
28.04 - 06.05* |
2050* |
2750* |
06.05 - 07.06 |
130 |
250 |
07.06 - 10.06* |
1070* |
1.550* |
10.06 - 23.06 |
180 |
290 |
23.06 - 07.07 |
220 |
350 |
07.07 - 14.07 |
250 |
410 |
14.07 - 18.08 |
270 |
420 |
18.08 - 25.08 |
250 |
320 |
25.08 - 01.09 |
210 |
280 |
01.09 - 30.09 |
130 |
250 |
CENY BRUTTO W ZŁOTYCH ZA DOBĘ / *CENY BRUTTO W ZŁOTYCH ZA OKRES
ZNIŻKI:
czartery na okres 14dni - 5% zniżki,
zamówienie dwóch jachtów - 5% zniżki,
Wyślij e-mail
Czarter jachtu JANMOR 28
* Rok budowy jachtów: 2003
* Jacht przeznaczony jest na 8 osób
Dane techniczne :
* powierzchnia żagli 30m2
* długość całkowita - 850cm
* szerokość całkowita - 290cm
* zanurzenie min. - 0,40m
* wysokość w kabinie - 1,80m
* ilość koi - 8
WYPOSAŻENIE JACHTU JANMOR 28:
* Silnik MERCURY 5KM (4-suw)
* WC chemiczne (kabina),
* Miecz uchylny;
* Grot z możliwością refowania;
* Lazy jack;
* Rolfok na sztywnym sztagu,
* Patent do kładzenia masztu (bramka)
* Reling;
* Tent;
* Oświetlenie elektryczne;
* Gniazdo do ładowania tel. komórkowych;
* Kuchenka gazowa z butlą
* Zlewozmywak z pompką elektryczną;
* Naczynia nietłukące się;
* Skrzynka narzędziowa;
* Stolik w kokpicie;
* Środki ratunkowe
* Kambuz
* sypialnia
CZARTER JACHTU TANGO 780 SPORT
|
Dane techniczne
- powierzchnia żagli 27m2
- długość całkowita - 780cm
- szerokość całkowita - 290cm
- zanurzenie min. - 0,30m
- zanurzenie max. - 1,45m
- wysokość w kabinie - 1,70m
- ilość koi - 6
|
WAŻNE INFORAMCJE:
- Rok budowy 2001
- Jacht przeznaczony jest na 6 osób;
- Wypożyczany jest od maja do końca września;
- Port macierzysty MBSW GIŻYCKO nad jez. Niegocin - ul. Nadbrzeżna 15
- Wymagane uprawnienia-żeglarz jachtowy;
- Silnik YAMAHA 4 KM;
- Jacht wypływający w rejs otrzymuje gratis:
- paliwo do silnika (5 l),
- nabitą butlę gazową,
- wodę pitną,
- naładowany akumulator,
- środki czystości,
- płyn do WC chemicznego
WYPOSAŻENIE JACHTU TANGO 780 S:
- WC chemiczne (kabina),
- Miecz uchylny;
- Grot z możliwością refowania;
- Rolfok;
- Patent do kładzenia masztu
- Reling;
- Tent;
- Oświetlenie elektryczne;
- Kuchenka gazowa kompaktowa ze zlewozmywakiem i kranem z pompką elektryczną;
- Butla gazowa;
- Naczynia nietłukące się;
- Skrzynka narzędziowa;
- Apteczka;
- Ubezpieczenie OC/JachtCASCO/NW;
- Ubezpieczenie silnika od kradzieży;
- Ubezpieczenie rzeczy osobistych załogi;
- Środki ratunkowe;
Przedstawiam warunki na jakich możecie wypożyczyć jacht.
Jeden z członków załogi musi posiadać patent żeglarski, który winien być okazany w chwili odbioru jachtu.
PROCEDURA REZERWACJI:
1. Termin czarteru należy ustalić telefonicznie,
2. Pocztą (normalną) zostaną wysłane dwie umowy, z których jedną po podpisaniu należy odesłać,
3. Należy wpłacić zaliczkę w wysokości 30% wartości czarteru,
4. Rezerwacja zostanie potwierdzona,
5. Kaucja na pokrycie ewentualnych strat wynosi 500zł i jest płatna pierwszego dnia czarteru, a.rozliczana po jego zakończeniu
Przejęcia jachtów odbywają się w macierzystym porcie w Giżycku.
Jachty wydawane są, jeżeli nie ustalono inaczej, w sobotę i niedzielę w godzinach 16.00 - 18.00.
W trakcie przejęcia jachtu, podpisywana jest umowa najmu, która precyzuje przedstawiane warunki.
Przy wydaniu jachtu otrzymujecie butlę z gazem do kuchni, benzynę do silnika i wodę pitną.
