Zarządzanie I Obsługa Nieruchomości Mieszkaniowych
|
Wyślij e-mail |
W ramach tej usługi możemy zaoferować kompleksową usługę zarządzania, składającą się z niżej wymienionych czynności zarządzania oraz czynności administrowania łącznie lub też samą usługę administrowania. Wybór w tej kwestii należy do klienta, z którym podpisujemy umowę na serwowanie poszczególnych usług.
Czynności zarządzania:
- Przejmowanie nieruchomości, przejmowanie dokumentacji technicznej, administracyjnej, eksploatacyjnej, finansowej i in. Jej przechowywanie i aktualizacja
- Rejestracja wspólnoty w GUS i Urzędzie Skarbowym, założenie w imieniu wspólnoty rachunku bankowego i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek.
- Opracowywanie rocznych i wieloletnich planów gospodarczych wspólnoty
- Zwoływanie zebrań wspólnoty wraz z przygotowywaniem projektów uchwał
- Opracowywanie kolejnych aktów normatywnych (procedur, regulaminów i in.) funkcjonowania wspólnoty
- Organizowanie przetargów na wykonywanie robót remontowych
- Negocjowanie i zawieranie w imieniu wspólnoty umów na dostawę mediów, przeprowadzanie prac remontowych, dotyczących ubezpieczenia budynku i in.
- Reprezentowanie wspólnoty przed organami administracji państwowej i samorządowej, organami egzekucyjnymi, sądami i pomiędzy właścicielami
- Prowadzenie doradztwa prawnego w zakresie funkcjonowania wspólnoty
- Analiza kosztów dotyczących nieruchomości oraz podejmowanie działań optymalizacyjnych
Czynności administrowania:
- Prowadzenie ewidencji właścicieli lokali
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego
- Obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej
- Kontrola prawidłowości wykonywania umów dotyczących dostawy mediów, wywozy śmieci oraz ochrony obiektu
- Nadzór nad właściwym wykonywaniem prac porządkowych i konserwacyjnych prowadzonych w obrębie nieruchomości
- Zabezpieczenie przeprowadzenia okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z obowiazującymi przepisami prawa
- Realizacja rocznego planu gospodarczego zatwierdzonego przez wspólnotę mieszkaniową
- Ustanowienie okresowych dyżurów administracyjnych na terenie wspólnoty
- Przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych
- Prowadzenie księgowości wspólnoty mieszkaniowej
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych
- Przygotowywanie informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach
- Windykacja opłat należnych od właścicieli lokali oraz dotyczących innych przychodów z nieruchomości
- Wydawanie poświadczeń lub zaświadczeń właścicielom lokali
- Rozliczanie z właścicielami lokali kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużycia mediów oraz funduszu remontowego.