Jachty przyjmowane się w ostatnim dniu czarteru przed godziną 11.00 w porcie w Giżycku przez wynajmujących.
W przypadku, gdy jacht nie został posprzątany i umyty, pobierana jest dodatkowa opłata.
ETYKIETA
ETYKIETA- to ustalony i obowiązujący sposób zachowania się (np. dyplomatów); ceremoniał dworski; konwenans towarzyski.
Słowo "etykieta" to spolszczenie słowa francuskiego "étiquette".
Etykieta jachtowa to zbiór przepisów i zwyczajów, które obowiązywać POWINNY żeglarzy.
Część tych zwyczajów powinna obowiązywać na co dzień, np: koleżeństwo, lojalność, poczucie odpowiedzialności, poczucie humoru i powagi, solidność w wykonywaniu powierzonych sobie zadań.
Część druga jest ściśle związana z żeglarstwem i żeglowaniem .
Ta część to rozmaitego typu poczynania wywodzące się z historii żeglarstwa oraz z tradycji i zwyczajów dzisiejszych, też już obrastających w przyzwyczajenia i stających się powoli tradycją dla pokoleń następnych.
OBYCZAJE
OBYCZAJE - wzajemna życzliwość, kultura, przyjąźń, pomoc. Cztery rzeczowniki wyznaczające olbrzymi obszar zachowań, które w sumie mogą dać niebo albo piekło. Dlatego przy każdym kilka słów wyjaśnienia.
Życzliwość - Uśmiech dla kogoś, kto znajduje się w trudnej sytuacji. Podanie mu ręki.
Wykonanie za kogoś bardzo zmęczonego jakiejś czynności. Jednym zdaniem to: Dzielenie się z człowiekiem czy ludźmi dobrymi cechami własnej osobowości.
KULTURA - Grupa cech stanowiąca generalnie o ważnej części osobowości człowieka: szacunek dla innych, narzucanie swej woli, kiedy jest to potrzebne, ale takie, by nie sprawić przykrości, i tak podane, by rozkazobiorca nie czuł się tym dotknięty.
Przyjmowanie ze zrozumieniem poleceń wydawanych przez upoważnionych do tego; i nie obrażanie się, kiedy wyda polecenie ktoś, kto akurat w danym momencie, jest do tego najbardziej predysponowany.
Także we wszystkich poczynaniach - zachowanie godności własnej.
Nie wstydzenie się jakiejkolwiek roboty: jeśli trzeba ją zrobić, to ma być zrobiona.
Nie czyń drugiemu co tobie nie miłe - bardzo ważne powiedzenie.
Jeszcze jedno bardzo stare określenie: bądźmy MODELEM NA NIEPOGODĘ.
To znaczy bądźmy w humorze - starajmy się o to - w trudnych warunkach; nie bądźmy kwaśni, że deszcz leje, czy że ziemniaki są twrade.
Uśmiechajmy się właśnie wtedy kiedy jest to najtrudniejsze.
Nastrój i powaga niebywale zmieniają sie w odwrotność lub prawie.
PRZYJAŹŃ - Rejs żeglarski jest często początkiem prawdziwej przyjaźni.
Jeśli się ta przyjaźń stanie to trzeba ją pielęgnować lojalnością, podaniem ręki w każdych warunkach, myślenie o tym drugim, by go właśnie by go nie obarczać a zrobić coś za niego - wzajemność.
Także mówienie sobie wzajemnie prawdy - nawet przykrej. Ale wzajemnie, a nie za plecami tego drugiego.
POMOC - W każdej sytuacji kiedy jest potrzebna. Pomoc potrzebna jest zawsze i wszędzie.
WYGLĄD I POSTAWA ZAŁOGI
Wygląd załogi świadczy o jachcie, wygląd jachtu świadczy o załodze.
Jacht powinien być przygotowany do eksploatcji - powinien pozostawać w klarze. Polega to na wyczyszczeniu (ew. pomalowaniu) kadłuba (oraz drzewców).
Metalowe okucia powinny być oczyszczone do połysku.
Żagle powinny być czyste i wyreperowane w sposób fachowy, muszą zaprzeczać określeniu "szmaty".
Końce lin nylonowych opalone, a konopowych czy bawełnianych zakończone opaskami.
Do "dobrej praktyki morskiej" (na śródlądziu to określenie też funcjonuje) należy klar lin i żagli. Sklarowana lina to znaczy równie i starannie zbuchtowana i zawieszona. Klar portowy jachtu - to brak zbędnych rzeczy na pokładzie, porządek pod pokładem i umyty kadłub. Takie momenty jak taklowanie, roztaklowywanie czy powrót z dalekiego rejs, gdy trzeba suszyć rzeczy może się obejść bez bałaganu.
Warto pamiętać o "odbijaczach" (nie - "obijaczach"), których wystawienie za burtę jest tylko uzasadnione w porcie, przy manewrach portowych, w sytuacji kolizyjnej, przy manewrach podchodzenia do burty innych jednostek lub przy podchodzeniu do nabrzeża kanału.
ZAŁOGA - najważniejsze by załoga zawsze wyglądała czysto i porządnie - szczególnie w porcie (toaleta osobista - golenie się, mycie).
Po drugie by było załodze wygodnie w stroju.
Zaopatrzona w miękie obuwie nie rysujące pokładu z podeszwami o dobrej przyczepności - nie polecam chodzenia na boso, wiem z własnego doświadczenia i wiem że jest to przyjemniejsze niż chodzenie w butach (proponuje sandały) -otóż ku przestrodze powiem co mi się stało - padał deszcz, pokład był mokry, szedłem na BOSO, i mimo wielkiego skupienia poślizgnąłem się i prawą nogą zahaczyłem o mocowanie want do pokładu - odciąłem sobie ok 1cm2 skóry na zewnętrznej części stopy - oczywiście była też krew :) - nie polecam chodzenia na boso.
Ubaranie powinno być ciepłe, łatwe w utrzymaniu czystości i wierzchnia część ubioru oczywiście nieprzemakalna.
Nie zapomnijcie o nakryciu głowy - czapka lub kto co preferuje - oraz okulary przeciwsłoneczne. Wszystko powinno być łatwe do zdjęcia w przypadku wpadnięcia do wody.
Jeszcze napiszę o przepisowym stroju żeglarskim - otóż są to białe spodnie, biała bluza z emblematem klubowym oraz granatowy beret - wszyscy na jachcie ubrani jednakowo.
Co się powinno a czego nie na jachcie
nie powinno się stać: załoga albo siedzi, albo pracuje ruszając się po pokładzie lub wreszcie odpoczywa: pod pokładem lub na pokładzie.
Ten zwyczaj wziął się z zakazu zasłaniania sternikowi widoku na kurs i na statek; i z obawy przed utraceniem równowagi i ewentualnym wypadnięciem za burtę.
nie moczy się rąk i nóg za burtą.
Zwyczaj pochodzący z obawy przed rekinami.
nie wlecze się za burtą odbijaczy i lin.
Należy na to uważać, bo bardzo niechlujnie to wygląda.
nie gwiżdże się na pokładzie.
Na dużych żaglowcach komendy były wydawane gwizdkiem i każdy inny gwizd mógł być żle zrozumiany przez załogę.
okazywanie szacunku KAPITANOWI.
Kapitan zawsze, (nawet na niewielkim jachcie, wśród przyjaciół) zajmuje "najwyższe miejsce przy stole, rozpoczyna jedzenie - choć może tego odstąpić na rzecz gości; kapitan też wznosi pierwszy toast.
na dużych jachtach istnieje zwyczaj oddawania honorów kapitanowi i gościom wchodzącym na pokład świstawką bosmańską ("świst trapowy").
Świst powinien trwać od momentu wejścia na trap do zejścia z niego.
w porcie załogi jachtów winny przestrzegać przepisów i zarządzeń władz portowych i dostosowywać do miejscowych obyczajów.
Dobrze jest znać je PRZED wejściem do portu.
załogi jachtów stojących już w porcie powinny udzielać rady i pomocy załogom jachtu wchodzącego do portu.
Kapitan jachtu, który przypłynął, składa pierwszą wizytę kapitanom jachtów stojących już w porcie.
w portach zagranicznych żeglarze nie powinni nigdy przeprowadzać transakcji handlowych, poniewż jest to zabronione przez prawo i wyrażnie przeczy zasadom żeglarstwa sportowego.
Zachowanie załogi na lądzie musi zawsze przynosić zaszczyt - a już na pewno nie wstyd!!! - polskiej banderze sportowej.
dobra organizacja pracy na jachcie sprawia, że wszystkie niezbędne prace są we właściwym czasie wykonywane, a załoga ma czas na wypoczynek i rozrywki.
Stosunki towarzyskie
Odpoczynek w porcie czy w innym miejscu, gdzie dobija kilka jachtów - jest bardzo przyjemny pod warunkiem, że załogi przestrzegają pewnych przyjętych przez żeglarzy norm.
Pierwsza z nich to: Nie zawadzaj innym.
Druga: Nie czyń drugiemu co tobie nie miłe.
O ile nasz jacht cumuje czy kotwiczy obok drugiego jachtu - nikt nie powinien przeciwstawiać się przechodzeniu sąsiadów przez nasz pokład (np. dla wyhniesienia cumy na ląd czy jakichkolwiek innych wymagających tej wędrówki czynności).
Ale przy tym zawsze przestrzega się zwyczaju zwracania się do prowadzącego jacht z prośbą o pozwolenie wejścia na pokład.
Pomoc ze strony jachtów, które już weszły do portu wobec jachtów nadpływających, należy do elementarnej grzeczności żeglarskiej.
Swój jacht należy ustawić tak, żeby załoga nie musiała mimo woli zaglądać do wnętrza sąsiedniego jachtu.
Także członkowie załogi, przechodzący w razie potrzeby przez cudzy jacht na ląd, powinnie to czynić dyskretnie, bez krępowania sąsiadów, wybierając drogę przez część dziobową jachtu.
Zamierzając wypłynąć we wczesnych godzinach rannych lub nocą dorze jest zapytać sąsiadów kiedy oni chcą to uczynić i ewentualnie przecumować jacht poprzedniego dnia, żeby swoim odejściem o świcie nie budzić innych załóg.
Zakładając ucho cumy swojego jachtu na poler, należy zawsze tak ją umieścić, aby znalazła się POD cudzymi, już założonymi cumami.
Na podstawie: "Żeglarstwo" - Stefan Wysocki
DOBRE RADY
Jeżeli masz zamiar płynąć po raz pierwszy na wakacje pod żaglami,
to na pewno przyda Ci się spis potrzebnych rzeczy. Jeśli nie jesteś
nowicjuszem, to zawsze będziesz mógł sprawdzić czy czegoś nie zapomniałeś.
Pakując się pamiętaj, że będziesz żeglował na jachcie, którego
nie można po prostu opuścić. Jeżeli zaskoczy Cię deszcz to zmokniesz.
Zawsze miej o jedną rzecz więcej niż gdybyś jechał na zwyczajny obóz.
Koniecznie weź nieprzemakalne ubranie. Zwykły żółty sztormiaczek,
który za niewielkie pieniądze moźesz kupić w sklepie żeglarskim zupełnie
wystarczy.
Kurtki za kilkaset złotych są bardzo potrzebne, ale raczej w portach.
Wraz z markową koszulką i lustrzanymi okularami robią kolosalne wrażenie
na płci przeciwnej ;-)
Prawdziwa zabawa zaczyna się wtedy, kiedy porządnie wieje.
Parę godzin w kokpicie podczas silnego wiatru nawet w lipcu powoduje
wyziębienie.
Dlatego niezbędne jest ciepłe ubranie, nietypowe dla pory roku.
Czapka, którą bierzesz na narty może być bardzo przydatna.
Szalik, lub apaszkę też na pewno pokochasz!
Nie zejdziesz przecież do kabiny w czasie najlepszej zabawy!
Słońce! Jest super, ale nie w nadmiarze.
Pamiętaj o odpowiednich ciuchach i kosmetykach.
Pakując się pamiętaj, że będziesz przez dwa tygodnie mieszkał
na niewielkiej przestrzeni jachtu. Do Twojej dyspozycji będzie
określona przestrzeń bagażowa i Twoje rzeczy bezwzględnie powinny się
tam zmieścić. Dlatego ogranicz je do ilości mieszczącej się
w przeciętnym worku żeglarskim
(jednym worku...)
A oto lista, która pomoźe Ci się spakować:
Spis rzeczy potrzebnych na rejsie i obozie
I. Rzeczy niezbędne:
śpiwór, piżama lub dres do spania, 2-3 ciepłe swetry, 2-3 pary spodni,
2 ciepłe koszule flanelowe, ciepła bielizna, (podkoszulki, getry),
czapka wełniana, czapka przeciwsłoneczna, ubranie przeciwdeszczowe
(sztormiak), przybory toaletowe, kosmetyki, ręczniki, obuwie (trampki,
pionierki, kalosze - obuwie musi być wygodne, na miękkiej,
gumowej podeszwie) ubranie na upały (podkoszulki, krótkie spodenki,
okulary przeciwsłoneczne). Dokumenty: dowód tożsamości.
Przybory do pisania, zeszyt.
II. Rzeczy niekonieczne lecz przydatne:
latarka, rękawiczki, sandałki, klapki, podręcznik żeglarski (najlepiej
autorstwa Wysockiego, lub Kolaszewskiego i Świdwińskiego), śpiewnik,
gitara, lub inny instrument, na którym grywasz.
III Rzeczy zbędne:
lekarstwa inne niż zalecone przez lekarza, prowiant w ilości
dużo większej niż na podróż.
UWAGA:
na rejs nie naleźy zabierać plecaków ze stelażem,
ze względu na ograniczoną powierzchnię bagażową jachtu.
Wskazane jest aby zabrać worek żeglarski,
ewentualnie plecak bez stelaża. Po jachcie nie wolno poruszać się
w obuwiu typu glany, lub szpilki!
Pakując się postaraj się przewidzieć jakie sytuacje możesz spotkać.
Kilka z nich znajdziesz w naszej galerii zdjęć z zeszłorocznych rejsów.
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.